تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی همایش آموزشی

همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان برگزار گردید

همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان ( طرح و اجرای ساختمانهای بتن آرمه) روز پنج شنبه شانزدهم شهریورماه از طرف معاونت پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، با هم کاری گروه تخصصی عمران سازمان و انجمن بتن ایران شاخه خراسان در هتل پردیسان برگزار گردید.

کد خبر: 960619011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ شهریور ۹۶ - ۸:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان  خراسان رضوی همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان ( طرح و اجرای ساختمانهای بتن آرمه) روز پنج شنبه شانزدهم شهریورماه از طرف معاونت پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، با هم کاری گروه تخصصی عمران سازمان و انجمن بتن ایران شاخه خراسان در هتل پردیسان برگزار گردید.همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان

همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان برگزار گردید

همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان برگزار گردید

همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات  ملی ساختمان برگزار گردید

در این همایش یک روزه نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: آموزش و نظارت بر عملکرد مهندسین از جمله وظایف قانونی این سازمان در سطح کشور است.

دکتر سید مجید مزینانی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تنها استان کشور است که برای اولین بار آموزش مجازی را برای مهندسان از یک سال پیش راه اندازی کرده است.

دکتر علی اکبر رمضانیان پور استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر در این گردهمایی در مورد مبحث ۹ مربوط به طرح و اجرای ساختمانهای بتن آرمه مسایلی را عنوان کرد.

رمضانیان که عضو شورای گرداوری مقررات ملی ساختمان است گفت: در ویرایش جدید مبحث نهم ضمن هماهنگ نمودن آن با آیین نامه و استانداردهای مصالح، به دوام بتن بیش تر توجه گردیده است.

دکتر داود مستوفی نژاد، استاد دانشگاه صنعتی اصفهان هم در این گردهمایی با اشاره به این که ویرایش مبحث نهم مقررات ملی ساختمان تا پایان سال جاری نهایی و منتشر می گردد، تصریح کرد: فلسفه طراحی سازه های بتن آرمه در ویرایش جدید بطور مفصل مورد بحث قرار گرفته است.

مستوفی نژاد عنان داشت : ضوابط و الزامات ویژه برای عملکرد مناسب سازه های بتن آرمه در مقابل زلزله و ضوابط فولاد گذاری به تفکیک برای اعضای مختلف سازه ارایه گردیده است.

همایش آموزشی ویرایش جدید مبحث نه مقررات ملی ساختمان

او که عضو کمیته هماهنگی مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان میباشد، تصریح کرد: در بخشی از ویرایش مبحث ۹ امکان استفاده از فولادهایی با مقاومت بالا تا پانصد و پنجاه مگا پاسکال و بتن مقاومت بالا مجاز شده است.

در خاتمه گردهمایی , دکتر رمضانیان پور و دکتر مستوفی نژاد در جلسه تخصصی به سئوالات مطرح گردیده حاضران در گردهمایی پاسخ دادند.

قابل ذکر است : شرکت کنندگان (مهندسان عمران) از امتیاز تمدید پروانه آموزشی بهره مند خواهند شد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه هایبرق در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ شهریور ۹۶
1200 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0