استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند

استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند

استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند ، چون کوتاهی سهوی یک مهندس در سر بزنگاه ها به جامعه ضربه می زند

کد خبر: 030202001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اردیبهشت ۰۳ - ۱۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند ، چون کوتاهی سهوی یک مهندس در سر بزنگاه ها به جامعه ضربه می زند

استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند

استاندار آذربایجان شرقی: مهندسان ساختمان در اجرای دقیق استانداردها ایستادگی کنند

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رعایت حقوق مردم و اجرای دقیق استانداردها هم قسم شده و ایستادگی کنند، چون کوتاهی سهوی یک مهندس در سر بزنگاه ها به جامعه ضربه می زند.
مالک رحمتی روز دوشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره، بازرسان و شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان، توجه به ساخت نماهای زیبا در تبریز را یکی از دغدغه های اساسی خود دانست و گفت: متاسفانه نماهای ساختمان ها در این کلانشهر از یک استاندارد و قانون خاص تبعیت نمی کند و این باعث شده ساختمان ها چشم نوازی خود را از دست بدهند.
رحمتی با تاکید بر توجه به عنصر زیبایی در مناظر شهر، اظهار داشت: باید اذعان کرد که نمای ساختمان ها در کلانشهر تبریز استاندارد و به هیچ عنوان چشم نواز نیست.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی می تواند پیشقدم شده و در این خصوص مطالبه گر باشد و در زمینه زیباسازی مناظر شهری به کمک شهرداری ها بشتابد.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت گردد، ادامه داد: پروژه های عمرانی و ساخت و ساز دارای چهار رکن اساسی شامل کارفرما، مجری، پیمانکار و نظارت است و بخش نظارت که به طور مستقیم به سازمان نظام مهندسی ساختمان بازمی گردد، به تنهایی به اندازه سه بخش اول دارای اهمیت و جایگاه ویژه است و اگر این سیستم نظارتی به نوعی به وظیفه خود در راستای نظارت بر اجرای دقیق استانداردها و مقررات کم توجهی کند، پروژه ها ضربه خواهد خورد و در این صورت منابع و منافع ملی لطمه و آسیب می بیند.
رحمتی گفت: باید به گونه ای عمل شود تا جایگاه نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه اجرای دقیق ضوابط و مقررات و استانداردها و توجه به کیفیت در ساخت و سازها در سطح استان و کلانشهر تبریز بیش از پیش تقویت گردد.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به گونه ای عمل کند که کیفی سازی در اولویت قرار بگیرد، تحقق این امر را خدمت به نسل های آینده دانست و با اشاره به قرار گرفتن تبریز روی گسل زلزله، افزود: این امر ضرورت اجرای دقیق قوانین و مقررات را در ساخت و سازها بیش از پیش نمایان می سازد و باید نظارت دقیق تر بر اجرای قوانین و برنامه ریزی برای استحکام بناها و مقاوم سازی با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.
استاندار آذربایجان شرقی به موضوع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره و بیان کرد: ۴۲ تا ۶۷ درصد درآمد مردم کشور در شهرهای مختلف برای مسکن هزینه می شود، از این رو اگر بخواهیم معیشت مردم حل شود، باید فکری به حال مساله مسکن کنیم که با حل آن رفاه و آسایش اقتصادی مردم حاصل می شود که در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند در کاهش بهای تمام شده و نظام انگیزشی احداث مسکن به خوبی ایفای نقش کند.
وی، پروژه های نهضت ملی مسکن را یکی از دغدغه های اصلی مدیریت ارشد آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: این طرح با سرعت و کیفیت قابل قبولی در حال احداث است و تفاوت این پروژه ها با مسکن مهر، اولویت داشتن کیفیت بر کمیت است.
رحمتی، گسترش حاشیه نشینی در تبریز را یک معضلات اساسی خواند و گفت: متاسفانه برای حل معضل حاشیه نشینی در تبریز اقدام اساسی انجام نشده است و در این راستا نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی می تواند با بهره گیری از توان مهندسان متخصص خود به ارائه طرح و برنامه بپردازد.
وی با بیان اینکه این میزان حاشیه نشینی زیبنده تبریز نیست، تصریح کرد: طرح هایی منطقی، معقول و کاربردی از مراکزی همچون سازمان نظام مهندسی ساختمان برای حل معضل حاشیه نسینی ارائه گردد، چون این گونه معضلات شهری با دیدگاه های مهندسی قابل حل است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، ادامه داد: در یک سال گذشته طرح های ساخت و ساز به مساحت پنج میلیون و هفتصد هزار مترمربع در این سازمان بررسی شد که حدود سه میلیون و پانصد هزار مترمربع آن به شهرستان تبریز اختصاص دارد.
علی‌رضا معتمدنیا گفت: در حال حاضر این سازمان دارای ۳۶ هزار عضو در رشته های هفت گانه فنی و مهندسی مرتبط با صنعت ساختمان است که جزو برترین های کشور به لحاظ تعداد عضو و کیفیت بالا در ارانه خدمات محسوب می گردد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۰۳
98 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0