سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله

سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله

سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله ، برگزار گردید. ناظران نقش اساسي در روند ساخت و ساز ايفا ميکنند خواستار توجه ويژه مراجع ذيربط به گزارشات ناظران شد

کد خبر: 010409009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ تیر ۰۱ - ۱:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله ، برگزار گردید. ناظران نقش اساسي در روند ساخت و ساز ايفا ميکنند خواستار توجه ويژه مراجع ذيربط به گزارشات ناظران شد

سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله

سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله
سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله برگزار گردید
سمينار بررسي ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله به مناسبت سالروز زلزله رودبار و منجيل سال شصت و نه به همت سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان روز ۳ شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات ساختمان مرکزي بانک صادرات برگزار گردید.
در ابتداي سمينار بهزاد پارسا رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان ضمن اشاره به خسارات جاني و مالي حادثه تلخ زلزله سال شصت و نه گفت: اين اتفاق دلخراش تلنگري بود تا به کيفيت ساخت و ساز بصورت جدي فکر شود و در واقع نقطه عطف در تاريخ حوادث ايران به شمار ميرود زيرا گرداوری مقررات ملي ساختمان و تشکيل سازمان نظام مهندسي پس از اين حادثه به وقوع پيوسته است.
پارسا ضمن اشاره به روزهاي ابتدايي شروع به کار هيئت مديره دوره نهم و شرايط پر تنش آن زمان افزود: نسخه اي از قانون نظام مهندسي در کميسيون عمران مجلس به تصويب رسيده بود که قرار بود در صحن علني مجلس مطرح و تصويب گردد که بدون کوچک ترين نظرخواهي از سازمان هايي که بيشترين ارتباط با اين قانون را دارند صورت گرفته بود. ولی با گذشت زمان و جلسات متعدد با نمايندگان مجلس اين نگاه و هجمه ها تا اندازه اي تغيير کرد. بخصوص پس از حادثه تلخ متروپل، ضرورت ساخت و ساز اصولي و استفاده از خدمات سازمان نظام مهندسي تقويت شد به طوريکه نمايندگان مجلس نيز در اظهارات خود خواستار پررنگ شدن نقش ناظران در قانون شدند و در بازنگري قانون به اين مهم توجه نشان دادند.
وی در صحبت هاي خود با اشاره به اينکه ناظران نقش اساسي در روند ساخت و ساز ايفا ميکنند خواستار توجه ويژه مراجع ذيربط به گزارشات ناظران شد و بيان کرد در سامانه الکترونيکي سازمان که متصل به مراجع صدور پروانه است ناظران از طريق گزارشات مرحله اي تخلفات را به اطلاع مراجع صدور پروانه مي رسانند.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، هم چنين خواستار هماهنگي و همدلي مهندسان در ارتقاي جايگاه سازمان شد و اظهار اميدواري کرد با تعهد و عمل به وظايف اخلاقي در مسير پيشرفت سازمان و جايگاه مهندسي قدم هاي استوارتري برداشته شود.
در ادامه داود مستوفي نژاد استاد دانشگاه صنعتي اصفهان و عضو کميته تخصصي مبحث نهم مقررات ملي و آيين نامه بتن ايران (آبا) ضوابط خاص در سازه هاي بتن آرمه جهت مقاومت در برابر زلزله را تشريح کرد.
مستوفی نژاد، موارد کاربرد ضوابط اختصاصي طراحي در برابر زلزله را توضيح داد و به بررسي حد شکل پذيري براي طراحي در برابر زلزله پرداخت.
اين استاد دانشگاه اصفهان در مورد ضوابط عمومي فولادگذاري متوسط و ويژه، اساس طراحي لرزه اي، قابهاي خمشي، ديوارهاي برشي و عملکردهاي آن مطالبي را به تفصيل بيان کرد و در پايان به نقل از چالز ريشتر که زلزله مردم را نمي کشد بلکه ساختمانها مردم را مي کشند از مهندسان خواست در رعايت اصول طراحي در برابر زلزله نهايت دقت را داشته باشند.
در خاتمه نيز جلسه پرسش و پاسخ پيرامون موضوع سمينار برگزار گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۰۱
232 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0