وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، تشریح شد. در شروع کار این واحد در سال نود و هشت، 14 ابر پروژه ساختمانی استان شناسایی گردید

کد خبر: 000210003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ اردیبهشت ۰۰ - ۱۱:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، تشریح شد. در شروع کار این واحد در سال نود و هشت، ۱۴ ابر پروژه ساختمانی استان شناسایی گردید

وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

وظایف و عملکرد واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
مسئول واحد کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به تشریح وظایف و عملکرد این واحد پرداخت و افزود: پی‌گیری پرونده ها و پروژه‌ های خاص و بزرگ در استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این واحد در سال گذشته بوده است.
مهدی رضایی با عنوان اینکه در شروع کار این واحد در سال نود و هشت، ۱۴ ابر پروژه ساختمانی استان شناسایی گردید، گفت: از همان ابتدا از طریق نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی یزد و شهرداری پیگیری این پروژه‌ها شروع شد تا پرونده‌ها به سازمان وارد و یا تمدید گردند.
رضایی با اشاره به ورود شش پرونده پروژه‌های بزرگ استان به سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، ادامه داد: یکی از عللی که عملکرد سازمان در حوزه خدمات مهندسی در سال گذشته نسبت به سال ‌های قبل رکورد قابل توجهی از خود بجای گذاشت، ورود همین چند پرونده بزرگ به سازمان بود.
وی با اظهار امیدواری برای به نتیجه رسیدن پرونده های دیگر از جمله ۳ پروژه مشارکتی شهرداری به مساحت حدود پانصد هزار متر مربع در سال جاری، ادامه داد: بعد از ورود این پرونده ها به سازمان، ناظرین مشخص و از طریق آنها بر روند اجرایی پروژه ‌ها نظارت ویژه ای داریم تا پروژه با کیفیت و رضایت بیشتر به اتمام و بهره‌برداری برسد.
مسئول واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، از نظارت عالیه ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان اولویت مهم دیگر واحد کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان نام برد و افزود: این نظارت عالیه براساس قانون، وظیفه اداره کل راه و شهرسازی استان است اما در سال گذشته تفاهم گردید تا برای یک سال دیگر با همکاری سازمان نظام مهندسی انجام گردد و از مزیتهای مهم آن میتوان به ورود سازمان به پروژه های بدون پروانه جهت بررسی کارشناسی و شناسایی وضع موجود اشاره کرد.
وی با عنوان اینکه بعد از ارسال گزارشات آنلاین ناظران از طریق سامانه کشوری نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی و از محل پروژه، مدارک پرونده تکمیل، بررسی و گزارش ثبت نهایی می گردد.
رضایی با ابراز خرسندی از بهبود فرآیند نظارت عالیه ساخت و سازهای استان در سال گذشته بیان داشت: در بازدید از ۶۰۲ ساختمان در حال ساخت استان ۵۷۲ مورد مکاتبه با شهرداری انجام شده و ایرادات کیفی و کمی پروژه‌های بدون پروانه مطرح و تذکرات لازم داده شده است.
وی با عنوان اینکه بحث تولید محتوا در مورد عمده ایرادات و مشکلات رویت شده در بازدیدها، از برنامه های سال جدید این واحد است، گفت: در نظر داریم تا این محتواهای تولیدی را در اختیار مسئولین استان، کمیسیون‌ های تخصصی، مهندسین تمامی رشته ها و شهروندان قرار دهیم تا در آینده شاهد بهبود فرایند ساخت و سازها باشیم.
مسئول واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، از نظارت عالیه بر مجریان با همکاری واحد خدمات مهندسی، بعنوان سومین اولویت مهم واحد تحت مسئولیت خویش نام برد و افزود: مجریان بعنوان سازندگان ذی‌صلاح از تاثیرگذارترین عوامل در کیفیت پروژه‌ها هستند و ساختمان ‌های احداث شده و یا در حال ساخت توسط آنها خروجی نهایی تمام اقدامات و فعالیت ‌های سازمان اعم از خدمات مهندسی، انفورماتیک، دفاتر و آموزش است.
وی با عنوان اینکه وظیفه نظارت بر روند اجرای ساختمان ‌های ۴ طبقه به بالا و یا بیشتر از ۱۴۰۰ متر مربع به این واحد محول شده است، گفت: خوشبختانه سال گذشته مجریان همکاری بسیار خوبی با این واحد داشتند و چک لیست مواردی که از حدود دویست مورد بازدید انجام شده توسط نمایندگان سازمان، اداره کل راه و شهرسازی و کمیته منتخب مجریان وجود داشت برای هر پروژه تهیه و تذکرات لازم نیز ارائه و ثبت شده است.
رضایی با عنوان اینکه در این چک لیست ها اقدامات ضروری و اولیه مجریان اعم از تجهیز کارگاه و ایمنی مناسب، حضور دائم سرپرست کارگاه معرفی شده ذی صلاح، نقشه های مصوب در حال اجرا،گزارش روزانه و آزمایشات لازم مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: خوشبختانه به واسطه همین نظارتها نزدیک به ۱۵۰ نفر از همکاران به عنوان سرپرست کارگاه در این پروژه ها بصورت دائم مشغول به کار شده اند.
وی به تعداد بسیار کم شرکت ‌های صوری اشاره و بیان کرد: خوشحال هستیم که در حال حاضر بیش از نود درصد شرکت‌ ها و پروژه‌های فعال در استان واقعی هستند و در حال رصد همان اندک پروژه‌های صوری هستیم و نامه‌های تذکر به آنها ارسال شده و پنج شرکت نیز به شورای انتظامی معرفی شده‌اند که چهار مورد به صدور رای قطعی منجر شده است.
مسئول واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، از «بررسی نقشه» بعنوان یکی از مسئولیت های واحد کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان نام برد و گفت: در سال ۹۹ کار بررسی نقشه ۱۱۹۹ پرونده با زیربنای ۹۴۱ هزار و ۲۲۴ متر مربع توسط سی و شش بررسی کننده در ۴ رشته در سازمان نظام مهندسی انجام شد که نسبت به سال قبل از آن دویست و شصت و دو مورد افزایش داشته است.
رضایی، به الکترونیکی شدن کل فرآیند ارسال نقشه از دفاتر به سازمان و سپس بررسی‌کنندگان، اشاره و بیان کرد: ایرادات احتمالی در نقشه ها نیز بصورت الکترونیکی تذکر و رفع می ‌گردد، که خوشبختانه از کلیت کار رضایت نسبی حاصل شده است. البته پیشنهاداتی هم برای بهبود این فرآیند و کاهش زمان اخذ پروانه داریم تا این فرآیند کوتاه، سریع و با کیفیت تر و در سال جدید نهایی و عملیاتی گردد.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۰۰
522 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0