با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها

با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها

با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها ، الزامی است. چرا که این سیستم کمک می‌ کند در صورت وقوع حادثه میزان تلفات جانی و مالی کاهش پیدا کند

کد خبر: 990416002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ - ۲:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها ، الزامی است. چرا که این سیستم کمک می‌ کند در صورت وقوع حادثه میزان تلفات جانی و مالی کاهش پیدا کند

با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها

با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، نصب سیستم اعلام حریق در تمام ساختمان ها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان داشت: سیستم اعلام حریق باید در تمام ساختمان‌ ها الزامی گردد
سید کاظم مجابی گفت: با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان ‌ها، سیستم اعلام حریق یک ضرورت است و باید در همه ساختمان‌ ها الزامی گردد، چرا که این سیستم کمک می‌ کند در صورت وقوع حادثه میزان تلفات جانی و مالی کاهش پیدا کند.
وی در گفت‌وگوی زنده با شهروندان که به مناسبت زلزله منجیل برگزار گردید، در سخنانی بیان داشت: این رویداد غیرمترقبه بهانه‌ای شد که در سال هفتاد و چهار قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس به تصویب برسد. در پی آن نیز وزارت راه و شهرسازی و دولت نسبت به شکل گیری سازمان نظام مهندسی ساختمان ماموریت پیدا کردند. طبق همین اساس سازمان نظام مهندسی ساختمان فعالیت خود را شروع کرد و از آن زمان تاکنون در حوزه صنعت ساختمان گام‌های مهمی برداشته است.
مجابی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری بعنوان سال جهش تولید گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان می ‌تواند در حوزه صنعت ساختمان بویژه تولید مصالح استاندارد ساختمانی نقش مهمی ایفا کند و این امر کمک می ‌کند تا بتوانیم ساختمان‌ هایی ایمن و با کیفیت بالایی داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که به استناد قانون یکی از رسالت‌ های سازمان نظام مهندسی ساختمان، کنترل مصالح ساختمانی به لحاظ رعایت الزامات و استانداردها است، افزود: بمنظور تحقق این رسالت تا به حال، تعامل خوبی با اداره کل استاندارد استان ایجاد شده است تا از این طریق اطلاعات لازم در اختیار شهروندان قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی ساختمان، کنترل مصالح ساختمانی به لحاظ کیفیت را از وظایف خود می‌ داند، گفت: این سازمان با ارایه اطلاعات تخصصی از افردی که در زمینه تولید مصالح فعالیت می‌ کنند با جدیت حمایت می ‌کند تا با تولید مصالح با کیفیت عمر مفید ساختمان ‌ها ارتقاء پیدا کند و ‌حقوق بهره برداران بخوبی رعایت گردد.
مجابی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمان را در دستور کار دارد تا از تولید مصالح فاقد کیفیت و عرضه آن در بازار جلوگیری شود.
وی با اشاره به اقداماتی که از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در راستای حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی انجام شده است، عنوان داشت: تشکیل کارگروه‌ها و کمیسیون‌ های تخصصی بمنظور شناسایی مصالح استاندارد و حذف مصالح فاقد کیفیت از جمله این اقدامات بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد تا با افردای که در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت دارند، تعامل برقرار کند و اطلاعات تخصصی در زمینه تولید مصالح استاندارد را در اختیار آنها قرار دهد.
وی با تاکید بر این که مجموعه نظام مهندسی ساختمان پل ارتباطی میان تولید کنندگان مصالح ساختمانی با بهره برداران است و می ‌توانند مطالبات آنها را به تولیدکنندگان انتقال دهد، گفت: از آن جایی که بخش قابل توجهی از کیفیت ساختمان و ارتقاء عمر مفید آن به مصالح ساختمان ارتباط دارد، از این‌رو ساخت ساختمان با مصالح دارای استاندارد ضرورت دارد، چرا که مصالح استاندارد سبب افزایش کیفیت می‌ گردد.
مجابی اظهار داشت: تولیدکنندگان باید رعایت استانداردها را با جدیت مورد توجه قرار دهند تا به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه میزان تلفات مالی و جانی کاهش یابد.
وی گفت: مهندسانی که در حوزه طراحی، نظارت و اجرا فعالیت دارند باید وظایف خود را بخوبی و طبق قانون انجام دهند و تنها در این صورت است که می ‌توانیم رضایت نسبی بهره برداران را شاهد باشیم.
وی گفت: بمنظور ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی برای تولید مصالح استاندارد راه‌اندازی  کمیته‌های تخصصی مانند: کمیسیون مصالح برای شناسایی مصالح استاندارد در صنعت ساختمان از برنامه‌های دارای الویت هیأت مدیره هفتم بوده است.
وی گفت: تشکیل کمیته تحقیق و توسعه در سازمان برای شناسایی بازار مصرف، دیدگاه‌ها و انتقادهای بهره‌برداران نسبت به مصالح موجود در بازار از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه تولید مصالح استاندارد در استان بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تاکید کرد: از آنجایی که این کمیته می ‌تواند در راستای ارایه پیشنهادات سازنده بصورت طرح‌ های تحقیقاتی و پژوهشی اقدام کند در همین راستا با اداره کل پارک علم و فناوری دانشگاه بین الملل تعامل ایجاد کرده‌ایم تا با برگزاری نشست ها بتوانیم از ایده‌های پژوهش‌گران صنعت ساختمان استفاده کنیم.
وی، برگزاری نمایشگاه تخصصی ساختمان در راستای حفظ حقوق تولیدکنندگان، ارتباط با اصناف، تشکل ‌ها و بهره‌برداران را از دیگر خدمات نظام مهندسی ساختمان در زمینه استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان ‌ها برشمرد و گفت: بعد از زمین لرزه منجیل با تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شاهد بودیم در حوادث غیرمترقبه‌ای که روی داد، مانند: زلزله بم و کرمانشاه میزان تلفات مالی و جانی کاهش یافت که این ‎ها ایفای نقش نظام مهندسی ساختمان و گرداوری مقررات ملی ساختمان را نشان می‌دهد.
مجابی در ادامه اظهاراتش گفت: از آنجایی که شاهدیم، برخی مصالح استفاده شده در ساختمان فاقد استانداردهای بومی هستند از این رو سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در راستای تشکیل و تاسیس دفتر استانداردسازی گام برداشت، تا با کمک این دفتر و در قالب کمیته ‌هایی که در آن ایجاد  می‌ شود در زمینه رعایت استانداردهای بومی در ساختمان‌ ها گام‌های موثری برداشته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تاکید کرد: گردهمایی ساختمان ‌های برتر برای اولین بار در کشور برای معرفی ساختمان‌ های دارای کیفیت به مردم از دیگر اقدامات سازمان در زمینه رعایت استانداردها و ساخت ساختمان ‌های دارای کیفیت بود و فرصتی شد که بتوانیم در بخش‌ های طراحی، نظارت و اجرا از ایده‎‌های شهروندان برخوردار گردیم.
وی گفت: برقراری ارتباط با بخش تحقیقات مسکن و ساختمان از دیگر برنامه ‌هایی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین شروع کرده است، زیرا مقررات ملی ساختمان در بیست و دو مبحث که بعنوان دستورالعمل اجرایی سرلوحه خدمات طراحی، نظارت و اجرا است، نیازمند برخی بازنگریها است، از این رو سعی بر این است با برقراری ارتباط با این بخش، بازنگری و گرداوری مقررات ملی جدید را دنبال کنیم.
مجابی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در گرداوری مقررات ملی و ویرایش موارد مورد نیاز برای رفع ابهام‌ها نقش اثربخشی داشته باشد.
وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی و استفاده از سیستم اعلام حریق در ساختمان‌ ها گفت: ساختمان برای آن‌‌ که از کیفیت بالاتری برخوردار باشد باید تجهیزات ایمنی به خوبی در آن مورد استفاده قرار گیرد که یکی از این تجهیزات می‌ تواند سیستم اعلام حریق باشد.
این مسئول هم‌چنین یاد آور شد: با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت در ساختمان‌ ها، سیستم اعلام حریق یک ضرورت است و باید در همه ساختمان‌ها الزامی گردد، چرا که این سیستم کمک می‌کند در صورت وقوع حادثه میزان تلفات جانی و مالی کاهش پیدا کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ تیر ۹۹
617 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0