افزایش دو برابری تعداد گلخانه ‌های تبریز مدیرعامل سازمان پارک‌ ها و فضای سبز شهردای تبریز بیان کرد:

افزایش دو برابری تعداد گلخانه ‌های تبریز

علی مدبر در نشست مشترک با ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان آذربایجان ‌شرقی با اظهار امیدواری از همکاری‌ های مشترک بین این دو مجموعه، گفت: گلخانه های ما طی دو سال گذشته در سطح مناطق دو برابر شده است.

کد خبر: 970307012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ خرداد ۹۷ - ۴:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی مدبر در نشست مشترک با ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان آذربایجان ‌شرقی با اظهار امیدواری از همکاری‌ های مشترک بین این دو مجموعه، گفت: گلخانه های ما طی دو سال گذشته در سطح مناطق دو برابر شده است.

افزایش دو برابری تعداد گلخانه ‌های تبریز

افزایش دو برابری تعداد گلخانه ‌های تبریز

افزایش دو برابری تعداد گلخانه ‌های  تبریز

مدیرعامل سازمان پارک‌ ها و فضای سبز شهردای تبریز از افزایش ۲ برابری تعداد گلخانه ‌های سطح تبریز خبر داد.
وی با عنوان این که در حال حاضر سرانه فضای سبز تبریز ۱۵.۵ متر مربع است، ادامه داد: این در حالیست که فضای سبز موجود در بخش ‌های زیادی هم چون نیروگاه‌ ها، پادگان ‌ها، اداره‌ های مختلف و… در این اندازه گیری دخیل نبوده ‌اند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردای تبریز تاکید کرد: اگر در محاسبه میزان سرانه فضای سبز تبریز این قسمت ‌ها نیز محاسبه گردد، بی‌ شک سرانه فضای سبز تبریز بیش از بیست متر مربع خواهد بود.
مدبر افزود: متاسفانه در بحث ‌های مختلف شاهد مقایسه میزان فضای سبز تبریز با کلان شهرهای دیگری هم چون مشهد و اصفهان هستیم این در حالیست که موقعیت اقلیمی شهر ما بسیار متفاوتتر از این شهرها محسوب می گردد.
وی اظهار داشت: از رویکردهای اساسی ما در فضای سبز، تلفیق بحث سلامت شهری با اوقات فراغت شهروندان در استفاده از فضاهای سبز است.
مدبر تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از این الگوها را در انبوه کاریهای شهری بخوبی ایجاد کرده ایم که از آن جمله میتوان به تپه های رشیدیه و باغمیشه، عباس میرزا، آرپا دره سی و… اشاره کرد.

افزایش دو برابری تعداد گلخانه ‌های تبریز

وی، یکی از بکرترین این فضاها را انبوهکاری یادگار امام (رحمه الله) ذکر کرده و افزود: انبوهکاری یادگار امام (رحمه الله) با فضای مناسب جهت توسعه فضای سبز، یکی از بهترین فضاهای انبوهکاری بشمار می‌ رود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهردای تبریز با تاکید بر این که نیازمند اقدامات علمی در حوزه فضای سبز هستیم، گفت: تبریز زمانی به شهر قناتها شهرت داشته ولی هم اکنون شاهد هدر رفت آبهای سطحی زیادی در شرق تبریز هستیم. امروز در بحث فضای سبز نیازمند نگاه علمی و تخصصی هستیم و باید اقدامات ما بصورت علمی جهت ‌گیری گردد.
مدبر، حومه و حریم های شهری را مظلوم ترین بخش از شهر دانسته و گفت: در تمام دنیا طبقات مرفه جامعه در حومه شهرها زندگی می‌ کنند و فضای سبز این بخش ‌ها بسیار ویژه است این در حالیست که حومه ‌های شهر ما از بین می ‌رود.
وی هم چنین از راه اندازی اولین شهرک گلخانه ‌ای در تبریز خبر داده و خاطر نشان کرد: این اتفاق می ‌تواند بصورت احداث یک پایانه گل و گیاه در شمال غرب کشور تحقق یابد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۷
1086 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0