آیا پروژه مسکن خانه‌ اولی‌ ها در پرند به سرنوشت مسکن مهر دچار می‌ شود ریاست سازمان نظام مهندسی کشور

آیا پروژه مسکن خانه‌ اولی‌ ها در پرند به سرنوشت مسکن مهر دچار می‌ شود؟

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور نسبت به پروژه جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث سه هزار واحد مسکن مشارکتی در پرند واکنش نشان داد.

کد خبر: 970625006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ شهریور ۹۷ - ۱:۲۹ ب.ظ

به گزازش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشور نسبت به پروژه جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث سه هزار واحد مسکن مشارکتی در پرند واکنش نشان داد.

آیا پروژه مسکن خانه‌ اولی‌ ها در پرند به سرنوشت مسکن مهر دچار می‌ شود

آیا پروژه مسکن خانه‌ اولی‌ ها در پرند به سرنوشت مسکن مهر دچار می‌ شود

آیا پروژه مسکن خانه‌ اولی‌ ها در پرند به  سرنوشت مسکن مهر دچار می‌ شود؟/استراتژی مسکن ‌سازی دولت در هاله‌ای از ابهام

فرج الله رجبی، با اشاره به تصمیم شورای مسکن برای پیش فروش مسکن به زوجهای سپرده گذار خانه اولی، بیان داشت: طبق طرح مذکور قرار است که سه هزار واحد مسکونی ۲ طبقه در منطقه پرند احداث گردد.
استراتژی و سیاست گذاری حوزه مسکن بهیچ وجه مشخص نیست
رجبی تصریح کرد: متأسفانه در شرایط فعلی استراتژی و سیاست گذاری حوزه مسکن بهیچ وجه مشخص نیست، از این رو شاهدیم که وزارت راه و شهرسازی یک روز بدنبال طرح بارآفرینی شهری بود و روز دیگر برنامه های جدیدی را کلید میزند، از این رو تا زمانیکه سیاست کشور در حوزه مسکن شفاف نگردد، تا پروژه ها محکوم به شکست خواهند بود.
وزارت راه و شهرسازی تکلیف خود را با حوزه تولید مسکن مشخص کند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی بجای اقدامات و طرحهای موردی، باید تکلیف خود را با حوزه تولید مسکن و مدیریت این بخش را روشن کند، تا بتوان استراتژی یکپارچه ای را عملیاتی کنیم.
خریداران مسکن مهر قادر به پرداخت اقساط خود نیستند
رجبی با بیان این که در شرایط کنونی با توجه به سیاستهای وزارت راه و شهرسازی بنظر میرسد که پروژه احداث سه هزار مسکن برای خانه اولیها در شهر پرند به سرنوشت به پروژه مسکن مهر دچار خواهد شد، افزود: قطعا باید فکری به حال زوج های جوان کرد، اما کلید زدن پروژه هایی از این دست، مشکلات این زوج ها را افزایش میدهد، زیرا امروز شاهدیم که خریداران مسکن مهر قادر به پرداخت اقساط خود نیستند.
ناتوانی وزارت راه و شهرسازی در تکمیل دهها هزار واحد مسکن مهر
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: در شرایط فعلی هنوز وزارت راه و شهرسازی نتوانسته، احداث دهها هزار واحد مسکن مهر را به اتمام برساند، از سوی دیگر قیمت تمام شده این مساکن خیلی بالا رفته و متقاضیان قادر به پرداخت پول خرید مسکن نیستند.
خانه اولیها از خرید مسکن در منطقه پرند استقبال می‌ کنند
رجبی با اشاره به رویکرد وزارت راه درباره ایجاد شهرهای جدید در اطراف تهران، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایتخت، بنظر میرسد که خانه اولیها از خرید مسکن در این منطقه استقبال کنند، البته سیاست شهرسازی در اطراف پایتخت، استراتژی خوبی است ولی وزارت راه و شهرسازی تا به حال موافق به اجرای درست آن نشده است.

آیا پروژه مسکن خانه‌ اولی‌ ها در پرند به سرنوشت مسکن مهر دچار می‌ شود

قابل ذکر است که پروژه سه هزار واحدی مسکن مشارکتی پرند برای ساخت واحدهای مسکونی ویلایی، حداکثر ۲ طبقه طراحی شده است، این پروژه متفاوت با مسکن مهر و در شکل ساخت واحدهای مسکونی در قطعات دویست و پنجاه متر مربعی زمین و با سطح اشتغال شصت درصدی در فاز شش شهر جدید پرند ساخته میشود.
منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۷
1111 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0