مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح

مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح

مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح ،باید تا دو هفته آینده به اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری قزوین ارائه گردد

کد خبر: 990218011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۹ - ۷:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح ،باید تا دو هفته آینده به اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری قزوین ارائه گردد

مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح

مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح

نمای متفاوت در برج‌ های دوقلوی قزوین قابل قبول نیستند

مستندات و نقشه‌های پیشنهادی مشاور برج ‌های دوقلوی فرهنگیان قزوین برای اصلاح، ابلاغ گردیده و باید تا دو هفته آینده به اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری قزوین ارایه و در غیر اینصورت عملیات اجرایی آن متوقف خواهد شد.

ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین روز پنج‌شنبه در نشست مشترک با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده شهرداری و مشاوران پروژه برج ‌های دوقلوی فرهنگیان، بیان کرد: در رابطه با پروژه‌های شاخص و برج ‌های مسکونی که قرار است جمعیت زیادی را در خود جای دهند، حساسیت‌ ها بیش از سایر ساختمان‌ ها بوده و باید دقت بسیاری را لحاظ کرد.

مبارک قدم با اشاره به حمایت‌ های انجام شده جهت اخذ تسهیلات پروژه برای تسریع در انجام کار، گفت: این برج ‌ها مربوط به جامعه فرهنگیان بوده و با توجه به مقیاس و مشخصاتی که دارند از جمله پروژه‌های شاخص و مهم شهر و استان قزوین بشمار می‌ رود.

وی با اشاره به این که این برج‌ ها بعنوان یک محله مسکونی در ارتفاع محسوب گردیده و در جایگاه نماد و المان شهری، سال‌ ها در برابر دیدگان شهروندان و حتی کسانیکه از مسیرهای ارتباطی قزوین عبور می ‌کنند، قرار دارند، ادامه داد: در زمان انجام این پروژه و پیشرفت کار، متاسفانه به علل و بهانه‌ های مختلف انجام برخی موارد از جمله موضوعات حریق و پدافندی آن نیز به تعویق افتاده است.

به گفته مبارک قدم، مسوولیت دستگاه‌ های نظارتی در حوزه ساخت و ساز، رافع مسوولیت پذیری کارفرما، مشاور و ناظران پروژه نیز نخواهد بود.

وی با اشاره به انجام بیش از هفده مکاتبه از سوی شهرداری و پی‌گیری‌های سازمان نظام مهندسی، دفتر فنی استانداری و هم‌چنین این اداره کل بعنوان ناظر عالی، افزود: گواهی و پروانه‌های ساختمان تنها در صورت رعایت کامل مقررات ملی ساختمان و سیما و منظر شهری صادر خواهد شد و در این مورد، شهرداری علاوه بر انجام مکاتبات، از طریق ظرفیت ‌های اجرایی و قانونی خود ورود می ‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با عنوان این که نشستی سال گذشته با حضور کارفرما، مشاور، شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی برگزار و تصمیماتی نیز اخذ گردید، افزود: طبق اعلام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، متاسفانه هیچ اقدامی در این مورد از طرف مجریان پروژه صورت نگرفته و کار به همان منوال ادامه پیدا کرده است.

وی در مورد اهمیت نمای این برج‌ها در سیما و منظر شهری با توجه به ارتفاع و قابل رویت بودن آن‌ها از فاصله‌های دور، گفت: نمای این پروژه با توجه به مصوبات کمیته سیما و منظر استان باید در مورد رنگ، فرم و مصالح یکسان بوده و مورد تایید قرار گیرد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان عنوان داشت: در بحث ایمنی و پدافندی هم مقررات ملی و آیین نامه‌های ساختمانی مصوب ملاک عمل خواهد بود.

وی گفت: در صورت عدم ارایه نقشه و مستندات و عدم اصلاح موارد عنوان شده در بحث نما و ایمنی ساختمان، ادامه روند اجرایی این پروژه از طرف شهرداری و در صورت لزوم مراجع قضایی متوقف خواهد شد.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۹
473 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0