بی توجهی دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت:

بی توجهی دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از دستگاههای دولتی مرتبط با بخش کشاورزی خواست به تکالیف خود نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی عمل کنند.

کد خبر: 971124015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ - ۳:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از دستگاههای دولتی مرتبط با بخش کشاورزی خواست به تکالیف خود نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی عمل کنند.

بی توجهی دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان

بی توجهی دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان

بی توجهی دستگاههای دولتی  به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان

اعظم نسیمی زاده با اشاره به این که قوانین خوبی برای فعالیت اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد، ادامه داد: دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی بی توجهی میکنند، برای نمونه در ماده دو و شش قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دولت مکلف و موظف شده است که بخشی از وظایف و تصدیگری خود را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار کند ولی میبینیم که عملا این موضوع اجرایی نگردیده و اعضای نظام مهندسی کشاورزی مورد بی توجهی قرار گرفته اند.
نسیمی زاده با عنوان این که بخش کشاورزی خوزستان دارای ظرفیتهای زیادی برای به کارگیری و اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی است، گفت: اگر در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، دستگاههای دولتی به تعهدات خود نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی عمل کنند و امور را به این سازمان واگذار کنند نه تنها شاهد توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی استان خواهیم بود بلکه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان بخش کشاورزی هم کاهش می یابد.
وی با عنوان این که واگذاری امور و تصدی گریها به مردم طی سالهای اخیر همواره مورد تاکید دولت قرار گرفته است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی بعنوان فراگیرترین تشکل صنفی جامعه مهندسین کشاورزی میتواند برای تحقق این موضوع اقدامات خوبی انجام دهد.
نسیمی زاده با تاکید بر فراهم شدن زیرساختهای لازم برای تحول در بخش کشاورزی گفت: علیرغم تاکید دولت برای اجرای اصل چهل و چهار قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اما عملا زمینه حضور اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه های کشاورزی فراهم نیست. این در حالی است که قانون بصراحت بر لزوم واگذاری امور به نظام مهندسی کشاورزی تاکید کرده است.
دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: با توجه به پتانسیلهای نظام مهندسی کشاورزی انتظار میرود دستگاههای دولتی از ظرفیتهای این سازمان در راستای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی بهره مند گردند.

بی توجهی دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان

وی، ارتقای جایگاه مهندسان کشاورزی، حمایت از حق و حقوق صنفی مهندسین کشاورزی، ارتقای سطح دانش اعظای نظام مهندسی کشاورزی و بسترسازی برای اشتغال مهندسان کشاورزی را از جمله اهداف و رویکردهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: با گسترش همکاریها بین دستگاههای وابسته به مهندسین کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی، زمینه واگذاری تمامی امور تصدی گریها به کارشناسان عضو نظام مهندسی کشاورزی فراهم گردد.
نسیمی زاده با عنوان این که نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با دارا بودن بیش از چهارده هزار عضو یکی از بزرگ‌ترین تشکل های بخش کشاورزی استان است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی خوزستان برای تحقق اهداف و سیاستهای خود و دفاع از حقوق صنفی و قانونی جامعه مهندسین کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. از اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان هم انتظار داریم ارتباط خود را با این سازمان بیش تر کرده و ضمن حمایت از صنف تخصصی خود، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود خدمات سازمان در اختیار شورای نظام مهندسی کشاورزی قرار دهند.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بدنبال اتخاذ تدابیر مناسبی برای تسهیل آموزش مهندسین بیکار کشاورزی و ورود آن ها به عرصه کشاورزی است.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۹۷
638 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0