بی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی دامن‌گیر مردم نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم

بی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی دامن‌گیر مردم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: اگر امروز به فکر محیط ‌زیست نباشیم و موضوع آلایندگی واحدهای صنعتی را مورد توجه قرار ندهیم، اثرهای مخرب آن در سال ‌های نه‌چندان دور دامن‌گیر تمام مردم خواهد شد.

کد خبر: 980215017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: اگر امروز به فکر محیط ‌زیست نباشیم و موضوع آلایندگی واحدهای صنعتی را مورد توجه قرار ندهیم، اثرهای مخرب آن در سال ‌های نه‌چندان دور دامن‌گیر تمام مردم خواهد شد.

بی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی دامن‌گیر مردم

بی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی دامن‌گیر مردمبی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی دامن‌گیر مردم

بی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی   دامن‌گیر مردم می گردد

حسن بختیاری عصر ۱ شنبه در نشست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی قم در سالن جلسات استانداری گفت: پسماندهای صنعتی استان های دیگر در منطقه سلفچگان تخلیه می‌ شود و همین مساله، این منطقه را به کانون آلایندگی مرکز کشور تبدیل کرده است؛ ولی به علت حساسیت مساله اشتغال، امکان ورود جدی به آن و اصلاح فرایندها چندان در دسترس نیست.
بختیاری ادامه داد: وجود آلاینده‌ها در منطقه سلفچگان به حدی ملموس و آشکار بوده که قابل‌انکار نیست و وجود فراوان صنایع آلاینده در کلیه شهرک‌ های صنعتی قم مشاهده می ‌گردد.
دو هزار و سیصد واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود نود درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ هم‌چنین بیش از پنجاه و سه هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌ کنند.
قم دارای ۷ شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن‌الائمه (علیه السلام)- قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و ۴ ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
بختیاری در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار داشت: اگر سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی تقویت‌شده و به جایگاه واقعی خود برسد بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی استان به علت وجود متخصصان مختلف در سطوح مختلف مدیریتی حل می‌ گردد.
وی با اشاره به نقش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی تصریح کرد: این سازمان می ‌تواند به تشکلی برای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بهتر در حوزه‌ های مختلف کشاورزی تبدیل گردد.

بی‌توجهی به آلایندگی واحدهای صنعتی دامن‌گیر مردم

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در کمیته محیط ‌زیست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی مساله اجرای قانون هوای پاک به ‌صورت جدی دنبال می ‌گردد، این قانون باوجود برخی نواقص موجود باید به مرحله اجرا برسد.
وی یاد آور شد: نظرهای کارشناسان متخصص زیست‌محیطی می ‌تواند در کاستن از حجم آلایندگی‌ های استان مفید باشد، برای کاهش هزینه ‌های تولید امکان استفاده مشترک چند واحد صنعتی از یک کارشناس محیط ‌زیست نیز وجود دارد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
647 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0