مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد ، بحث ساماندهی ساخت و سازها در کشور از سوی معاونت مسکن این وزارت‌خانه با جدیت در دست پی‌گیری است

کد خبر: 021028005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ دی ۰۲ - ۲:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد ، بحث ساماندهی ساخت و سازها در کشور از سوی معاونت مسکن این وزارت‌خانه با جدیت در دست پی‌گیری است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان کرد:
دستورالعمل نحوه ورود مجریان در ساخت و ساز ابلاغ می‌گردد
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان و رییس شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان افزود: به‌زودی دستورالعملی در مورد نحوه ورود مجریان به بحث ساخت و ساز کشور به منظور ساماندهی این حوزه ابلاغ خواهد شد.
داوود دانشگر، یک‌شنبه در بیست و یکمین اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در شیراز گفت: بحث ساماندهی ساخت و سازها در کشور از سوی معاونت مسکن این وزارت‌خانه با جدیت در دست پی‌گیری است، بر همین اساس و به‌زودی دستورالعملی در خصوص نحوه ورود مجریان در بحث ساخت و ساز کشور ابلاغ خواهد شد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: پایش و کنترل مستمر در این زمینه باید توسط دستگاه‌های نظارتی از جمله راه و شهرسازی و استانداری انجام و نتایج آن اعلام شود تا مالکان بر اساس آن مجریان خود را انتخاب کنند.
وی، ضمن تأکید بر ضرورت ساماندهی سازندگان ادامه داد: چون دولت طبق قوانین بالا دستی مکلف کرده تمام ساخت و سازهای کشور از مجرای سازنده و مجری ذی‌صلاح عبور کند، پذیرفتنی نیست که افرادی به‌عنوان مجری خارج از روال مشخص فعالیت‌های ساخت و ساز را انجام دهند و هم وجه مهندسی را زیر سؤال ببرند و هم حقوق شهروندی را دچار مشکل کنند.
دانشگر با بیان اینکه بازنگری جدی در دستورالعمل سازندگان خواهیم داشت، افزود: در بحث توسعه صدور خدمات مهندسی تنها قشری که توانسته‌اند تا حدودی به ما کمک کنند انبوه سازان هستند.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان ادامه داد: تغییرات اساسی باید در ساختار حرفه نظام مهندسی ایجاد شود و با جدیت پیگیر هستیم که این تغییرات از ساختار ورود به حرفه مهندسی تا بحث مربوط به فرایند ساخت و ساز و مجوزهایی که ارائه می‌شود را شامل خواهد شد.
وی گفت: در همین ارتباط ۱۴ دستور کار قابل ویرایش داریم که در دستور کار قرار گرفته که بخشی انجام شده و بخشی در دست انجام است و این کمک خواهد کرد که صنعت ساختمان پویا تر شود.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان افزود: در بحث فرایندهای ساخت و ساز در بخش‌هایی با مشکلاتی مواجه هستیم از جمله بحث فرایند ارجاع که تحت عنوان یک سامانه هوشمند و ملی پیگیری کرده‌ایم که قسمت عمده آن انجام شده و از این پس استان‌ها دخل و تصرفی در ارجاع امور مهندسی و شرکت‌ ها نخواهند داشت و به‌شکل مرکزی پایش‌ها انجام خواهد شد.
رئیس شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان گفت: انبوه‌ساز به‌عنوان یک ساختار توانمند از لحاظ مالی باید بتواند طرح خود را خودش انتخاب کند، بر اساس سلیقه و توان خود طراحی و طبق سرمایه خودش نیز اجرا کند.
وی افزود: بسیاری از طرح‌های ماندگاری که در سایر کشورها دیده‌می‌شود ناشی از همین اختیار طرح و ساخت برای شرکت‌های توانمند است که در کشور ما مغفول مانده که برای اصلاح این رویه به‌زودی مواردی جمع بندی و ابلاغ خواهد شد که به انبوه سازان کمک بسیاری خواهد کرد.
دانشگر تصریح کرد: طی سال‌های اخیر ساختمان‌هایی که به‌عنوان شاهکار بتوان معرفی کرد را در کشور نداشته‌ایم و امیدواریم با اصلاح این روند شاهد خلق چنین بناهایی و هم‌چنین رونق ساخت و ساز باشیم.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۰۲
172 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0