فرماندار گفت:

بافت قدیم دزفول مورد بی مهری قرار گرفته است

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با انتقاد از کم توجهی نسبت به بافت ارزش مند تاریخی این شهر بیان کرد:نظارت و برنامه ریزی مناسب برای حفظ و مرمت بافت قدیم دزفول بعنوان میراثی گران بها ،‌در گذشته به اندازه کافی نبوده است.

کد خبر: 10556 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶ - ۱۱:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با انتقاد از کم توجهی نسبت به بافت ارزش مند تاریخی این شهر بیان کرد:نظارت و برنامه ریزی مناسب برای حفظ و مرمت بافت قدیم دزفول بعنوان میراثی گران بها ،‌در گذشته به اندازه کافی نبوده است.بافت قدیم دزفول مورد بی مهری قرار گرفته است

بافت قدیم دزفول مورد بی مهری قرار گرفته است

بافت قدیم دزفول مورد بی مهری قرار گرفته است

بافت قدیم دزفول مورد بی مهری قرار گرفته است

بیش از دویست هکتار بافت قدیم دزفول بلحاظ وجود بناهای آجری از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است.

حبیب اله آصفی در نشست بررسی و نظارت بر ساخت و ساز در بافت قدیم دزفول با بیان این که بیش از چند هزار خانه در بافت قدیم شهر دزفول وجود دارد عنوان کرد: بافت قدیم در دزفول بسیار وسیع است و با نهایت تاسف در گذشته نظارت ، بررسی و برنامه ریزی مناسب جهت حفظ و مرمت این آثار ملی و رسیدگی به این میراث گران بها به حد کافی نبوده است.

آصفی گفت: دزفول بعنوان شهر آجر ایران شناخته میشود و می بایست دستگاههای ذی ربط در صدور پروانه ساخت و ساز در این بافت حساسیت بیش تری داشته باشند و در جهت سوق دادن مبلمان شهری بسمت هویت و بافت اصیل این شهر بدرستی تصمیم گیری نمایند.

وی از شهرداری دزفول خواست کارشناس کاربلد در زمینه میراث فرهنگی و بافت قدیم این شهر در اختیار اداره میراث فرهنگی گذارد تا در زمینه صدور مجوز ساخت و ساز ، به شهرداری مشاوره ارائه نماید.

وی با بیان این که حفظ مدل شهری و سنتی دزفول باید در اولویت کار شهرداری ، میراث فرهنگی و نظام مهندسی استان خوزستان قرار گیرد عنوان کرد: باید بدنبال پیوند گذشته این سرزمین و زندگی امروز باشیم.

معاونت فرمانداری عمرانی ویژه شهرستان دزفول با بیان این که کفپوشگذاری در معابر و نوع ساخت و ساز و معماری سنتی و اصیل دزفول بفراموشی سپرده شده است بیان کرد: باید با هدایت شهرداری و اداره میراث این امر بتحقق برسد .

عبدالحسین پوررکنی افزود: انتظار بیش تری از پلیس نظارت بر ساخت و ساز واحد های مسکونی داریم که متاسفانه در این چندسال اخیر ضعیف عمل شده است.

پوررکنی گفت: در گردهمایی ملی شهر آجر که در تهران برگزار گردید ؛ شهرستان دزفول به عنوان شهر پایلوت و الگو معرفی شد ولی متاسفانه با بررسیهای انجام شده از شاخصهای ارائه شده بسیار عقبتر هستیم که با تشکیل شورای حفظ میراث و نظارت بر ساخت و ساز در بافت قدیم ، امیدواریم هم کاری مناسبی بین نظام مهندسی، شهرداری و اداره میراث فرهنگی برای رسیدن به شاخصهای مدنظر قرار گیرد.

در بافت قدیم دزفول سیصد بنای تاریخی ارزشمند شناسایی شده است.

عمارت شیخ عیسی از آثار تاریخی دوره قاجاریه در محله قدیمی ‘قلعه’ دزفول اخیرا در راستای توسعه و عمران شهری تخریب گردید.

منبع: قطره

 

سوالات نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۶
1286 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0