تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی

تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی

تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی ، صورت گرفت. چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه بطور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می ‌گردد

کد خبر: 990625001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹ - ۴:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی ، صورت گرفت. چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه بطور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می ‌گردد


تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی

تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی
عضو کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم ارزی در رابطه با رشته‌های هفت گانه، چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه بطور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می ‌گردد.
فیاض رحیم‌زاده رئوفی نماینده وزارت علوم در کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی، ضمن اشاره به شرایط گرداوری شده بمنظور شرکت در آزمون و اخذ پروانه نظام مهندسی، تصریح کرد: نحوه نگرش به مسئله تعیین شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی در قالب برنامه‌های محتوایی در حال انجام است و بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه که به واسطه اجتهاد شخصی بوجود می ‌آید با تعیین یک زیرساخت منطقی جایگزین خواهد شد. این امر منجر به بروز ثباتی در این حوزه شده و شرایط را برای برنامه‌ریزی افراد بوجود می‌آورد.
وی، با اشاره به دشواری ‌های موجود در این حوزه، بیان کرد: اخذ و تجمیع نظرات در این حوزه به واسطه طیف‌ های متفاوت فکری بسیار دشوار است، زیرا بحث‌ های محتوایی مرتبط با بخش دانشگاهی است و نظر افراد حاضر در نظام مهندسی نیز به واسطه اهمیت کار نیز شرط است.
*شرایط احراز صلاحیت رشته ‌ها برای حضور در آزمون نظام مهندسی، شفاف می‌ گردد
نماینده وزارت علوم در کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که طراحی، نظارت و سایر موارد مرتبط با نظام مهندسی در صورتیکه غلط انجام گردد، می ‌تواند حکم مرگی را امضا کرده و همین امر اهمیت این کار را افزایش می ‌دهد، گفت: در شرایط کنونی در حال جمع آوری و ارائه مصوبات مشخص برای هفت رشته درگیر در نظام مهندسی هستیم و به سبب این کار ماتریسی بدست می ‌آید که براساس آن می ‌توان اظهار کرد، فلان دوره ناپیوسته اگر با دورۀ دیگری همراه گردد، می‌ تواند شرایط حضور در آزمون نظام مهندسی را احراز کند.
وی در عنوان این که در مرحله تکمیل مصوبات تاکنون سه معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی تغییر کرده و همین امر کار را دشوار کرده است، اظهار داشت: بعد از ارائه مصوبات مرتبط با رشته‌ های ۷ گانه، هیچ رشته‌ای برای شرکت در آزمون نظام مهندسی بطور متقن رد یا تایید نشده و هر فرد متقاضی شرکت با مطابقت چارت درس ‌های گذارنده با مصوبات موجود، متوجه می ‌شود که اجازه شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارد یا خیر.
*بعد از تکمیل مصوبات کمیسیون هم ارزی، راجع با رشته مدیریت پروژه تصمیم‌گیری می گردد
رحیم‌زاده رئوفی، ضمن اشاره به مشکلات بوجود آمده برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت پروژه، افزود: تغییرات پیشین رخ داده در زمینه مجوز حضور در آزمون ‌های نظام مهندسی، مرتبط با بنده نیست اما از زمانی که این مسئولیت به بنده سپرده شده در حال تکمیل مصوبات راجع به این حوزه هستم.
وی گفت: پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم ارزی در رابطه با رشته‌های هفت گانه، چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه بطور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می ‌گردد.
وی در رابطه با تشریح شرایط فارغ التحصیلان رشته مدیریت پروژه، بیان کرد: با تکمیل مصوبات، ممکن است اعلام گردد که فارغ التحصیلان این رشته با گذارندن واحدهایی در دانشگاه‌های مورد تایید کمیسیون، می ‌توانند نسبت به اخذ شرایط حضور در آزمون نظام مهندسی اقدام کنند.
لازم به ذکر است، این سوژه در سامانه «فارس من» با عنوان « رشته مدیریت پروژه زیرنظر نظام مهندسی قرار نمی ‌گیرد؟ » ثبت گردید و تاکنون صد و هشتاد نفر نسبت به امضا آن اقدام کرده‌اند.
منبع: فارس من

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۹
1332 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
3 0