آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم

آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم

آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم ، صورت گیرد. پی‌گیری موضوعات ساخت و ساز و تاثیرگذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بهبود چرخه ساخت و ساز استان در حال اجرا است

کد خبر: 990517007 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ مرداد ۹۹ - ۲:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم ، صورت گیرد. پی‌گیری موضوعات ساخت و ساز و تاثیرگذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بهبود چرخه ساخت و ساز استان در حال اجرا است

آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم

آشکار سازی تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمان های یزد برای مردم

رییس نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد:
تخلفات ساخت و ساز در یزد به مردم اعلام می گردد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان داشت: تخلفات ساخت و ساز در تمام ساختمانهای یزد شفاف و به مردم اعلام می گردد.
مهدی سالاری در جلسه خبری برخط خانه مطبوعات یزد عنوان کرد: پی‌گیری موضوعات ساخت و ساز و تاثیرگذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بهبود چرخه ساخت و ساز استان در حال اجرا است.
سالاری با عنوان این که نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و راه و شهرسازی متولی امر ساخت و ساز هستند، گفت: ساخت و سازها در استان یزد شصت تا هفتاد درصد بدون پروانه است که نسبت به شاخصهای کشوری قابل قبول نیست بر همین اساس سال گذشته از سوی استاندار دستوری به کمیته پیش‌گیری از تخلفات ساخت و ساز ابلاغ و پی‌گیری کردیم که بتوانیم این آمار تخلف را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: صدور پروانه برای سندهای مشاع و قولنامه ای رسما مشکلاتی را ایجاد کرده بود که در پی آن ابلاغیه معاون عمرانی استاندار به شهرداریها را داشتیم اما براساس آنچه مشاهده می شود هنوز شهرداریها باید در این زمینه مناسب تر عمل کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ادامه داد: پروانه برای اراضی تفکیک شده در زیر حد نصاب یعنی صد و پنجاه متر جهت کاربری مسکونی صادر نمی گردد، اما مقرر گردید، شهرداری برای تفکیکهای قبل از سال نود و هشت، پروانه صادر کند و بعد از آن تاریخ برای اخذ پروانه باید حدنصاب رعایت شده باشد.
وی به موضوع جا به جایی نقشه هنگام صدور پروانه با نقشه هنگام ساخت اشاره کرد و افزود: گاها در یزد نقشه پروانه با نقشه ساخت اجرایی تفاوت دارد و معضل زیادی ایجاد کرده است که در این خصوص، دبیرخانه تک نقشه ای ایجاد شد، اما موقتا این دبیرخانه در شهرداری تعطیل شده است.
با اشاره به این که موفق شدیم اعتماد دادگستری استان یزد در حوزه ساخت و ساز را جلب کنیم، تصریح کرد: با درخواست نظام مهندسی ساختمان یزد به دادگستری مقرر گردید در نظام مهندسی مرکز داوری اختلافات صنعت ساختمان ایجاد شود که مراحل آن در حال اجرا است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که سعی داریم نظام مهندسی ساختمان یزد را هوشمند تر و چاپک تر کنیم، ادامه داد: با نظر دادستان عمومی و انقلاب یزد مجاز شدیم تخلفات ساختمانهای غیر مجاز یزد را اعلام و شفاف سازی کنیم.
سالاری افزود: از آنجا که قانون برای همه است و این جزو مطالبات مردم هم مطرح شده بنابراین واحد پرونده های خاص را ایجاد کردیم و از این پس تمام ساختمانهای خاص و عادی که خارج از گردش کاری شهرداری و نظام مهندسی ساختمان اقدامی انجام دهند ملزم به تمکین قانون خواهند شد.
وی با عنوان این که شاخصهای ما در نظام مهندسی ساختمان یزد رو به بهبود است، ادامه داد: بنظر می‌رسد مجموعه اقدامات سال گذشته، کم کم شاخصهای ساخت و ساز را رو به بهبودی برده است به این ترتیب که آمار تخلفات ناظران و کم کاری آنها نسبت به سال گذشته کم‌تر شده است.
سالاری با بیان این که نظم و فاواداری کارمندان زن در نظام مهندسی ساختمان بیشتر از مردان است، تصریح کرد: بکارگیری بانوان در پستهای بالاتر نظام مهندسی به مرور افزایش می یابد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خاطر نشان کرد: یک هزار بانوی فعال عضو نظام مهندسی ساختمان یزد هستند که عملکرد بانوان در ارزیابی امتیازات بالاتری نسبت به آقایان داشته است.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۹
434 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0