جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز در استان البرز برگزار گردید:

جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز

با تلاش اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان البرز، آئین تحلیف ورود بحرفه مهندسی و قرائت سوگند نامه مهندسین که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورود بحرفه مهندسی ساختمان شده بودند در سالن اجتماعات سازمان نظام‌ مهندسی برگزار گردید.

کد خبر: 960729002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ مهر ۹۶ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، با تلاش اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان البرز، آئین تحلیف ورود بحرفه مهندسی و قرائت سوگند نامه مهندسین که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورود بحرفه مهندسی ساختمان شده بودند در سالن اجتماعات سازمان نظام‌ مهندسی برگزار گردید.جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز

جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز

جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز

جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در  استان البرز

در آئین تحلیف مهندسین جدید الورود بحرفه مهندسی که در روز پنج شنبه بیست و هفتم مهر نود و شش با حضور تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونان اداره کل راه و شهرسازی، ریاست و هیئت‌ مدیره سازمان و اعضاء جدید الورود بحرفه مهندسی برگزار گردید، مهندسان با ادای سوگند در اهتمام پیشبرد اهداف کشور قدم بر عرصه ساخت و ساز گذاشتند.
در این آئین، رضایی مدیر کل راه و شهرسازی در مورد اهمیت کاری جامعه مهندسین در بحث نظارت و اجرا و کار و مسئولیتی که بعهده ایشان است و اشرافیت کامل و توصیه به خدمت ‌رسانی و رعایت حقوق و اخلاق حرفه ‌ای سخنانی عنوان کرد.
رضایی ادامه داد: حساسیت جامعه مهندسان خیلی بالاست و بدون وجود این صنعت ایمنی مردم امکان‌پ ذیر نبوده و اجرا نشدن صحیح پروژه ‌ها خطرات جدی را برای شهروندان ایجاد می ‌کند.
وی با اشاره به تأکید بر کارآمدی نظام‌ مهندسی در سیاست ‌های کلی نظام که از طرف رهبر معظم انقلاب ابلاغ گردیده است، بیان کرد: این امر بدان معناست که نظام‌ مهندسی جایگاه خود را یافته و باید ارتقاء و گسترش یابد.

جزئیات آئین تحلیف ورود به حرفه مهندسی در استان البرز


رضایی در ادامه مهندسین را بدقت بیش تر در طراحی، معماری اسلامی و توجه به زلزله ‌خیز بودن کشور ترغیب کرده و به آموزش مهندسین، آشنایی آنها با قوانین و مقررات سازمان و موارد تخلف از حرفه مهندسی تأکید کرد.
در خاتمه این آئین ضمن تجلیل از نفرات برتر آزمون ورود بحرفه، مهندسین آئین سوگند و تحلیف را بصورت هماهنگ به‌ جای آوردند.
مهندسین جوان در این سوگند نامه در مقام یک مهندس، در محضر خداوند متعال، آگاهانه به کتاب آسمانی سوگند یاد کردند که در همه فعالیت‌ های حرفه ‌ای خود، صداقت، دقت، نظم، حفظ منابع خدادادی و منافع اجتماع و رعایت حقوق دیگران را سرلوحه دهند و ایمنی، سلامت و آیندهٔ انسان‌ ها را در نظر بگیرند و منافع مردم را برتر از همهٔ تمایلات خویش قرار دهند. آنها هم‌ قسم شدند که در حرفهٔ مهندسی پویا بوده و از خطاهای حرفه ‌ای پرهیز کنند و تنها توانمندی حرفه ‌ای را شرط رقابت قرار داده، حیثیت، شهرت، دارائی و اشتغال دیگران را محترم شمارند.
طبق این سوگند نامه مهندسین تلاش خواهند کرد که دین خود را نسبت به کشور ادا کنند و در انجام وظایف حرفه ‌ای، متعهد و مسئولیت ‌پذیر باشند هم چنین قوانین و مقررات را محترم شمرده و اصول اخلاق مهندسی و وجدان حرفه ‌ای را رعایت کنند.
منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۹۶
982 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0