در نشست خبری مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان شرح داده شد.

جزئیات برگزاری دومین آزمون حرفه مهندسی در سال نودوپنج به پیشتازی استان تهران با شرکت بیش از بیست و چهارهزار مهندس در آزمون ورود به حرفه مهندسی،رشد بیست و دو درصدی تعداد شرکت کنندگان

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، جزئیات برگزاری دومین حرفه آزمون نظام مهندسی را در پنج رشته مهندسی در سراسر کشور که در روزهای نوزدهم و بیستم اسفندماه برگزار می‌شود، شرح داد.

کد خبر: 9372 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ - ۱۰:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، جزئیات برگزاری دومین حرفه آزمون نظام مهندسی را در پنج رشته مهندسی در سراسر کشور که در روزهای نوزدهم و بیستم اسفندماه برگزار می‌شود، شرح داد.جزئیات برگزاری دومین آزمون حرفه مهندسی در سال نودوپنج

جزئیات برگزاری دومین آزمون حرفه مهندسی در سال نودوپنج

جزئیات برگزاری دومین آزمون حرفه مهندسی در سال نودوپنج

جزئیات برگزاری دومین آزمون حرفه مهندسی در سال نودوپنج

آقای حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، در میزگردخبری که امروز هفده اسفندماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، جزئیات آزمون ورود به حرفه مهندسی در پنج رشته معماری، عمران، برق، مکانیک و نقشه‌برداری را در تمامی استانهای کشور بطور هم زمان و طی روزهای نوزدهم و بیستم اسفندماه،شرح داد.

آقای مانیفر بیان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی یکی از بزرگترین رویدادهای مهندسی کشور است که برای دومین بار در سال جاری و طی روزهای نوزدهم و ۲۰بیستم اسفندماه به طور هم زمان در تمامی استانهای کشور برگزار میگردد.

وی افزود: در این آزمون صدوسی هزار نفر شرکت کرده‌اند و برگزاری این آزمون نیز در اجرای موادپنج، یازده، بیست و یک، بیست و شش و بیست و هشت قانون نظام مهندسی ساختمان است که در آن ذکر شده وزارت راه و شهرسازی تعیین صلاحیت حرفه‌ای مهندسان را عهده دار است..

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر آن که اعطای صلاحیت حرفه‌ای مهندسان بنا بر قانون نظام مهندسی برعهده وزارت راه و شهرسازی است،افزود: در قانون نظام مهندسی هفت رشته معماری، شهرسازی، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری و ترافیک صلاحیت حرفه‌ای خود را از طریق آزمونهای مهندسی که توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار میگردد دریافت میکنند که در این دوره به دلیل تعداد کم شرکتکنندگان در رشته‌های شهرسازی و ترافیک این آزمون برگزار نمیگرددو در پنج رشته باقی مانده، آزمون به ۲ صورت تستی و تشریحی برگزار خواهد شد.

وی با ارایه آمار و شاخصهای تعداد شرکت‌کنندگان، گفت: در آزمون حرفه مهندسی، صدوبیست و نه هزار و هشتصد و سی و یک نفر در پنج رشته عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری و معماری شرکت کرده‌اند که برای رشته‌های مختلف صلاحیتهای طراحی، نظارت و اجرا بطور جداگانه آزمونهایی درنظرگرفته شده است.

وی تاکید کرد: برای رشته عمران سه آزمون، برای رشته معماری سه آزمون، برای رشته برق دو آزمون صلاحیت طراحی و نظارت، برای رشته مکانیک دو آزمون و برای رشته نقشه‌برداری نیز یک آزمون برگزار میگردد.

ایشان اذعان کردند:به طور کلی شصت و دوحوزه اصلی برگزاری آزمون در هشتادوپنج مرکز داریم که در شهر تهران یک حوزه آزمون و ده مرکز و در استان تهران نیز شش حوزه آزمون تدارک دیده شده است. هم چنین، آزمون در ۲نوبت صبح و عصر، برگزار خواهد شد.

مانی فر عنوان کرد: بیش ترین شرکت کنندگان در رشته عمران با سی و دوهزار و سیصدوبیست و یک نفر و کم ترین شرکت کننده نیز در رشته طراحی مکانیک با دو هزار و صدوهشتاد نفر هستند که مقایسه شرکت‌کنندگان با دوره‌های قبلی نشاندهنده افزایش تعداد شرکت کنندگان در رشته عمران بوده است.

وی گفت:کم ترین افزایش برای رشته معماری است. اما در مجموع تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به آزمون قبلی ۲۲.۳ % افزایش نشان میدهد.

آقای مانی فر ادامه داد: کم ترین تعداد شرکت کنندگان در حوزه آزمون شهرستان ایران شهر است که در آن حوزه دویست و شصت و هشت نفر شرکت کرده‌اند و بیش ترین شرکت‌کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسی را استان تهران با بیست و چهارهزار و چهارده نفر به خود اختصاص داده است.

مانی فر تاکیدکرد:اعلام نتایج قطعی آزمون ورود به حرفه مهندسی سی ام خرداد ماه سال نودوشش اعلام میشود.

وی افزود: تجربه نشان میدهد آمار قبول‌شدگان حدود پانزده تا بیست درصد است اما این آمار قابل تغییر است.

وی هم چنین افزود: کسانی که در رشته‌های مهندسی در آزمون ورود بحرفه شرکت کرده‌اند در سطح کارشناسی باید سه سال، در سطح کارشناسی ارشد دو سال و در سطح دکترا باید ۱سال از فارغ‌التحصیلی شان گذشته باشد تا بتوانند در آزمون فوق شرکت کنند و صلاحیت لازم را از طریق آزمون برای ورود به حرفه دریافت نمایند.

منبع: مازندشورا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۹۵
1026 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0