اعلام نتایج نهائی

مسابقه طراحی دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد

مسابقه طراحی ساختمان دفتر نمایندگی هشتگرد روز دوشنبه 20 دی ماه 95 به ایستگاه پایانی رسید و طرح های برگزیده هیات داوران معرفی شد.

کد خبر: 6765 تاریخ انتشار: شنبه ۹ بهمن ۹۵ - ۴:۰۶ ب.ظ

مسابقه طراحی ساختمان دفتر نمایندگی هشتگرد روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۹۵ به ایستگاه پایانی رسید و طرح های  برگزیده هیات داوران معرفی شد.مسابقه طراحی دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد

مسابقه طراحی دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد

مسابقه طراحی دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد

مسابقه طراحی دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، در مراسمی که به منظور معرفی اثر برگزیده این مسابقه و تجلیل از آثار برتر ارایه شده به دبیرخانه مسابقه، در محل سالن همایش مهندس عبدالوهاب اسکندری ( ساختمان آموزش) برگزار شده بود، نتایج نهایی مسابقه طراحی دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد اعلام شد.

بر این اساس از میان ۸۳ اثر ارایه شده، ۱۱طرح به عنوان طرح های قابل تقدیر از سوی هیات داوران معرفی و لوح تقدیر این مسابقه به ایشان اعطا شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد . در ادامه مهندس قنبری ریاست سازمان ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر و تقدیر از داوران و شرکت کنندگان و مسوولین برگزاری مسابقه، به صاحبان آثار برتر تبریک گفت و افزود: امیدوارم با برگزاری نمایشگاه آثار معماری ارایه شده به این مسابقه بتوانیم مسوولین استان را با ظرفیت های موجود در سازمان و استان آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان طراحی یک فضای اداری به مسابقه گذاشته شده است، افزود: یکی از ویژگی های مسابقات اینچنینی ایجاد رقابت در  فضایی سالم است که کمک می کند همه شرکت کنندگان در فرصت بوجود آمده، به سنجش آثار خود و تقویت و اصلاح آثارشان برای دیگر رقابت ها و مسابقات بپردازند که این موضوع باعث رشد و ارتقای معماری و طراحی ساختمانها خواهد شد.

قنبری انگیزه مضاعف برای برگزیدگان این مسابقات را هم وجه دیگر این رقابت برشمرد که حس اعتماد به نفس و تلاش بیشتر برای تداوم موفقیت و تاثیر گذار بودن را با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به هدف گذاری سال دوم هیات مدیره با عنوان  ارتقای رضایتمندی در میان مهندسان، مراجعان و مسوولان استان، از همه مهندسان خواست تا با ارایه پیشنهادات و نظرات سازنده خود هیات مدیره را در این مسیر یاری کنند.

پس از رییس سازمان، مهندس رضا طهماسبی مدیر مسابقه و عضو معمار هیات مدیره سازمان، سخنان خود را با خیرمقدم به میهمانان و ابراز خوشنودی از برگزاری این مسابقه آغاز کرد.

وی برگزاری  این مسابقه را از افتخارات دوران مسوولیت خود قلمداد کرد و اظهار داشت: هنگامی که استان البرز در سال ۱۳۹۰ به عنوان جوان ترین استان کشور تشکیل شد، این امیدواری به وجود آمد که تخصیص بودجه و اعتبارات استانی یک بستر مناسب برای توسعه معماری در بخش ساختمانهای اداری بوجود آورد.

طهماسبی افزود: متاسفانه بعد از گذشت ۵ سال  و  تشکیل حدود ۴۰ اداره کل  در استان و ادارات شهرستان های استان می توانست فرصت خوبی برای برگزاری مسابقات طراحی فراهم آورد ولی متاسفانه  بیشتر ادارات در فضای غیر اداری و خریداری شده مستقر شدند . حال آنکه به جای خرید  ساخت این بناها به مسابقه گذاشته می شد، جریان بزرگی از معماری در استان متبلور می شد.

طهماسبی در تشریح روند برگزاری  مراحل مقدماتی تا نهایی مسابقه و با اشاره به ۸۵ اثر ارایه شده به مسابقه افزود: با توجه به پتانسیل های فراوان آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه، با مشورت با هیات داوران مقرر شد تا در کنار ۴ طرح برتر برای راهیابی به مرحله نهایی، ۱۱ اثر منتخب دیگر نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شوند که این امر در این مراسم محقق گردید .

 

مهندس پرویز سیروسی دیگر عضو معمار هیات مدیره، سخنران بعدی این مراسم بود که در سخنانی با خیرمقدم به حاضرین اظهار داشت: از ابتدای هیات مدیره جدید رشته معماری و حوزه فعالیت آن در استان دچار کاستی و نقص بود که با همکاری خوب اعضای هیات مدیره و روسای پیشین و کنونی سازمان که همواره همکاری خوبی داشتند بخشی از نواقص رفع شد.

وی برگزاری این مسابقه را از نکات برجسته و قابل تقدیر هیات مدیره دانست و با اشاره به استقبال خوب طراحان از این مسابقه ضمن تشکر از تلاش شرکت کنندگان، غیبت برخی معماران حرفه ای استان را در این مسابقه مورد انتقاد قرارداد. وی در ادامه کلیپی از مراحل مختلف برگزاری مسابقه ، داوری آثار و پیام اعضای هیات رییسه سازمان برای حاضرین پخش شد.

سخنران بعدی مراسم اختتامیه مهندس بزرگ زاده شهردار شهر جدید هشتگرد بود . وی در سخنانی ضمن تشکر و تقدیر از اعضای جامعه مهندسی البرز ، به ویژه هیات مدیره سازمان و با ابراز خوشنودی از برگزاری مسابقه طراحی ساختمان نمایندگی سازمان در شهر هشتگرد، به ارایه تاریخچه ای از شکل گیری شهر جدید هشتگرد پرداخت.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد در صنعت ساختمان نیز همانند حرفه های موفق دیگر  از قبیل نظام پزشکی، متخصصان با تعصب و عرق حرفه ای همه امور این صنعت را از طراحی تا اجرا برعهده بگیرند.

سپس دکتر بذرافکن یکی از داوران مسابقه  به ایراد سخن پرداخت و با  بیان نظرات خود در خصوص کیفیت آثار ارایه شده و نحوه داوری ها پرداخت. وی با تاکید بر آمادگی فراوان نسل جوان مهندسان افزود: ما در اولین جلسه داوری، مرحله  حذفی داشتیم و کارهایی که هیچ یک از داوران مایل به باقی ماندن آنها در مسابقه نبود از ادامه مسیر حذف شدند. در مرحله بعد آثار به صورت انتخابی رای گیری و انتخاب شد و پس از بحث و بررسی داوران در نهایت،  ۴ اثر  انتخاب شدند.

در ادامه ضمن نمایش ۱۱ اثر شایسته تقدیر  و ضمن دعوت از اعضای گروههای طراح این آثار، از ایشان با اهدای تندیس،  لوح سپاس و هدایایی، تقدیر به عمل آمد.

به دنبال آن با دعوت از سرگروه ۴ اثر برتر راه یافته به مرحله نهایی، رای هیات داوران قرائت شد و مهندس عزیزی به عنوان طراح اثر برتر معرفی شد.

در ادامه دکتر تغابنی رییس هیات داوران به بیان نظرات داوران در خصوص این مسابقه پرداخت.

وی در سخنانی گفت: در مورد پروژه ها به ویژه پروژه هایی که به مرحله دوم راه پیدا کردند،  ارزش های خیلی جالبی دیده می شد. از لحاظ سازماندهی فضایی، ارتباط با شهر ، ارتباط معنا دار سازه با معماری ، در پروژه اول همه این لایه ها بر هم منطبق  بود. با یک نگاه خیلی منتقدانه و از یک ضد معماری شروع کرد که اساسا برنامه را زیر سوال می برد ولی در نهایت همه آن را دست مایه ای کردبرای رسیدن به یک اثر شاعرانه قرارداد.

سپس از داوران مسابقه با اهدا لوح توسط معماران عضو هیات مدیره سازمان تقدیرگردید.

مهندس طهماسبی مدیر مسابقه نیز با اشاره به عدم حضور دکتر احمدی به علت کسالت در این مراسم ،  ضمن تشکر از زحمات این استاد برجسته معماری برای وی آرزوی سلامتی کرد.

در پایان طراحان چهار اثر برتر مسابقه هدایا و لوح تقدیر خود را از دستان هیات مدیره سازمان دریافت نمودند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۵
1402 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0