توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن

توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن

توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن ، ارائه شد. ناظران بايد گزارش پايان هر يك از مراحل اصلي كار خود را به مرجع صدور پروانه ساختمان ارائه نمايند

کد خبر: 990431019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۱۰:۵۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن ، ارائه شد. ناظران بايد گزارش پايان هر يك از مراحل اصلي كار خود را به مرجع صدور پروانه ساختمان ارائه نمايند

توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن

توضیحات روابط عمومی سازمان در مورد ادعاهای مطرح شده در نشست شورای مسکن
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مورد ادعاهای مطرح شده سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست شورای مسکن استانداری توضیحاتی را در راستای آگاهی بخشی به جامعه مهندسی استان و تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ارائه کرد:
پیرو نشست شورای مسکن در استانداری و برخی ادعاهای مطرح شده از طرف سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با عنوان “نظام مهندسی ساختمان را به گلوگاه راهزنی تبدیل نکنید” روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، موارد ذیل را در راستای آگاهی بخشی به جامعه مهندسی استان و تنویر افکار عمومی به استحضار میرساند.
در مورد ادعای مطرح شده سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با موضوع: آیا ناظرانی که در اجرای مسکن مهر قرارداد نظارت داشته اند و حق الزحمه خود را دریافت کرده اند در همه مراحل ساخت برای انجام نظارت حضور داشته اند!!؟
به استحضار میرساند: ناظر و وظایف آن مطابق ماده ۲-۵ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان به شرح ذیل است:
۱-۵-۲ : ناظر شخص حقيقي يا حقوقي داراي پروانه اشتغال به كار در يكي از رشته هاي موضوع قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان است كه بر اجراي صحيح عمليات ساختماني در حيطه صلاحيت مندرج در پروانه اشتغال خود نظارت مي کند. عمليات اجرايي تمامي ساختمان هاي مشمول ماده (۴) قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان بايد تحت نظارت ناظر انجام گیرد.
: ۲-۵-۲ ناظران مكلف هستند بر عمليات اجرايي ساختماني كه تحت نظارت آنها احداث مي شود از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه ها و محاسبات فني ضميمه آن نظارت كرده و در پايان كار مطابقت عمليات اجرايي ساختمان را با مدارك فوق، گواهي کنند.
: ۳ -۵-۲ ناظران بايد گزارش پايان هر يك از مراحل اصلي كار خود را به مرجع صدور پروانه ساختمان ارائه نمايند. مراحل اصلي كار عبارتند از:
الف) پي سازي

ب) اجراي اسكلت

پ) سفت كاري

ت) نازك كاري

ث) پايان كار

– هرگاه ناظران در حين اجرا با تخلفي برخورد کنند بايد مورد را به مرجع صدور پروانه ساختمان و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و يا دفاتر نمايندگي آن (حسب مورد) اعلام کنند. که براساس آمار و مستندات موجود گزارشات انحراف از نقشه و مغایرت های احتمالی به صورت مستند به مراجع صدور پروانه ارسال شده و رونوشت آن در دبیرخانه سازمان ثبت شده است.
در مورد ادعای مطرح شده در مورد مکاتبه دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با سازمان استان با موضوع ارائه گزارش از عملکرد نظارتی ناظران سازمان در روند ساخت و ساز مسکن مهر و عدم اخذ پاسخ شفاف نسبت به نامه ارسال شده، اعلام میدارد پاسخ تمامی مکاتبات به شماره نامه ۱۱۶۰ مورخ ۲۲/۲/۹۹ ارسال و مستندات به پیوست است، در مورد ادعای ساخت منزل مسکونی در مجاورت (ضلع غربی) منزل محل اسکان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بدون حضور ناظر پروژه و مجری و سرپرست کارگاه نیز اعلام میدارد: بلافاصله به دستور مستقیم رئیس سازمان استان تیمی به ریاست مدیر اجرایی سازمان و متشکل از رئیس انجمن صنفی سازندگان و تعدادی از کارشناسان ماده بیست و هفت، تشکیل شد و ضمن بازدید از پروژه با حضور ناظر، مجری و مالک نسبت به بررسی وضعیت پروژه مذکور اقدامات لازم را انجام و اهم گزارش آن به شرح ذیل است: در مورد ادعای عدم حضور ناظر و مجری و سرپرست کارگاه در پروژه، بنا به اظهارات مالک و ناظر ساختمان، منزل مسکونی مهندس ناظر ساختمان در مجاورت ملک مذکور (ضلع غربی) و مشرف به پروژه بوده و مهندس ناظر پروژه همانند سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی (همسایه ضلع شرقی) اشراف کامل بر تمام عملیات اجرایی در زمان فعالیت کارگاه را دارد. (تصویر پروژه انتهای صفحه) در مورد ادعای عدم ایمنی گود رها شده و عدم اجرای سازه نگهبان نیز اعلام می شود، بعد از بازدیدهای فنی انجام شده و نظر کارشناسی و مکاتباتی که ناظر پروژه با سازمان و طراح در مورد شرایط موجود گود که (خاک دستی) می باشد انجام داده است، به صورت مرحله ای و با رعایت فاصله ایمن از ساختمانهای هم‌جوار در حال اجرا و تکمیل است.
گزارش تیم اعزامی، صورت جلسه و سایر مستندات موجود است.
در مورد ادعای دریافت متری چهل هزار تومان حق الزحمه نظارتی و ارائه خدمات در حد صفر نیز اعلام میدارد:
در ماده ۱۶-۳ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، میزان و نحوه دریافت و پرداخت حق الزحمه نظارت به ناظران، کاملاً شفاف تشریح شده است:
– ۱۶ـ۳ نحوه پرداخت حق الزحمه نظارت به ناظران.– ۱-۳-۱۶ : سازمان استان معادل پنج درصد مبلغ حق نظارت واريزي صـاحبكـار بـه حسـاب سـازمان استان را كسر و مابقي مبلغ را با توجه به مراحل اجراي پروژه به روشي كه به تصويب سـازمان اسـتان خواهد رسيد و در ازاي ارايه خدمات نظارت و بعنوان حق الزحمه به ناظران پروژه، حداقل در چهار رشته: ناظر عمران و سازه (ناظر هماهنگ کننده) ناظر معماری ناظر تأسیسات برقی و ناظر تأسیسات مکانیکی و … پرداخت خواهد کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
464 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0