توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز

توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز

توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز ، اعلام شد. برآورد هزینه ساخت و ساز به دقت انجام شده و قیمت‌های داده شده واقعی هستند

کد خبر: 001124001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ بهمن ۰۰ - ۱۱:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز ، اعلام شد. برآورد هزینه ساخت و ساز به دقت انجام شده و قیمت‌های داده شده واقعی هستند

توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز

توضیحات رئیس سازمان نظام مهندسی در مورد قیمت‌ های جدید ساخت و ساز
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد برآورد قیمت ساختمان‌سازی بیان کرد: برآورد هزینه ساخت و ساز به دقت انجام شده و قیمت‌های داده شده واقعی هستند.
احمد خرم با عنوان اینکه نحوۀ محاسبۀ هزینه‌ها در مورد هر مترمربع واحد مسکونی پایه و اساس کارشناسی دارد، اظهار داشت: محاسبات ما در سال ‌های گذشته طبق پایه و اساس کارشناسی شده انجام می‌ شد و همیشه از طرف دولت مورد انتقاد قرار می‌ گرفت. بطور مثال در مورد مسکن مهر، در حالی که در آن دوره با ششصد هزار تومان به ازای هر متر مربع کار ساختمان انجام می‌ شد، اصرار دولت برای بستن قرارداد با سیصد هزار تومان به ازای هر متر مربع بود. در نهایت واحدها ۲.۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع واگذار شدند.
خرم با انتقاد از اینکه با این قضیه نمی‌ توان به ‌طور مصنوعی برخورد کرد، گفت: ما نیز در ساختمان ‌سازی دو نوع برآورد قیمت داریم؛ یک برآورد فهرست بهایی و یک برآورد تابلوی سمت داریم، که در این تابلو قیمت مصالح به ‌طور دقیق ثبت شده و ما طبق آن برآورد هزینه را انجام می‌دهیم و قیمت‌های داده شده واقعی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: در این زمینه دولت برای اینکه مردم آزرده خاطر نشوند، محدودیت ‌هایی ایجاد می‌ کند. اما این نگفتن واقعیت مشکل ایجاد می‌کند.
وی در پاسخ به نحوۀ محاسبۀ قیمت‌های اعلام شده، گفت: ما ساختمان ‌های ۱ و ۲ طبقه را ۶ میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰ و تا ۵ طبقه را ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد کردیم. همین ‌طور تا ۱۵ طبقه و بالاتر از آن هم ادامه دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این که این ساختمان‌ ها با چه کیفیتی احداث شده‌اند و آیا درجۀ کیفی ساختمان‌ ها متناسب با قیمت اعلام شده است، افزود: این ساختمان‌ ها به لحاظ استحکام و استفاده از لوازمی که در ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند، دارای کیفیت درجه یک هستند و آیین‌نامۀ ۲۸۰۰ ورژن چهار باید در مورد آن‌ ها رعایت گردد؛ یعنی در برابر زلزله باید کاملأ مقاوم باشند و ایمنی آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. سال ‌ها آئین‌نامه ۲۸۰۰ ورژن ۱ ملاک عمل بود؛ ولی در حال حاضر ورژن ۴ رعایت می‌ گردد.
خرم افزوذ: در این زمینه به‌ خصوص بعد از زلزلۀ بم، هم سازمان نظام مهندسی و هم وزارت‌خانه و دولت مصمم شدند تا در این زمینه سخت‌گیری‌ هایی را اعمال کنند تا مقاومت ساختمان ‌ها بالا برود.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۰۰
310 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0