جلسه خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی حامد مظاهریان

جلسه خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی

حامد مظاهریان بیان کرد: با توجه به تعلیق پروانه ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه فعالیت ایشان غیر قانونی است.

کد خبر: 971024004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۹:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مظاهریان بیان کرد: با توجه به تعلیق پروانه ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه فعالیت ایشان غیر قانونی است.

جلسه خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی

جلسه خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی

جلسه خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی

جلسه خبری حامد مظاهریان _ معاون مسکن وساختمان، هوشنگ عشایری _ مدیرعامل شرکت بازآفرینی و محمد سعید ایزدی _ معاون معماری وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار گردید.
در این جلسه، خبرنگاری پرسید اقای آخوندی وزیر اسبق راه وشهرسازی یکی از علل استعفای خود را مخالفت با طرح بکوبیم و بسازیم در برنامه های بازآفرینی شهری بیان کرده بود آیا در حال حاضر چنین رویکردی در این طرح دنبال می گردد؟
عشایری در پاسخ بیان کرد: برنامه بازآفرینی شهری عمدتا با حضور آقای رئیس جمهور و در قالب برنامه ریزی توسعه و نوسازی مسکن انجام می ‌گردد. ولی اینکه چه رویکردی در بافت ها دنبال خواهد شد به نوع ساختار آن محله مربوط می‌گردد؛ بطور مثال اگر محله تاریخی باشد نمی‌ توانیم بکوبیم و بسازیم ولی اینکه در یک نقطه‌ای در حاشیه شهرها ساخت وسازی انجام شده و با اسکان غیررسمی روبرو هستیم دیگر نمی‌ توان مانند بافت تاریخی عمل کرد و باید نوسازی و بهسازی صورت گیرد بنابراین اینکه چگونه بسازیم مبتنی بر ساختار موجود محله و ادبیات انتظاری ما است. و براساس آیین نامه پیش میرویم.
همچنین خبرنگار دیگری از مظاهریان پرسید آقای اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی همواره تاکید می‌ کند مسکن با پسوند را قبول ندارم آیا این بمعنای پایان مسکن اجتماعی خواهد بود؟
مظاهریان پاسخ داد: مهندس اسلامی می ‌گویند باید مسکن بسازیم حال آنکه چه اسمی بر آن بگذاریم اهمیت ندارد؛ تعبیر وزیر این است اقدام عملی در حوزه مسکن انجام گردد.
سعید ایزدی نیز در مورد آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران اظهار داشت: در هفته‌های اخیر اعتراضاتی در مورد طرح توسعه دانشگاه تهران از طرف برخی اهالی صورت گرفت که با آن ها ۲ نشست برگزار کردیم؛ قرار بود دانشگاه تهران طرحی را به ما ارائه کند که بر مبنای آن در شورایعالی معماری و شهرسازی تصمیمگیری کنیم که متاسفانه تا الان چنین موضوعی محقق نگردیده ما موظف به شنیدن صبحت های اهالی شدیم و به بحث بپرداختیم. با شورای شهر، شهرداری و چند سازمان دیگر در مورد این طرح مذاکراتی داشتیم که معتقد هستیم این طرح از ابتدا طرح ساماندهی بوده و بعدا با عنوان توسعه ارائه شده است لذا هیچ تصمیمی در این مورد نگرفتیم و مقرر گردید با دقت نظر و کارشناسی بیشتردر آینده تصمیمگیری کنیم.
تجدید نظر در طرح جامع و تفصیلی تهران
ایزدی در نورد برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تجدید نظر در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بیان کرد: خوشبختانه هم اکنون یکی از معدود زمان هایی است که با شهرداری به یک وفاق کامل رسیدیم؛ آقای حناچی خودش سرمدار انضباط شهری هستند و اکنون سکانداری شهرداری تهران را دارند. ۲ برنامه در این مورد در دستور کار داریم یکی تجدید نظر طرح جامعی است که نهادها را دوباره احیا کنیم. برای طرح تفصیلی هم برنامه داریم، بطور مثال دره فرحزاد، دره کن، منطقه بیست و دو، بلند مرتبه سازیهای و بسیاری طرحهای دیگر در دستور کار قرار دارند.
با کلیت مالیات بر عایدی سرمایه موافق هستیم
خبرنگار دیگری از مظاهریان در مورد مالیات بر عایدی سرمایه پرسید که مظاهریان پاسخ داد: با کلیت این موضوع موافق هستیم، ولی با ۲ شرط. نخست اینکه مالیات نیز برای بازارهای موازی نیز وضع گردد دوم اینکه برای دوره رکود، مالیات کارایی ندارد هم اکنون نیز در دوره رکود قرار داریم بنابراین معتقد هستیم طرح مالیات بر عایدی سرمایه که هم اکنون توسط مجلس در دستور کار قرار دارد باید از جامعیت لازم برخوردار باشد.
با کدام وزیر راحت ‌تر هستید؟
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کار کردن با اقای اخوندی راحت ‌تر است یا اسلامی؟ افزود: نیت اینست که دولت مصلحی برآمده از آرای مردم بر سرکار آمده و قصد کار دارد و ما نیز وظیفه داریم به این دولت کمک کنیم و قاعدتا در مورد ادامه یا عدم ادامه فعالیت خود تصمیمگیر نهایی نیستیم.

جلسه خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی

مظاهریان تصریح کرد: در بازه زمانی مسئولیت های ۲ وزیر تفاوت هایی وجود دارد که به تحولات اقتصاد کلان بر میگردد؛ در دوره اقای آخوندی متاثر از شاخص ‌های اقتصاد کلان شاهد رشد قیمت و رکود بودیم که طبیعتا تصمیات آن دوره متناسب با شرایط هم زمان اتخاذ گردید و به شاخص شدن فرصت ها انجامید. در دوره اقای اسلامی با توجه به تغییرات در بخش های اقتصادی، راهبردها تغییر کرد؛ من نیز وظیفه دارم تخصصم را در اختیار دولت قرار دهم. لذا باید به سیاست ‌های جدید فرصت بدهیم خودشان را نشان دهند و چیزی که به نفع مردم است اهمیت دارد.
رجبی صلاحیت ریاست در نظام مهندسی را ندارد
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگر این جلسه خبری در مورد تصمیمگیری وزارت خانه برای ادامه فعالیت رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: اقای رجبی با توجه به تعلیق پروانه اشتغال بکار خود که توسط وز

  • یر اسبق راه و شهرسازی انجام شد از نظر قانونی جایگاه خود را از دست داده است و نمیتواند به فعالیت خود ادامه بدهد.
    امیدوار هستیم خود شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی به این جمع بندی برسد و رئیس جدید را انتخاب کند.
    مظاهریان با عنوان اینکه وضعیت فعلی ساخت و ساز ایده ال نیست، تصریح کرد: فرآیندهای کنترل ساختمان و نظام مسئولیتی باید واضح باشد و ساختمان، قبل از بهره برداری در طی فرآیند ساخت مورد سنجش قرار گیرد؛ این فرآیند هم اکنون مخدوش است زیرا فاقد قانون و آیین نامه روشن هستیم.
    وزارت راه و شهرسازی از این نظریه پشتیبانی کرد که باید آیین نامه کنترل ساختمان داشته باشیم، قانون نظام مهندسی نیز باید به روز رسانی گردد تا شاهد فصل نوینی در ساخت و ساز باشیم در این مسئله مقاومت هایی صورت گرفت زیرا برخی افراد که منافعی در این فرایند داشتند نمیخواهند به راحتی آن را واگذار کنند.
    منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
551 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0