سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره

سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره

سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره ، صورت گرفت. اولین مصوبه، بیمه تامین اجتماعی اعضا نظام مهندسی ساختمان است

کد خبر: 020609004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ شهریور ۰۲ - ۹:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره ، صورت گرفت. اولین مصوبه، بیمه تامین اجتماعی اعضا نظام مهندسی ساختمان است

سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره

سلب اختیار انتخاب بازرسان و شورای انتظامی نظام مهندسی از اعضای هیئت مدیره
عضو کمیسیون عمران مجلس از واگذاری انتخاب بازرسان و اعضای شورای انتطامی نظام مهندسی ساختمان به مجمع عمومی خبر داد و افزود: انتخاب این افراد توسط اعضا هیئت مدیره انجام می‌شد که تعارض منافع بود.
اقبال شاکری با یادآوری این که در برنامه هفتم توسعه موفق به تصویب چند مصوبه برای سازمان نظام مهندسی ساختمان شده‌ایم، ادامه داد: اولین مصوبه، بیمه تامین اجتماعی اعضا نظام مهندسی ساختمان است. هم نحوه تامین حق بیمه آن بصورت بیست درصد سهم کارفرما و دولت مشخص شده و هم این‌که نحوه تامین منابع.
شاکری با بیان این‌که امیدوار هستیم این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی هم تصویب گردد، افزود: این مصوبه یک اقدام بزرگ برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواهد بود که از ابتدای تاسیس چنین چیزی رقم نخورده بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس از واگذاری انتخاب بازرسان و اعضای شورای انتطامی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به مصوباتی برای کارآمدی و بهبود سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت:‌ یکی از این مصوبات واگذاری انتخاب بازرسان و اعضا شورای انتظامی در استان‌ها به مجمع عمومی در استان ها و انتخاب بازرسان و اعضا شورای انتظامی در شورای مرکزی به هیئت عمومی واگذار گردید. این در حالی است که قبلا انتخاب افراد توسط اعضا هیات مدیره بوده که تعارض منافع را نیز در بر داشته اما اکنون با این مصوبه بازرسان و اعضا شورای انتظامی توسط مجامع و هیات عمومی انتخاب خواهند شد که بدین ترتیب قدرت این اعضاء افزایش خواهد داشت.
وی گفت: مصوبه دیگر در مورد تعداد اعضاء هیأت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساحتمان است؛ به این ترتیب که تعداد اعضاء هیأت مدیره بین هفت تا پانزده نفر مصوب گردید و بدین ترتیب هیأت مدیره چالاک تر موفق تر و بدون چالش بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. حداقل اعضاء طبق تعداد رشته های اصلی که هفت نفر هستند درنظر گرفته شده است.
وی گفت: شرایطی که برای انتخاب اعضا هیات مدیره در قانون فعلی است را تعمیم دادیم به اعضاء بازرسان و شورای انتظامی که با همان شرایطی که هیات عمومی انتخاب می‌شوند؛ شورای انتظامی و بازرسین نیز به همین ترتیب انجام شوند. بنابراین مصوباتی که برای سازمان نظام مهندسی ساختمان گرفتیم باعث می‌ شود تا این سازمان چابک تر و مستقل تر عمل کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ شهریور ۰۲
143 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0