اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشوراعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشور مقومی مطرح کرد:

اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشور

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: بهمراه کمکهای نقدی و غیرنقدی این سازمان، گروه فنی و مهندسی استان قم برای بررسی آسیب شناسی ساخت و سازها بمنطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شدند تا بررسیهای فنی را مورد رسیدگی قرار دهند.

کد خبر: 960908001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۹۶ - ۶:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: بهمراه کمکهای نقدی و غیرنقدی این سازمان، گروه فنی و مهندسی استان قم برای بررسی آسیب شناسی ساخت و سازها بمنطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شدند تا بررسیهای فنی را مورد رسیدگی قرار دهند.اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشور

اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشوراعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشور

اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشور

اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله  زدگان غرب کشور

امین مقومی، ۳ شنبه شب درهفدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم گفت: با وقوع زلزله، هجمه هایی علیه نظام مهندسی صورت میگیرد که این امر صحیح نیست و باید زوایای مختلف قضیه از جمله استاندارد نبودن مصالح، نبود آموزشهای فنی و حرفه ای و سایر موارد را نیز مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۱ شنبه بیست و یکم آبان نود و شش با قدرت ۷٫۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استانهای کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخشهای گسترده ای از غرب و شمالغرب کشور را لرزاند.در جریان این زلزله دوازده هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه بکلی تخریب گردید و بالغ بر پانزده هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
مقومی، دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه ۱ هزار شناسنامه فنی و ملکی درقم صادر می گردد ادامه داد: از چندین سال گذشته تا به حال در استان قم سیزده هزار شناسنامه فنی و ملکی صادر شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی قم، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برخورد قانونی با افراد بدون صلاحیت ساخت و سازها را بصورت جدی انجام میدهد تا شاهد حادثه ای در قم نباشیم.
وی، با اشاره به اینکه ۵ هزار و صد و بیست و پنج تن عضو نظام مهندسی ساختمان استان قم هستند تصریح کرد: این آمار طی چند سال اخیر رشد دو برابری را نشان میدهد بگونه ای که در همه دانشگاههای قم رشته معماری تدریس میشود.

اعزام گروه فنی و مهندسی استان قم به زلزله زدگان غرب کشور


مقومی خاطر نشان کرد: استان قم با داشتن مهندسین مجرب و تخصص در رشته های مختلف، رتبه های برتر را در اجرای مقررات ملی را کسب کرده این در حالیست که شاهد هجوم مهندسین غیربومی در ساخت و سازهای استان قم هستیم که باید این امر مورد رسیدگی قرار گیرد.
مقومی با بیان اینکه طرح بهسازی لرزه ای دربافت فرسوده قم اجرایی می گردد خاطر نشان کرد: برای کسانیکه در بافتهای فرسوده بدنبال مقاوم سازی و یا نوسازی هستند این خدمات ارائه میشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی قم، یاد آور شد: هم چنین این سازمان درحوزه گودبرداری نیز باموفقیت طرحها را اجرایی کرده است و تعامل خوبی با شهرداری قم برقرار کرده است.
مقومی با اعلام اینکه تعرفه های سازمان نظام مهندسی در استان قم بیست و پنج درصد کمتر از مصوبه کشوری است اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته چهل میلیارد تومان تخفیف در طرحهای عمرانی و ساختمان سازی در استان قم توسط این سازمان صورت پذیرفته است.
مقومی گفت: این سازمان در مورد ساماندهی آزمایشگاهها مهندسی، خدمات الکترونیک، بازرسیها، حوزه ترافیک و نقشه برداری و سایر موارد خدمات مناسبی را ارائه کرده است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه ۱۱۰ برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۶
831 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0