گروه تخصصی شهرسازی و اجلاس بیست و دوم هیئت عمومی نشست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی

گروه تخصصی شهرسازی و اجلاس بیست و دوم هیئت عمومی

در نشست اخیر گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی اهم اقدامات انجام شده در گروه شهرسازی و در قالب آسیب شناسی، ماموریتهای اصلی و اقدامات ارائه شد. سپس نمایندگان و اعضای حاضر در نشست مسائل و پیشنهادهای استان خود را در مورد اجرایی شدن صلاحیت مهندسان شهرساز بیان داشتند و در پایان مقرر گردید این موارد زیر بعنوان پیشنهادات گروه شهرسازی در اجلاس بیست و دوم اعلام شود:

کد خبر: 190628007 تاریخ انتشار: جمعه ۷ تیر ۹۸ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در نشست اخیر گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی اهم اقدامات انجام شده در گروه شهرسازی و در قالب آسیب شناسی، ماموریتهای اصلی و اقدامات ارائه شد. سپس نمایندگان و اعضای حاضر در نشست مسائل و پیشنهادهای استان خود را در مورد اجرایی شدن صلاحیت مهندسان شهرساز بیان داشتند و در پایان مقرر گردید این موارد زیر بعنوان پیشنهادات گروه شهرسازی در اجلاس بیست و دوم اعلام شود:

گروه تخصصی شهرسازی و اجلاس بیست و دوم هیئت عمومی

گروه تخصصی شهرسازی و اجلاس بیست و دوم هیئت عمومی

گروه تخصصی شهرسازی و اجلاس بیست  و دوم هیئت عمومی

-با توجه به اهمیت سیاست‌های کلی نظام در بخش شهرسازی که در سال نود و هشت، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، از وزرای راه و شهرسازی و کشور و دیگر مسئولان ذی‌ربط درخواست می کند، تمهیدات لازم را برای اجرایی نمودن این سیاستها بعمل آورند.
-علی رغم تاکیدات مکرر در قوانین مختلف، تا به حال “نظارت شهرسازی” بعنوان ابزاری مهم برای جلوگیری از تخلفات در حوزه های شهرسازی و ساخت و ساز اعمال نمی شود. از وزیر راه و شهرسازی درخواست می گردد آیین نامه کنترل و نظارت شهرسازی را هر چه زودتر گرداوری، تصویب و ابلاغ کنند. گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی آماده همکاری در تهیه این آیین نامه است.
-با توجه به اهمیت حضور مهندسان شهرساز در نظام ساخت و ساز کشور و نقش ارزشمند آنها در صیانت از حقوق شهروندان در حوزه عمومی، از شورای مرکزی سازمان مواکداً درخواست می گردد، تمهیدات لازم را برای عملیاتی کردن صلاحیت‌های مهندسان شهرساز در سراسر کشور بعمل آورند.

گروه تخصصی شهرسازی و اجلاس بیست و دوم هیئت عمومی

-عدم حضور مبحث مستقل شهرسازی ذیل مقررات ملی ساختمان از کمبودهای جدی در نظام ساخت و ساز کشور است. از وزیر راه و شهرسازی درخواست می شود، دستورات لازم را برای تصویب و ابلاغ پیش نویس مبحث بیست و پنجم مقررات ملی ساختمان تحت عنوان “انطباق شهری ساختمان” که توسط گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی گرداوری شده، صادر کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ تیر ۹۸
639 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0