مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا

مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا

مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا ، آزمون نظام مهندس قرار است طی 3 روز در نیمه مردادماه برگزار گردد

کد خبر: 000426001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ تیر ۰۰ - ۸:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا ، آزمون نظام مهندس قرار است طی ۳ روز در نیمه مردادماه برگزار گردد

مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا

مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ تعویق آزمون نظام‌ مهندسی تا بعد از پیک کرونا
مطالبه داوطلبان از سراسر کشور؛ آزمون نظام‌مهندسی را تا بعد از پیک کرونا تعویق کنید
داوطلبان آزمون نظام مهندسی خواستار تعویق آن بعد از پیک پنجم کرونا و در شرایط بهتری از نظر آب و هوا و همچنین با فاصله از کنکور کارشناسی ارشد شده‌اند.
آزمون نظام مهندس قرار است طی ۳ روز در نیمه مردادماه برگزار گردد که دقیقا یک هفته پس از آزمون کارشناسی ارشد خواهد بود. این آزمون بر خلاف سایر آزمون ‌ها جلوه باز است و داوطلبان باید بیش از بیست کتاب همراه خود داشته باشد و کتاب ‌های خود را بر روی یک سطح پهن کرده و با زمان بندی این آزمون را به پایان‌خواهند رساند. این آزمون که در مراکز استانی‌ با حضور فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی و هم‌چنین افرادی که در دستگاه‌ های اجرایی مشغول بکار‌ هستند، برگزار می‌ گردد..
داوطلبان با عنوان اینکه این آزمون در ۳ روز و در مراکز استان با ازدحام زیاد برگزار می‌ گردد، خواهان برگزاری آن با فاصله از آزمون ارشد هستند.
وضعیت برگزاری آزمون نظام مهندسی مشخص نشده‌است
«محمدرضا اعزاری» از رشت و سردبیر سوژه «کمپین لغو آزمون نظام مهندسی مرداد ۱۴۰۰ » با اشاره به اینکه برگزاری این آزمون متفاوت از آزمون ‌های دیگر و در ۳ روز برگزار می ‌گردد، بیان کرد: شرایط آزمون نظام مهندسی با کنکور متفاوت است و باید حدود ۲۵ کتاب را در سطح زمین پهن کنیم و با توجه به اینکه وزارت بهداشت گفته این ویروس از نوع جهش‌یافته، با قدرت همه‌گیری بیشتر است، چطور قرار است برگزار گردد؟ در صورتیکه اکثر شهر‌ها قرمز و در وضعیت خطرناک قرار دارند.
اعزازی من با انتقاد از زمان برگزاری آزمون اظهار داشت، آزمون نظام مهندسی قرار است دقیقا ۱ هفته پس از آزمون کارشناسی ارشد برگزار گردد و این خطر را برای داوطلبان افزایش می ‌دهد چون دقیقا کسانیکه در کنکور ارشد شرکت می ‌کنند، در این آزمون هم شرکت کرده و ممکن است، افراد ناقل باشند. خصوصا اینکه این آزمون در زمان طولانی و با ازدحام بیشتری در چند روز برگزار می ‌گردد.
وی گفت: این آزمون با کنکور سراسری متفاوت است و داوطلبان باید منابع را بهمراه داشته باشند این آزمون پر از استرس و شلوغ است، آزمونی که پایه و اساس آن زمان‌بندی‌است پر از استرس بوده و کرونا برنده می ‌شود. در کنار این مسائل کسانیکه آزمون می‌دهند از آزمون قبلی فقط دو ماه زمان خواندن داشته‌اند و کار برای افرادی که چندین سال سابقه اجرایی داشته‌ا‌ند، سخت است.
وی با گلایه از اینکه چرا قرار است این آزمون ‌ها در شرایط کرونا و قبل از اینکه دولت تغییر کند، با عجله انجام می ‌شود، افزود: هر دوره نظرسنجی می‌ گذارند، درست نیست که در این شرایط آزمون برگزار کنند، چرا دولت اصرار دارد قبل از پایان دوره خود آزمون‌ها را برگزار کند، کنکور اوایل پیک پنجم بود ولی الان صد و چهل و نه شهر ما قرمز و زرشکی است، تهران بالاترین میزان بستری ‌ها را دارد، حداقل آزمون را وقتی برگزار می ‌کردند که پدر و مادر ما واکسن زده ‌باشند تا خیالمان برای خانواده راحت شود من به شخصه مطالعه کرده‌ام و آماده‌ام، اما نگران پدر و مادر بیمارم هستم، که واکسن نزده‌اند.
بین کنکور ارشد و آزمون فاصله بیشتری گذاشته شود
اعزازی با عنوان این که این آزمون دقیقا یک هفته پس از کنکور ارشد برگزار می ‌گردد و شرکت‌کننده ‌ها در دو آزمون هستند، ادامه داد: حداقل این آزمون دو تا سه هفته بعد از کنکور ارشد باشد تا کسانیکه در آزمون ارشد شرکت کرده‌اند، زمانی برای اینکه مشخص گردد آیا در کنکور بیمار شده‌اند یا نه، وجود داشته ‌باشد. آزمون گذشته آزمون سختی بود و معمولی نبود، بعضی از افرادی که شرکت می ‌کنند هیچ زیراندازی برای کتاب ‌های خود که به روی زمین می‌گذارند ندارند و این آلودگی از کف منتقل می گردد.
وی افزود: تمام سینماها تعطیل شده و اجتماع بیش از پانزده نفر هم ممنوع است، در محلهای برگزاری آزمون بیش از پلنزده نفر هستند، پس چرا این‌ آزمون ‌ها برگزار می ‌گردد؟دفتر مقررات ملی ساختمان می ‌تواند از وزیر راه و شهرسازی درخواست کند که این آزمون به تعویق بیفتد تا شرایط بهتری فراهم گردد.
شهرهای برگزارکننده آزمون نظام مهندسی در وضعیت قرمز قرار دارند
«محمد جهرمی‌زاده» ثبت کننده سوژه «آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰مردادماه کنسل شود» ساکن در استان فارس شهرستان جهرم هم که از متقاضیان شرکت در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ است با اشاره به این که منطقه جنوب ایران درگیر ویروس کرونا است هم بیان کرد: به خاطر وضعیت کرونا مناطق جنوبی از سمت بندرعباس تا شمال از جمله کازرون، لار و شیراز درگیر این بیماری است و آزمون هم در این شهرها برگزار می ‌گردد. مهندسین مجبورند از شهرهای دیگر به این ۳ شهر بیاید تا بتوانند آزمون دهند.این شهرها از نظر کرونا وضعیت خوب ندارند، جهرم و لار قرمز است چطور به این شهرها برویم و امتحان بدهیم؟ ما می ‌خواهیم اگر بشود این آزمون به تعویق بیافتد تا شرایط بهتر شود.
وی گفت: فرزندم بیمار خاص است و من نگرانی بیماری وی را دارم. امسال تعداد بسیاری به دلیل اینکه بتوانند پروانه بگیرند در این آزمون شرکت می ‌کنند و چون فقط چند شهر برگزار کننده این آزمون هستند. تعداد زیادی در هر مرکز وجود دارند. چنان‌چه در مرکزی یک نفر مریض باشد می‌تواند بقیه را هم درگیر کند.
ساعات برگزاری آزمون طولانی و خطرناک است
«محمد قندی‌زاده» ساکن دزفول هم با انتقاد از زمان برگزاری این آزمون اظهار داشت: الان با این شرایط من دو دل هستم که در این آزمون شرکت کنم الان گرمای دزفول بالای پنجاه درجه اسا و گرما اذیت می ‌کند،سال گذشته در مهرماه آزمون برگزار گردید چرا امسال در پیک کرونا و در گرمای غیر قابل تحمل دزفول باید برگزار گردد؟
این ثبت کننده سوژه «آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ به زمانی دیگر موکول گردد» افزود: خوشبختانه دزفول یکی از شهرهایی است که در آن آزمون برگزار می ‌گردد، ولی از سایر مناطق قرمز به این شهر می ‌آیند و سایر رشته‌ها هم در این شهر برگزار می ‌گردد، آزمون طراحی چهار الی پنج ساعت طول می ‌کشد و آزمون اجرا و نظارت هر کدام ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد. دوره پیش که مهر‌ماه بود در دانشگاه برگزار گردید. میزها استاندارد نیست و از میز‌های نقشه‌کشی استفاده نشده است. داوطلبان مجبور هستند کتاب های خود را به روی زمین بگذارند و هر دفعه یکی از این کتاب‌ ها را بردارند و استفاده کنند. زمین آلوده است و واقعا نمی‌ دانیم چه کنیم.
وی گفت: من بیماری آسم دارم در این هوای گرم با ماسک چه کسی می ‌تواند دوام بیاورد و تا پایان آزمون ماسک خود را نگه دارد؟من واقعا مردد هستم که چه کنم.
با ورود به پیک پنجم کرونا و ممنوع شدن تجمعات در مردادماه دو آزمون کارشناسی ارشد و نظام مهندسی برگزار می ‌گردد که تعداد زیادی از مخاطبان خواستار تعویق این ۲ آزمون شد‌ه‌اند.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۰۰
465 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0