فرماندار رفسنجان تاکید کرد

تشکیل هیئتی مرکب از دستگاه‌های ذیربط جهت بازدید از اماکن عمومی

هیئتی با مدیریت شهرداری تشکیل و از اماکن عمومی بازدید و فرم‌هایی طراحی و در دوره یک ماهه بررسی شود. در حوزه بناهای تاریخی باید ضمن حفظ بناها از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. به هیچ وجه به ساختمان‌هایی که نیاز به تاسیسات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دارند مجوز صادر نکنند. ظرف مدت یک هفته وضعیت بازار بررسی و گزارش آن ارایه شود.

کد خبر: 6545 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۹۵ - ۲:۵۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که با موضوع بررسی وضعیت شهرستان در حوزه بناها برگزار شد تاکید کرد: هیئتی مرکب از نماینده شهرداری، راه و شهرسازی، آب، برق، گاز، میراث فرهنگی، آتش‌نشانی، نظام مهندسی و اتاق اصناف با مدیریت شهرداری تشکیل و از اماکن عمومی بازدید و فرم‌هایی طراحی شود. این بررسی در دوره یک ماهه انجام شود و جوانب از جمله استحکام بنا و سایر مسائل دیده و گزارش ارائه شود.هیئتی مرکب از دستگاه‌های ذیربط جهت بازدید از اماکن عمومی

هیئتی مرکب از دستگاه‌های ذیربط جهت بازدید از اماکن عمومی

هیئتی مرکب از دستگاه‌های ذیربط جهت بازدید از اماکن عمومی

هیئتی مرکب از دستگاه‌های ذیربط جهت بازدید از اماکن عمومی

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان شهادت جمعی از آتش‌نشانان و مردم در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و در ادامه بیان کرد: حادثه ساختمان پلاسکو حادثه‌ای غمبار بود که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان و خدمتگزاران مردم شد. اگر دقت نشود، ممکن است، اینگونه حوادث در هر نقطه دیگر رخ دهد و اگر افراد کارآزموده نباشند، برخورد با این حوادث جبران‌ناپذیر است.

همچنین، فرماندار رفسنجان اظهار کرد: وضعیت شهرستان رفسنجان در حوزه بناها باید بررسی شود و برنامه‌ریزی کنیم تا اینگونه گرفتاری‌ها در ساختمان‌ها به وجود نیاید و در حوزه بناهای تاریخی باید به سمت و سویی برویم که ضمن حفظ بناها از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

ملانوری یادآوری کرد: عبور تانکرهای حمل سوخت از مقابل بیمارستان علی بن ابیطالب باید بررسی و مسیر جایگزین مشخص شود.

فرماندار رفسنجان همچنین، شرکت نفت را موظف به تهیه پمپ ضدجرقه برای تخلیه تانکرهایی کرد که دچار حادثه می‌شوند و نیاز به تخلیه مواد سوختی دارند.

ملانوری تاکید کرد: به هیچ وجه به ساختمان‌هایی که نیاز به تاسیسات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دارند در هیچ یک از مبادی ذیربط تا زمانی که این تاسیسات تامین نشده، مجوز صادر نکنند، انشعابات غیرمجاز گاز هرچه سریع‌تر جمع‌آوری و با مسببان برخورد شود.

همچنین، از هیأت مدیره و مدیرعامل مسکن فرهنگیان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به نصب تاسیسات آتش‌نشانی برابر با استانداردهای مربوطه و همچنین اصلاح آسانسور اقدام کنند.

در پایان نیز تاکید کرد: ظرف مدت یک هفته وضعیت بازار بررسی و گزارش آن در حوزه مشکلاتی که وجود دارد و در زمان بحران حاد است ارایه شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۵
1237 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0