عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

کار شایسته ای برای بافت های فرسوده و تاریخی آمل صورت نگرفته است

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: در حوزه بافتهای فرسوده، تاریخی و سکونت گاه‌های غیررسمی کارهای شایسته و لازم انجام‌نشده و لازم است در این حوزهها ورود جدی صورت گیرد.

کد خبر: 960227023 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۰۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: در حوزه بافتهای فرسوده، تاریخی و سکونت گاه‌های غیررسمی کارهای شایسته و لازم انجام‌نشده و لازم است در این حوزهها ورود جدی صورت گیرد.کار شایسته ای برای بافت های فرسوده و تاریخی آمل

کار شایسته ای برای بافت های فرسوده و تاریخی آمل

کار شایسته ای برای بافت های فرسوده و تاریخی آمل

کار شایسته ای برای بافت های فرسوده و تاریخی آمل

علی رضا ایران دوست ، راه‌اندازی اتاق فکر نخبگان محلی نمونه بارزی از مشارکت شهروندان در اداره امور شهر دانست و تصریح کرد: تقویت شورایاری محلات نیز یکی از دیگر جلوههای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است که این نهاد محلی میتواند اثرگذاری شایسته‌ای ایفا کند.
ایران دوست ادامه داد: شورایاری محلات میتواند با رصد مشکلات موجود محلات و تهیه طرحهای اولویت‌دار، مدیریت شهری را در پیشرفت و توسعه یاری نماید تا طرحهای خوبی در سطح محلات اجرا گردد.
بگفته ایران دوست، حضور مدیران شهری در جمع مردم و بررسی دقیق مشکلات و بهره‌گیری از نظرهای مردمی در بهبود امور نیز از دیگر جلوههای مشارکت مردم در مدیریت شهری است که لازم است این امر با جدیت موردتوجه قرارگرفته و مدیرهای شهری در طول ایام سال در میان مردم بخشهای مختلف شهر حاضرشده و از نزدیک پی گیر امور شوند.
وی افزود: هر میزان بتوانیم زمینه توسعه مشارکت شهروندان عزیز آملی را در مدیریت شهری فراهم نماییم نقش به سزایی در پیشرفت و داشتن شهری زیباتر و توسعه‌یافته‌تر خواهد داشت.
ایراندوست عنوان کرد: میان شهروندان و مدیریت شهری، فاصله و شکاف وجود دارد و این مشکل با احیای هویت محلی برطرف میشود که محلات قدیمی از یک‌ سو و اعتباربخشی به محلات جدید بویژه در شهرها و شهرکهای مهاجرپذیر با انواع خرده‌فرهنگها از طرف دیگر، میتوان این شکاف را از میان برد و زمینه مشارکت‌پذیری افراد و گروههای مختلف برای رفع مشکلات شهری و کمک بتدابیر مدیریتی را افزایش داد.
عضو جامعه مهندسین مستقل آمل مطرح کرد: واقعیت این است که اکنون مطالبات مردمی از متولیان شهری در حال گسترش است و جمع‌آوری و تفکیک زباله، حفظ و ارتقای فضای سبز محلی، آموزشهای ترافیکی، آمادگی برای مواجهه با بحران و حتی رسیدگی به آسیبهای اجتماعی مثل اعتیاد، بیخانمانی و غیره در قالب این انتظارات مطرح میشود که راه کاری جز فرهنگسازی برای آن وجود ندارد که این امر خود، بمشارکت همه‌جانبه شهروندان بستگی دارد.
ایراندوست گفت: زیرساختهای لازم در بحث فرهنگی وجود ندارد و یک مرکز پژوهش برای جوانان و یک مرکز پرورشی و خلاقیت برای کودکان ایجاد گردد که نیاز میرود زیرساختهای فرهنگی شهرمان را افزایش دهیم.
این کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آمل تاکید کرد: پارکهای موجود در سطح محلات بحال خود رها شدند و در محلات مختلف شهر نیز شرایط ورزش و تفریح وجود ندارد که باید اقدامهای شایسته‌ای انجام گردد تا این امکانات در تمام مناطق فراهم باشد.
عضو انجمن انبوه سازان مازندران و آمل اظهار داشت: در حوزه ورزش بسیار ضعیف عمل شده است که برای همه ورزشها دچار مشکل هستیم و باید نسبت به احداث مجتمعهای ورزشی بصورت سوله‌های جداگانه اقدام شود که نیازی اساسی است.


وی خاطرنشان کرد: سامان دهی جوی‌ها و نهرهای شهر ضرورت دارد تا در آینده دچار مشکلات نشویم که این امر نیازمند توجه شایسته است و برای زمینها و بافتهای تفکیک‌شده جدید هیچ برنامه‌ای ارائه نشده است و ما حداقل میتوانستیم برای بافت جدید برنامه داشته باشیم و در آینده هم با توجه بمحدودیت ایجادشده حریم شهر آمل اگر تصمیمی برای ایجاد استان جدید با مرکزیت آمل باشد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ایجاد دروازه ورودی شهر را با توجه بقدمت کهن شهر آمل ضروری دانست و ابراز کرد:آمل با قدمت کهن تاریخی و فرهنگی خود نیاز به ایجاد فضاهای فرهنگی هنری در سطح محلات مختلف شهر دارد.
وی مطرح کرد: گسترش پارک دهکده طلایی تا پل پنجم که موجب جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهر میشود و درآمد پایداری برای شهر محسوب خواهد شد که نیاز میرود موردتوجه قرار گیرد.
ایشان اضافه کردند: ایجاد پارکینگهای طبقاتی بمنظور کاهش بار ترافیکی بعنوان ضرورتی مهم و اساسی است که باید با بررسی دقیق مکانهای اولویت‌دار نسبت به ایجاد آن اقدام گردد.
منبع: مهر

 

گروه تلگرامی برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۶
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0