مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم

مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم

مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم ، 31 خرداد ماه تعیین شده بود که طبق پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب دستگاه نظارت، تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفتم تیرماه سال جاری تمدید گردید

کد خبر: 000404004 تاریخ انتشار: جمعه ۴ تیر ۰۰ - ۶:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم ، ۳۱ خرداد ماه تعیین شده بود که طبق پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب دستگاه نظارت، تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفتم تیرماه سال جاری تمدید گردید

مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم

مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان قم
مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات نظام مهندسی قم تمدید گردید
رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان، تا هفتم تیرماه خبر داد.
مجتبی دلاوری پاریزی در مورد برگزاری این انتخابات بیان داشت: مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ۳۱ خرداد ماه تعیین شده بود که طبق پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب دستگاه نظارت، تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفتم تیرماه سال جاری تمدید گردید.
وی ادامه داد: از متقاضیان نامزدی هیات مدیره سازمان درخواست می گردد، در فرصت ایجاد شده ضمن مطالعه کامل نظام نامه انتخابات که در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان قم درج شده، برای ثبت نام به دبیرخانه هیات اجرایی واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان قم مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم.
وی با اشاره به زمان برگزاری این انتخابات گفت: زمان برگزاری انتخابات در اواخر شهریور و اوایل مهرماه سال جاری است که البته با توجه به نزدیکی به ایام اربعین درخواست تغییر زمان برگزاری انتخابات به دستگاه نظارت داده شده که در صورت موافقت اطلاع رسانی خواهد شد.
هیات مدیره نظام مهندسی قم یازده عضو خواهد داشت
رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیش از پنج هزار و سیصد نفر در رشته های هفتگانه عضو دارد که طبق ضوابط ابلاغی، می تواند یازده نفر عضو هیات مدیره داشته باشد که ۶ نفر در گروه عمران، دو نفر گروه تاسیسات و سه نفر شامل گروه معماری و شهرسازی است.
وی با اشاره به شروط نامزدی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: از جمله مهم‌ترین شرایط نامزدی در انتخابات هیات مدیره آن است که مدارک تحصیلی داوطلبان، مدرک کارشناسی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یکی از رشته های اصلی هفت‌گانه مهندسی باشد و هم‌چنین دارای پروانه معتبر اشتغال بکار مهندسی پایه یک در همان رشته باشند و ۲ سال نیز از زمان دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی آنها تا تاریخ بیست و پنجم شهریور ۱۴۰۰ گذشته باشد.
دلاوری، هم‌چنین در مورد دستورالعمل اجرایی منع پذیرش هم‌زمان اموری که زمینه منافع متعارض را فراهم می‌آورد، افزود: طبق این بخشنامه برخی از دستگاهها، تعارض منافعی با عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها داشتند و در این زمینه ممانعت هایی وجود داشت که البته این بخشنامه تغییر کرده و کارکنان برخی از دستگاهها که نقشی در صدور پروانه ندارند میتوانند کاندیدا گردند که جدول کامل آن نیز در سایت سازمان منتشر شده است.
پروانه اشتغال به کار مهندسی کاندیداها باید دارای اعتبار باشد
رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: کاندیداها میبایست هم عضو سازمان باشند و هم این‌که پروانه اشتغال به کار مهندسی آنان دارای اعتبار باشد.
دلاوری افزود: با توجه به وضعیت کرونایی در ۱ سال و نیم گذشته، برخی از پروانه ها که تاریخ آنها به اتمام رسیده بود بصورت خودکار تمدید شده است، در این راستا آن دسته از پروانه هایی که از ابتدای سال نود و نه، فاقد اعتبار بوده، تا تاریخ سی و یکم تیر ماه تمدید شده است و این افراد برای ثبت نام مشکلی ندارند.
وی با عنوان این ‌که از دیگر شرایط برای کاندیداتوری هیات مدیره نظام مهندسی، نداشتن محکومیت انتظامی قطعی درجه سه و بالاتر است، گفت: چنان‌چه عضوی قبلا محکومیتی داشته باید هفت سال از زمان صدور رای قطعی آن گذشته باشد و در عین حال محکومیت قضایی و ورشکستگی و بیش از دو بار نیز خلع ید در پیمانکاری عمرانی نداشته باشد.
هیات اجرایی در حال بررسی برگزاری انتخابات الکترونیکی است
دلاوری با عنوان این ‌که هیات اجرایی در حال بررسی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است، گفت: در این زمینه نرم افزارهای مختلف طراحی شده از سوی شرکتها در حال بررسی و امتحان آزمایشی است و بنظر می‌ رسد بتوانیم با فراهم آوردن شرایط و بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری این انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
دلاوری تصریح کرد: لازمه احراز هویت اعضا برای شرکت در رای گیری، در اختیار داشتن شماره تماس آنان به همراه کد ملی است که از آن دسته از اعضایی که شماره تلفن همراه آنان به هر علت تغییر کرده، یا شماره آن‌ها بنام خودشان نیست، درخواست می گردد برای ثبت شماره جدید خود تا قبل از برگزاری انتخابات به دبیرخانه سازمان مراجعه و شماره جدید را ثبت نمایند؛ هر چند که برگزاری الکترونیکی در نهایت پس از موافقت دستگاه نظارت انتخابات در استان و کشور صورت می گیرد.
رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم هم‌چنین افزود: از مهندسان پایه یک عضو سازمان که شرایط نامزدی انتخابات را دارند درخواست می گردد که در این انتخابات داوطلب شوند تا بتوان در نهایت با برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری اعضا، جایگاه سازمان را در سطح استان و کشور حفظ و ارتقاء داده و در نهایت منشاء خدمات ارزشمندی برای شهروندان بوده و از سویی دغدغه های جامعه مهندسی به نحو مطلوب دنبال گردد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۰۰
371 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0