غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها

غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها

غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها ، و افزایش قیمت تمام شده انجام فعالیت ها، سبب شده تا بیش از صد و چهل معدن استان غیر فعال گردند

کد خبر: 991202002 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اسفند ۹۹ - ۹:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها ، و افزایش قیمت تمام شده انجام فعالیت ها، سبب شده تا بیش از صد و چهل معدن استان غیر فعال گردند

غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها

غیرفعال شدن واحدهای معدنی استان خراسان شمالی به دلیل نوسان زیاد قیمت ها
حدود نیمی از واحدهای معدنی خراسان شمالی فعالیت دارند
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد: این استان دویست و پنجاه و سه واحد معدنی دارد که اکنون بیش از نیمی از آنها غیرفعال هستند.
مهدی سجادی تصریح کرد: نوسان زیاد قیمت ها و افزایش قیمت تمام شده انجام فعالیت ها، سبب شده تا بیش از صد و چهل معدن استان غیر فعال گردند.
وی ادامه داد: با افزایش قیمت ارز، قیمت ماشین آلات هم افزایش یافته است و معدنکاران در تهیه آن با مشکل مواجه شده اند.
سجادی اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل غیر فعال بودن معادن در استان آن است که در گذشته، فعالیت های اکتشافی به موقع و دقیق انجام نشده است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی افزود: فعالیت در برخی معادن هم با مشکل معارض مواجه است که بعضا سبب تعطیلی معادن می شود.
وی عنوان کرد: فعالیت سه، چهار معدن سنگ لاشه به دلیل مشکل اجتماعی و مخالفت های مردمی با مشکل مواجه شده است.
بیست و هشت ماده معدنی از شصت و هشت ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن این استان یک میلیارد و پنجاه و هشت میلیون تن و میزان استخراج اسمی معادن یازده میلیون و پانصد هزار تن است.
سالانه ۵ میلیون و هشتصد هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می گردد.
میزان سرمایه گذاری در بخش معادن خراسان شمالی هزار و سیصد و چهل میلیارد ریال گزارش شده است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۹
594 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0