داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم

داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم

داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم ، امید این دستورالعمل مفید باشد، چرا که هدف ما سالم‌سازی ساختار نظام مهندسی است

کد خبر: 020417002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۰۲ - ۶:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم ، امید این دستورالعمل مفید باشد، چرا که هدف ما سالم‌سازی ساختار نظام مهندسی است

داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم

داوود دانشگر: وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم
وقتی در صدور خدمات مهندسی حرفی برای گفتن نداریم
سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در رابطه با صدور خدمات مهندسی، اتفاق خاصی نیافتاده است. باید کاری بزرگ در این مورد کرد، چراکه هیچ حرفی در این میان برای گفتن نداریم.
داوود دانشگر، سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی امروز در بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در آینده نزدیک افزایش تعاملات با بخش مهندسی خواهیم داشت که در این خصوص نیاز به همکاری و همدلی داریم.
دانشگر با اشاره به نگرانی‌های وزارت‌خانه نسبت به جامعه مهندسی، افزود: بخشنامه‌های قبلی یک محدودیت‌هایی بنابه تفاسیر داشت ولی سعی بر بازبینی آن شده و این محدودیت‌ها روشن شده است و قطعا با اجرای آن با یک سازمان پویاتر مواجه خواهیم بود.
وی ادامه داد: بنابه نظر وزارت‌خانه تغییرات مفصلی در طرح ساختار طراح و ناظر خواهیم داشت و دستورالعمل لازم در روزهای آینده برای اظهارنظر در این موضوعات داشته باشند.
سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: امید این دستورالعمل مفید باشد، چرا که هدف ما سالم‌سازی ساختار نظام مهندسی است.
وی تصریح کرد: با توجه به زمانبندی شده است ماده ۲۷ نیز بعنوان صلاحیت ارائه خدماتی و کارشناسی بررسی شده است و شورای مرکزی در حال جمع‌بندی است و دستورالعمل تعیین صلاحیت نیز در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
دانشگر گفت: ایجاد سامانه یک‌پارچه خدمات مهندسی یکی از موضوعات مهم و قابل توجه است که قرارداد اجرایی آن امضاء شده است و اولویت اول سامانه هوشمند مربوط به سامانه عضویت است. طی دو هفته آینده این نرم‌افزار مربوط به عضویت راه‌اندازی خواهد شد و از این به بعد تمام عضویت از طریق این سامانه خواهد بود.
وی، یکی از نقاط ضعف سازمان مهندسی را عدم تجمیع عضویت بود، افزود: قطعا با این سامانه شفافیت‌کاری، حرفه‌بندی را پیش خواهد برد.
سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: هیچ استانی نسبت به عقد قرارداد جدید نسبت به ثبت‌نام سامانه اقدام نکنند و قرار نیست برای این منظور هزینه‌ای دریافت گردد.
وی افزود: حرفه مهندسی را از ساختار گله‌‌‌مندی خارج کرده و به سمت کیفیت و ارتقای جایگاه مهندسی در کشور ببریم.
دانشگر با تاکید بر اینکه ایجاد برخی تجمعات برای کاهش و افزایش درصد حق مهندسی ایجاد می‌شد شایسته جامعه مهندسی نیست که خود اهل ارقام و اعداد است، ادامه داد: در این راستا نظرات همه کارشناسان ذی‌ربط گرفته شده است و سعی بر آن است ساختار شکست متناسب و قابل دفاع ابلاغ کنیم و سعی می‌شود این وقفه ۲۵ ساله دیگر رخ ندهد و بازنگری سالانه صورت گیرد.
وی گفت: در شورای انتظامی نیز تغییراتی صورت گرفت و بیش از چهارصد پرونده مورد بررسی قرار گرفت و از این به بعد نیز سیستمی و هوشمند خواهد شد.
دانشگر گفت: ارجاع چهارصد پرونده به شورای انتظامی آمار خوبی نیست برای افرادی که بزرگ‌ترین اقشار جامعه را تشکیل داده‌اند؛ البته اغلب این پرونده‌ها اختلافات فی مابین بوده است.
وی ادامه داد: در رابطه با صدور خدمات مهندسی، اتفاق خاصی نیافتاده است، باید کاری بزرگ در این مورد کرد، چرا که هیچ حرفی در این میان برای گفتن نداریم.
دانشگر با تاکید بر افزایش ساختار مجری توانمند، گفت: مجری ما توان ارتقا دارد ولی متاسفانه ساختار برای آن خوب نیست و باید در این حیطه مجریان خوب شناسایی و معرفی گردند.
وی گفت: مقرر است تا شرکت‌ های آزمایشگاهی را ارتقا داده تا در خارج از کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.
سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، به موضوع نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: برخی استان‌ها گله‌مند هستند که نظام مهندسی در این موضوع همکاری نمی‌کند در حالی‌که دولت، بانک‌ها و وزارت‌خانه همراه هستند و باید نظام مهندسی در برخی از استان‌ها هم همکاری‌های لازم را داشته باشند.
وی گفت: در مورد جوانی جمعیت تاکید بسیار زیاد به اجرای آن است و یک قسمت آن متوجه سازمان نظام مهندسی است که برخی از استان‌ها نسبت به این موضوع کاری نمی‌ کنند.
منبعغ: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۲
373 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0