خراسان رضوی:

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی: ضرر و زیان ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمانخراسان رضوی گفت:ضرر و زیان ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار است.

کد خبر: 3352 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ آذر ۹۵ - ۱۲:۱۰ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی  ساختمانخراسان رضوی گفت:ضرر و زیان ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار است. ضرر ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار،

ضرر ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار

ضرر ناشی از تصادفات

ضرر ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار

مجید توتونچی در دهمین همایشحمل و نقل و ترافیک که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به مناسبت سالروز ملی حمل و نقل در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به طور معمول وقتی تصادفی رخ می دهد، علاوه بر هزینه های درمانی، مشکلات عاطفی و اقتصادی نیز گریبان خانواده فرد مصدوم یا فوت شده را می گیرد، به گونه ای که کیفیت زندگی خانواده ۸۵ درصد افرادی که در تصادفات معلول می شوند، تغییر می کند.
وی با بیان اینکه در مشهد همیشه با مشکل شلوغی خیابان ها، معطلی در راه و کمبود جای پارک مواجه هستیم، ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی در دنیا کشته و ۵٫۵ میلیون نفر زخمی می شوند و این در حالی است که ۹۰ درصد این آمار مربوط بهکشورهای در حال توسعه است.
رئیس سازمان  نظام مهندسی  ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه ۶ تا ۷ درصد درآمد ناخالص ملی هر کشور در راه تصادفات هزینه می شود، یادآور شد: در ایران ضرر و زیان ناشی از تصادفات، سالانه ۲۰ میلیارد دلار است.
وی خاطرنشان کرد: درست است که بیمه بخشی از هزینه ها را پوشش داده و جبران می کند اما بخشی از سهل انگاری و بی احتیاطی ها نیز به دلیل اطمینان از پوشش بیمه رخ می دهد.
توتونچی یکی دیگر از علل گسترش تصادفات، قانون گریزی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط عده زیادی از رانندگان ذکر کرد و بیان داشت: در این میان برخی پروژه های ساختمانی نیز در عملکرد روان مسائل ایمنی و ترافیکی خدشه ایجاد می کنند.

ضرر ناشی از تصادفات در ایران سالانه ۲۰ میلیارد دلار

منبع: تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۵
1093 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0