جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین مطرح کرد:

قوانین دست و پاگیر در زمینه ساخت مسکن باید از میان برداشته شود

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین بیان کرد: قوانین دست و پاگیر و مسائلی همچون دریافت وجوه بالا از طرف برخی دستگاهها در حوزه ساختمان باید برای رونق بخشیدن به این بخش اصلاح گشته و از میان برداشته شود.

کد خبر: 11528 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۳۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین بیان کرد: قوانین دست و پاگیر و مسائلی همچون دریافت وجوه بالا از طرف برخی دستگاهها در حوزه ساختمان باید برای رونق بخشیدن به این بخش اصلاح گشته و از میان برداشته شود.قوانین دست و پاگیر در زمینه ساخت مسکن

قوانین دست و پاگیر در زمینه ساخت مسکن

قوانین دست و پاگیر در زمینه ساخت مسکن

قوانین دست و پاگیر در زمینه ساخت مسکن

پیمان پیرمرادی در میزگرد شورای مسکن استان قزوین گفت: در گذشته و زمانیکه رونق مسکن در جامعه رواج داشت، دریافتیهای شهرداریها و دیگر دستگاهها از جمله بیمه و نظام مهندسی ساختمان آنچنان مشهود نبود ولی با وقوع رکود در این حوزه باید ملاحظات و تغییر رویه هایی در این مورد صورت گیرد.
پیرمرادی ادامه داد: در حال حاضر و در بخش کارهای نیمه تمام مسکن مهر نیز باید مردم را وارد کار کنیم و در حوزه بافت فرسوده شهری نیز میتوانیم با تدبیرهای مناسب پاسخ گوی خیلی از تقاضاها باشیم.
همچنین مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در این میزگرد تصریح کرد: در حوزه صدور پروانه ساختمانی سال گذشته هفتصدوپنجاه هزار متر مربع پروانه ساخت در شهرهای استان صادر گردید که این میزان در مقایسه با سال نودوچهار با کاهش چشمگیر روبرو بوده است.
ایرج زاهدپور اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر مشوقهای لازم را برای سازندگان خود در اختیار نداریم که این مساله میتواند با در نظر گرفتن بسته های حمایتی مناسب، اقبال سازندگان بساخت و ساز را بدنبال داشته باشد.
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین نیز در این میزگرد عنوان کرد: اصولا انگیزه برای ساخت و ساز زمانی پیش می آید که منفعتی از طرف سازنده یا مالک ایجاد شود و تا زمانیکه برای صدور یک پروانه ساختمانی وجوه بالایی دریافت میشود، رکود حاکم در این بخش هم چنان پابرجا خواهد ماند.


عباس پورقادر با بیان این که هنوز هم بافتهای فرسوده شهری برای ما جای کار بسیاری دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشت، خاطرنشان کرد: بسته های تشویقی را میتوان در مراحل مختلف و با سازو کارهای مناسب بمتقاضیان ارائه داد تا آنها با اشتیاق فراوان جذب مقامسازی و بهسازی بناهای خود شوند.
در ادامه این میزگرد، مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین بیان داشت: مانده تسهیلات بانک مسکن استان دویست و هشتاد هزار میلیارد ریال است که در این رابطه رتبه اول را در شبکه بانکی کشور داریم.
سیداصغر حسینی، میزان پرداختی تسهیلات سال گذشته این بانک را دو هزار و چهرصدوچهل هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در زمینه ارائه تسهیلات بانکی متاسفانه استان قزوین در رتبه بیست و نهم کشور قرار دارد که این مساله به استقبال نکردن شهروندان برای دریافت وام بازمیگردد.
حسینی یادآور شد: در راستای تحریک تقاضای وام بانکی اقدامهای موثری از جمله افزایش وام خرید از دویست میلیون به هشتصد میلیون ریال و واگذاری ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی تسهیلات به خانه اولیها با نرخ سود نه ونیم درصد صورت گرفته است.
وی در مورد ارائه تسهیلات وام بانکی به بافت فرسوده نیز افزود: سپرده گذاران این نوع وام میتوانند با سپرده گذاری، وام خود را با نرخ سود ۸ درصد دریافت نمایند ولی متاسفانه بسیاری از شهروندان از نوع واگذاری و میزان این نوع وام اطلاعاتی در دست ندارند.
منبع: قطره

 

کانال تلگرام برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0