صدور پروانه زراعی در گیلان بعد از صد و هفتاد و چهار روز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان

صدور پروانه زراعی در گیلان بعد از صد و هفتاد و چهار روز

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با عنوان این که صدور پروانه زراعی در گیلان صد و هفتاد و چهار روز طول می ‌کشد، بیان کرد: حذف استعلام‌ های تکراری بهترین راه کاهش زمان صدور پروانه‌های زراعی است.

کد خبر: 971113007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ بهمن ۹۷ - ۱:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با عنوان این که صدور پروانه زراعی در گیلان صد و هفتاد و چهار روز طول می ‌کشد، بیان کرد: حذف استعلام‌ های تکراری بهترین راه کاهش زمان صدور پروانه‌های زراعی است.

صدور پروانه زراعی در گیلان بعد از صد و هفتاد و چهار روز

صدور پروانه زراعی در گیلان بعد از صد و هفتاد و چهار روز

صدور پروانه زراعی در گیلان صد  و هفتاد و چهار روز طول می ‌کشد

محمد کازرونی در نشست تشریح فرآیند صدور مجوز فعالیت‌ های کشاورزی و چالش ‌های پیش‌رو در سالن دارایی رشت، بیان کرد: استان ‌های جوان‌تر از گیلان مشکل صدور پروانه را حل کرده‌اند ولی متاسفانه ما هنوز درگیر مشکلاتی هستیم.
کازرونی ادامه داد: براساس قانون برای صدور یک پروانه زراعی هفت استعلام از دستگاه‌ های اجرایی نظیر سازمان برق، سازمان آب و فاضلاب، نظام پزشکی، منابع طبیعی و غیره لازم است.
وی با اشاره به این که براساس قانون ۵ توسعه مدت زمان استعلام و صدور ساخت بنگاه‌های اقتصادی باید به حداکثر پانزده روز برسد، گفت: متاسفانه در واقعیت میانگین بازه زمانی صدور پروانه حداقل سی و نه روز و حداکثر صد و پانزده روز است.
وی تصریح کرد: حدود ۲ ماه وقت برای گرفتن پاسخ استعلام ‌ها نیاز است؛ هر دستگاه اجرایی چند استعلام درون ‌سازمانی دارد در حالی ‌که می‌ توان این استعلام‌ های تکراری را با یک رونوشت حذف کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: بطور مثال اگر کسی از فضای شخصی خود برای کارش استفاده می‌ کند نیاز به استعلام برخی دستگاه‌ ها ندارد زیرا برخی از این استعلام ‌ها اتلاف وقت، زمان زیاد و هزینه گزاف برای سرمایه‌ گذار در بردارد.
کازرونی با اشاره به تبصره چهار ماده یک، افزود: ساخت کارگاه ‌های کشاورزی در روستاها جزء تغییر کاربری محسوب نمی ‌گردد و از حدود ۱ سال پیش وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور پروانه تأسیس فعالیت‌ ها در این حوزه شد.
وی با عنوان این که صدور پروانه تاسیس در استان گیلان صد و هفتاد و چهار روزه است، ادامه داد: با توجه به توانمندی ‌ها، ظرفیت و تجربه تاریخی گیلان در زمینه کشاورزی و مخصوصاً شیلات قوانین دست و پاگیر باید حذف گردیده و انتظار من از مسئولان این حوزه اجرای قوانین کاربردی است.
کازرونی گفت: پیشنهاد می ‌کنم کارگروهی متشکل از مدیران یا نمایندگان تام‌الاختیار هفت دستگاه ذی ‌ربط با حضور استاندار ماهانه نشستی در این مورد تشکیل داده و مشکلات را بررسی کنند.

صدور پروانه زراعی در گیلان بعد از صد و هفتاد و چهار روز

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با عنوان این که ادارات براساس قانون باید حداکثر پانزده روزه استعلام بدهند، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت این فرآیند در مدت معین عواقب آن متوجه دستگاهی است که پاسخ استعلام حوزه خود را نداده است.
کازرونی با ارائه پیشنهاد حذف استعلام‌ های تکراری و ارسال رونوشت آن به ۷ دستگاه مربوطه، بیان داشت: هزینه استعلام صدور پروانه حداقل ۱ میلیون تومان و حداکثر پانزده میلیون تومان است؛ با وجود کم شدن این فرایند نسبت به گذشته هنوز هم اوضاع خوبی نداریم.
احمدزاده، کارشناس محیط زیست حاضر در این نشست نیز بیان کرد: قانون هوای پاک پاسخ استعلام را ۱ ماه بعد از تکمیل مدارک اعلام کرده است؛ برخی برای تکمیل کار خود از دستورالعمل ‌های فرعی بجای قانون کمک می ‌گیرند و این سبب تاخیر در صدور استعلام می ‌گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ بهمن ۹۷
663 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0