CSiBridge معرفی نرم افزار بررسی CSiBridge

CSiBridge معرفی نرم افزار

پل سازی از دیرباز جزو حرفه مهندسی عمران بوده و است و وجود پل بدون جایگزین است به دلیل اینکه ساخت و ساز این دسته از فعالیت عمرانی بسیار گسترده است لذا شرکت CSI تصمیم گرفته نرم افزاری به طور تخصصی جهت مدل سازی، تحلیل و طراحی پل ها تولید کند تا نیاز مهندسان را برطرف کند.

کد خبر: 190725001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مرداد ۹۸ - ۸:۴۶ ب.ظ

مقدمه:

پل سازی از دیرباز جزو حرفه مهندسی عمران بوده و است و وجود پل بدون جایگزین است به دلیل اینکه ساخت و ساز این دسته از فعالیت عمرانی بسیار گسترده است لذا شرکت CSI تصمیم گرفته نرم افزاری به طور تخصصی جهت مدل سازی، تحلیل و طراحی پل ها تولید کند تا نیاز مهندسان را برطرف کند.

CSiBridge معرفی نرم افزار

CSiBridge معرفی نرم افزار

 

 

نگاه اجمالی:

مدل سازی، تجزیه و تحلیل و طراحی سازه های پل همگی به صورت یکپارچه درCSiBridgeقرار داده شده است. سهولت انجام تمام این کارها باعث می شود CSiBridge برنامه نرم افزاری همه کاره و کارآمد موجود در بازار امروز باشد.

منابع آزمون نظام مهندسی عمران نظارت پایه ۳

نظام مهندسي عمران

با استفاده از CSiBridge، مهندسین می توانند به راحتی هندسه پیچیده پل، شرایط مرزی و شرایط مختلف بارگذاری را تعریف کنند. مدل های پل به صورت پارامتری تعریف می شوند، با استفاده از اصطلاحاتی که برای مهندسان پل مانند خطوط، دهانه ها، خم ها، مفصل ها، و پس کشیدگی استفاده می شود آشنا هستند. این نرم افزار ستون ها، پوسته یا مدل اشیا جامد را ایجاد می کند که به صورت پارامتری در تعریف پل تغییر مییابند.

CSiBridge اجازه طراحی سریع و آسان پل های فلزی و بتنی را می دهد همچنین با استفاده از این نرم افزار می توان مدل سازی پل های موجودرا نیز انجام داد.

مدلساز پارامتری به کاربر اجازه ساخت مدل های ساده و پیچیده پل را می دهد و همچنین امکان ایجاد تغییرات به طور موثر در روند طراحی را می دهد. خطوط و وسایل نقلیه را می توان به سرعت تعریف کرد و و اثرات آن ها بر روی میزان عرض را به سرعت لحاظ نمود. نمودارهای ساده و عملی گانت(Gantt Chart) برای شبیه سازی مراحل ساخت و برنامه ریزی در دسترس است.

CSiBridge شامل راهنمای ساده ای است که مراحل لازم برای ایجادیک مدل پل را مشخص می کند.

برخی از ویژگی های این نرم افزار در زیر شرح داده شده است:

تغییرات پارامتری:

CSiBridge اجازه تغییرات برای کل پل یا فقط بخشی ازعلائم و شیب پل را می دهد، برای هر دو تغییرات افقییا عمودی بخش عرشه. تعریف تغییرات به صورت پارامتری به میزان قابل توجهی زمان صرف شده در فرایند مدل سازی را کاهش می دهد.

خطوط:

خطوط را با توجه به خطوط طرح پل به سرعت مشخص کنید. خطوط را می توان تعریف کرد به طوری که عرض هر خط عریض تر از خودرو طراحی است. بعدا پاسخ های تکمیل شده را می توان با استفاده از مدل دقیق بارهای خودرو بر روی پل انجام داد.

مفصل ها:

CSiBridge به طور خودکار مفاصلی را در تقاطع اجزا سازه یا اتصالات داخلی در هنگام مش بندی اجزا سازه ایجاد می کند. مختصات اتصالات و اطلاعات آن ها ممکن است بر روی صفحه نمایش در پنجره مدل یا در قالب جدولی نمایش داده شود.

کابل ها:

کابل یک عضو بسیار غیر خطی است که برای مدل سازی رفتار زنجیری کابلهای باریک تحت وزن خود استفاده می شود. آنها در مدل سازی پل های معلق و کلا پل هایی که از کابل برای نگهداری آن ها استفاده می شود بسیار مفید هستند.

پوسته ها:

پوسته نوعی عضو سطحی است که برای مدل سازی ممبران، صفحه و رفتار پوسته مانند در ساختارهای مسطح و سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. مصالح پوسته ممکن است همجنس و یا در سراسر لایه لایه باشد؛ مصالح غیرخطی نیز می تواند در هنگام استفاده از پوسته لایه ای مورد توجه قرار گیرد.

وسایل نقلیه و کلاس بندی آن ها:

 

وسایل نقلیه برای تعریف بارهای در حال حرکت در CSiBridge تعریف می شوند که اغلب جهت تاثیر روی خطوط ترافیکی تعریف می شوند. انواع استاندارد وسایل نقلیه در برنامه وجود دارد، یا کاربران می توانند وسایل نقلیه منحصر به فرد را با استفاده از مشخصات عمومی خودرو طراحیکنند.کلاس های خودرو مجموعه ای از یکیا چند وسیله نقلیه هستند که می توانند اثر بار مشابهی را در یک خط حرکتی ایجاد کنند.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۸
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0