استان یزد:

رییس نظام مهندسی یزد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز انتقاد کرد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این کهساختمان سازی یک حرفه کاملاً تخصصی است، از ورود افراد بدون صلاحیت حرفه ای به عرصه ساخت و ساز انتقاد کرد

کد خبر: 3906 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۹۵ - ۱۱:۳۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رییس سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان یزد با بیان این کهساختمان سازی یک حرفه کاملاً تخصصی است، از ورود افراد بدون صلاحیت حرفه ای به عرصه ساخت و ساز انتقاد کرد.انتقاد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز

انتقاد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز

عرصه ساخت و ساز

انتقاد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز

«علیرضا فرشید» در جمع مهندسان عضو این سازمان در شهرستان مهریز، از سالگرد حادثه زلزله بم یاد کرد و مقاوم سازی و توجه به اصول فنی و تخصصی و رعایت قوانین را یک اصل اساسی دانست.
وی مشکل اراضی مشاعی را یکی از دلایل مهم ساخت و سازهای بدون پروانه توصیف کرد و افزود: متأسفانه ساختمان های دارای پروانه هم در مواردی چون پیشروی های غیرمجاز، تراکم و عدم رعایت گذربندی دستخوش قانون گریزی می شوند.
رییس سازمان نظام مهندسیساختمان استان با انتقاد از ورود افراد بدون صلاحیت حرفه ای به عرصه ساخت و ساز، گفت: ساختمان سازی در دنیا به عنوان یک حرفه کاملاً تخصصی شناخته می شود و ما نیز باید با عملکرد خود و با تأکید برقانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و دقت در نظارت ها و ارائه بموقع و کامل گزارش های نظارت، سعی در جلب اعتماد عمومی داشته باشیم .
وی از متولیان ساخت و سازهای خلاف مقررات به عنوان هدردهندگان انرژی یاد کرد و گفت: اگر روند خلاف سازی ها ادامه یابد، میراثی در حوزه ساختمان برای نسل های آینده باقی نخواهد بود .
فرشید از مسئولان شهرستان مهریز خواست زمینه هایی فراهم آورند تا به جای مهاجرت این نیروهای فرهیخته به سایر شهرستان ها و استان ها، در همین منطقه از مساعدت آنان در مواردی چون تهیه طرح های جامع و تفصیلی و ساخت ابنیه ای مقاوم و ماندگار استفاده شود .

انتقاد از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۵
1167 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0