فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان

فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان

فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان ، است. با کیان حصاری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، به گفتگو نشسته ایم

کد خبر: 010216009 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ اردیبهشت ۰۱ - ۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان ، است. با کیان حصاری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، به گفتگو نشسته ایم

فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان

فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت، راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان
فرهنگ سازی عمومی و ارائه بسته های حمایتی دولت می ‌تواند راه‌گشای توسعه شرکت‌ های دانش بنیان باشد
با کیان حصاری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، به گفتگو نشسته ایم:
حاصل این گفتگو که در رابطه با حوزه مقولات دانش بنیان در صنعت ساختمان است، هم اکنون پیش روی شماست.
صنعت ساخت و ساز چه سهمی از حوزه دانش بنیان دارد؟
با توجه به به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از طرف مقام معظم رهبری و از طرفی با توجه به سهم حدود دوازده درصدی اشتغال مستقیم کشور در حوزه صنعت ساخت ساز و مسکن، شرکتهای دانش بنیان حوزه مسکن میتوانند نقش مستقیمی در افزایش اشتغال و رونق بازار مسکن ایفا کنند.
با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تلاش دولت محترم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال، بنظر میرسد این مهم با استفاده از مصالح ساختمانی سنتی چه از بعد کیفیت تولید و رعایت حداقل استانداردهای مورد نیاز و چه از بعد کاهش زمان تولید قطعات ساختمانی میسر نخواهد بود.
نقش شرکتهای دانش بنیان در حوزه مسکن و ساختمان میتواند با به کارگیری تکنولوژیهای روز در جهت کاهش هزینه های ساخت، سبک سازی در ساختمانها و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده ساختمان نمود پیدا کند. در همین راستا صنعتی سازی در ساختمانها با نیت افزایش سرعت تولید و کاهش بهای تمام شده قطعات ساختمانی با الگو برداری از روش های تولید و ساخت قطعات کشورهای پیشرفته و در راستای کاهش خطاهای انسانی در ساختمان میتواند راه گشا باشد.
چگونه می ‌توان به رشد و توسعه شرکت‌ های دانش بنیان امیدوار بود؟
بنظر میرسد فرهنگ سازی عمومی و ترغیب سازندگان در جهت استفاده از تکنولوژیهای جدید تولید شرکتهای دانش بنیان می تواند به واسطه طرحهای تشویقی بانک ‌ها در ارائه تسهیلات بالاتر و هم‌چنین ارائه بسته های حمایتی دولت در راستای کاهش هزینه های عوارض صدور پروانه ساختمانی و هزینه های جاری مختص دوران بهره برداری ساختمان تحقق یابد.
با توجه به مفاد تصویب نامه هیات محترم وزیران با موضوع ضرورت رعایت صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمانها و رده بندی انرژی در ساختمانها، جایگاه شرکتهای دانش بنیان در زمینه تولید مصالح ساختمانی و اجزای ساختمانی با کیفیت و دارای استاندارد، بیش از گذشته ضروری بنظر میرسد. قابل ذکر است طبق این دستورالعمل از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه ساختمان تنها برای ساختمانهایی که حداقل رده انرژی را کسب کنند، صادر خواهد شد و ساختمان ‌های دارای رده های انرژی بالاتر مشمول تخفیف در قبوض مصرفی انرژی خواهند شد.
هم‌چنین با توجه به شرایط خاص کشور و قرارگرفتن در دوره خشکسالی، بنظر میرسد یکی از مهم‌ترین دغدغه های کشور در حوزه آب و صرفه جویی در مصرف آن معطوف شود. در همین راستا شرکتهای دانش بنیان میتواند با ارائه راه کارهای عملیاتی و ارزان قیمت نقض بسزایی در کاهش مصرف آب و یا به کارگیری روش های نوین جهت تصفیه آب و بازگرداندن آن به چرخه مصرف جهت کاربریهای خاص بویژه در مجتمعهای مسکونی بزرگ و پروژه های اقدام ملی مسکن، ایفا کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۰۱
250 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0