ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان

ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان

ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان ، ضروری است. عدم کنترلهای لازم پس از ساخت، سبب کاهش کیفیت اجزای ساختمان و به تبع آن کاهش عمر مفید ساختمان‌ها میشود

کد خبر: 990708005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مهر ۹۹ - ۸:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان ، ضروری است. عدم کنترلهای لازم پس از ساخت، سبب کاهش کیفیت اجزای ساختمان و به تبع آن کاهش عمر مفید ساختمان‌ها میشود

ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان

ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان بیان کرد؛
ایجاد صلاحیت و ظرفیتهای جدید اشتغال برای مهندسان سازمان ضروری است
ساعد دست پیمان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در بیان کرد: ایجاد صلاحیت و ظرفیت های جدید اشتغال برای مهندسان سازمان ضروری است.
وی گفت: ساختمان یک سرمایه ملی است و برای افزایش عمر مفید آن نیاز است علاوه بر دقت و کنترل در فرآیند ساخت نسبت به نگه‌داری آن در زمان بهره برداری نیز تمهیداتی لحاظ گردد.
عدم کنترلهای لازم پس از ساخت، سبب کاهش کیفیت اجزای ساختمان و به تبع آن کاهش عمر مفید ساختمان‌ها میشود و خسارتهای جبران ناپذیری به اقتصاد هر کشور برجای می ‎گذارد از این رو برای نگه‌داری از ساختمانها و اجزای آن نیاز به رعایت ضوابط و مقرراتی است تا طبق آن، اشخاص ذی صلاح بتوانند عملکرد صحیح ساختمان را در طول عمر مفید آن کنترل کنند و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا اصلاح اجزای آسیب دیده نمایند.
وی با اشاره به مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان گفت: این مبحث با عنوان مراقبت و نگه داری از ساختمان‌ها و با هدف ارائه حداقل ضوابط و مقررات که با رعایت آن شرایط ایمنی، قابلیت بهره برداری مناسب، بهداشت، آسایش ساکنان، بهره دهی مناسب و پایایی ساختمان گرداوری شده است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در تشریح ضرورت رعایت مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان بیان کرد: در صورت رعایت این مبحث، صلاحیتهای مربوط برای رشته های مختلف مهندسی باید تعریف گردد که این کار به ایجاد حوزه کاری جدید و اشتغال برای مهندسان منجر خواهد بود.
وی افزود: طبق این ضوابط و مقررات، مسئولیت اجرای الزامات این مبحث به عهده مسئول نگه‌داری ساختمان در زمان بهره برداری است و به طور سالانه موظف به عقد قرارداد با مهندسین ذی صلاح و اخذ تاییدیه و پی‌گیری امور مرتبط با نگه‌داری است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان افزود: با پی‌گیری بیشتر سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان ها و شورای مرکزی کشور، به زودی شاهد اجرا و رعایت مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان باشیم.
وی با عنوان این که مهندسان عضو سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور حدود پانصد هزار و در استان گیلان حدود بیست و ‌چهار هزار نفر هستند و سالانه بر تعداد اعضای داری پروانه ساختمانی اضافه می ‎شود، ادامه داد: باید از ظرفیتهای قانونی جهت ایجاد فضای جدید اشتغال و کسب درآمد بیشتر برای مهندسان استفاده کرد.
دست پیمان، مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان را ظرفیت مناسبی دانست تا فرصت‌های شغلی مربوط به چگونگی مراقبت و نگه داری از ساختمان برای رشته های مختلف مشخص و بصورت سالانه منبع درآمدی برای مهندسان سازمان ایجاد گردد که اجرای آن منوط به پی‌گیری های لازم در شورای مرکزی کشور و برنامه ریزی برای تعریف صلاحیتهای جدید است.
این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در خاتمه اظهاراتش در مورد ایجاد فرصت جهای شغلی برای مهندسان و تخصصی ترشدن فرآیند ساخت و ساز عنوان کرد: در رشته های مختلف مهندسی می ‎توان زمینه فعالیتهای جدید، مانند گودبرداری، تخریب، آزمایشگاه، کنترلهای تخصصی در همه رشته ها را بهتر ساماندهی کرد تا ضمن اثر گذاری بهتر بر کیفیت ساخت و ساز، مهندسان بتوانند با اخذ صلاحیت ویژه آن موارد، درآمد و تعرفه های بهتری را در حرفه مهندسی کسب کنند.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۹
519 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0