همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران

همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران

همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران ، توسعه می‌یابد. نشست مشترک حوزه‌ هاي مختلف راه، مسکن و شهرسازي برگزار شد

کد خبر: 011116002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ بهمن ۰۱ - ۹:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران ، توسعه می‌یابد. نشست مشترک حوزه‌ هاي مختلف راه، مسکن و شهرسازي برگزار شد

همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران

همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران
نشست مشترک حوزه‌ هاي مختلف راه، مسکن و شهرسازي
همکاری‌ های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران توسعه می‌یابد.
در این جلسه حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رامین کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و جمعی از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی و معاونین و مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حاضران در نشست بودند.
حیدری در این جلسه با ابراز علاقمندی در مورد توسعه همکاری‌ های فی‌مابین دو مجموعه در قالب تفاهم‌نامه مشترک و تشکیل کمیته اجرایی، اظهار داشت: در حوزه آموزش نیاز به همکاری‌های مستمر و اثربخش وجود دارد و می‌ توانیم هم‌افزایی خوبی در این زمینه ایجاد نماییم.
حیدری ادامه داد: در حال حاضر بحث استفاده از فناوری‌ های نوین ساختمانی به عنوان یک تکلیف بسیار مهم در پروژه نهضت ملی مسکن مورد توجه ویژه قرار دارد و مرکز تحقیقات نیز عهده‌دار وظایف خاصی در این حوزه است.
گرداوری راهکارهای اجرایی با هدف ترویج نظریه‌ های فنی، تعامل در حوزه مباحث انرژی با تاکید بر به سرانجام رساندن مبحث سامانه پایش انرژی و ترویج و آموزش مقررات ملی ساختمان از طریق سازمان نظام مهندسی از دیگر محورهایی بود که از سوی حیدری مورد تاکید ویژه قرار گرفت.
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اهمیت نقش گواهینامه فنی در ارتقای ساخت و سازها، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی می‌تواند در ترویج دریافت گواهینامه فنی و استفاده از مصالح دارای گواهینامه در ساخت و سازها نقش ویژه‌ای داشته باشد.
کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به نبود ارتباط نزدیک میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی استان تهران، گفت: متاسفانه با وجود تفاهم‌نامه مشترک همکاری مربوط به سال ۹۸، تعاملات فی‌مابین آن گونه که باید صورت نگرفته است و نیاز به تشکیل یک کمیته اجرایی احساس می‌شود.
کریمی گفت: مبحث فناوری‌ های نوین ساختمانی یکی از حوزه‌ هایی است که می‌ توانیم همکاری‌ های بسیار خوبی را ایجاد کند. شرایط به‌گونه‌ای است که در برخی حوزه‌ها از جمله صنعت ساخت و ساز، با فناوری گریزی روبرو هستیم و لازم است تا با بررسی دقیق، راه‌کارهای اصلاح آن را ایجاد و اجرایی کنیم.
در این جلسه، برخی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و تنی چند از مدیران مرکز، دیدگاه‌ های تخصصی خود در مورد محورهای همکاری و توسعه تعاملات فی‌مابین دو مجموعه را ارائه کردند.
افزایش دوره‌ های آموزشی حضوری و غیرحضوری بر اساس نیازسنجی‌ های دقیق، تلاش در جهت ایجاد زیرساخت‌ های لازم به منظور تولید صنعتی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین دو مجموعه برای ترویج ساخت و ساز مدرن، توسعه همکاری‌ ها در حوزه گواهینامه فنی، آشنا کردن جامعه با رویکردهای جدید و فناوری‌ های نوین ساختمانی و… از جمله موضوعاتی بود که در این بخش طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۰۱
220 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0