همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه

همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه

همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه ، است. سعید سعیدیان با حضور در وزارت خانه راه و شهرسازی با مانی‌فر، به ‌منظور همکاری‌ های فی‌مابین در حوزه‌های آموزش و پژوهش و ترویج دیدار و گفت‌وگو کرد

کد خبر: 990431010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۷:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه ، است. سعید سعیدیان با حضور در وزارت خانه راه و شهرسازی با مانی‌فر، به ‌منظور همکاری‌ های فی‌مابین در حوزه‌های آموزش و پژوهش و ترویج دیدار و گفت‌وگو کرد

همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه

همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دیدار با مانی فر، بیان کرد: همکاری سازمان نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان سبب حفظ منفعت جامعه است
سعید سعیدیان یک‌شنبه مورخ ۹۹/۴/۲۹ با حضور در وزارت خانه راه و شهرسازی با مانی‌فر سرپرست دفتر مقررات ملی ساختمان به ‌منظور همکاری‌ های فی‌مابین در حوزه‌های آموزش و پژوهش و ترویج دیدار و گفت‌وگو کرد.
این دیدار با محوریت ‌های توسعه سامانه آموزش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ ها با استفاده از سامانه الکترونیکی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران به ‌عنوان پایلوت، افزایش کیفیت دوره ‌های آموزشی تمدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی و بازنگری در سرفصل ‌های دروس و نظارت‌های مستمر بر برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه محتوای آموزشی و … انجام گردید.
در این دیدار سعید سعیدیان، ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با اشاره به پتانسیل ‌ها و ظرفیت ‌های سازمان، نظام‌مهندسی را بازویی اجرایی و توانمند برای دفتر مقررات ملی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و برای همکاری ‌های فی‌مابین اعلام آمادگی نمود.
سعیدیان، هم‌چنین به موضوع شفافیت‌ها و ضرورت متمرکز کردن سامانه‌ها اشاره کرد و گفت: در برخی موارد از جمله در موارد مرتبط با مراجع صدور پروانه با موانعی مواجه هستیم که تلاش کرده‌ایم با ظرفیت‌ ها و پتانسیل ‌های خودمان مشکلات را حل‌وفصل کنیم.
سعیدیان با عنوان این که برخی تصمیمات و اقدامات منافع ملی و عمومی را تحت تأثیر خود قرار می ‌دهد، ادامه داد: در این موارد اگر قصوری انجام گردد، همه خسران می ‌بینند و اگر اقدام مثبتی صورت بگیرد نفع جامعه را به دنبال خواهد داشت، از این ‌رو باید از یک‌جا آغاز نمود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر مقررات ملی ساختمان را دارای توانایی و پتانسیل ویژه برای شروع و ادامه بسیاری از امور عنوان کرد و در راستای ارائه همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران اعلام آمادگی کرد.
در این دیدار سرپرست دفتر مقررات ملی ساختمان نیز با تأکید بر ظرفیت ‌ها و پتانسیل ‌های سازمان نظام‌مهندسی بر نقش این سازمان در عرصه ساخت‌وساز تأکید کرد و گفت: سازمان نظام‌مهندسی باید سکان‌دار ساخت‌وساز در کشور باشد.
مانی فر ضمن اشاره به فعالیت و تلاش برای بهبود وضعیت آموزشی به نقش ایجاد منابع آموزشی تأکید کرد و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که سنجش در حوزه آموزش مهندسی متمرکز گردد تا ضمن ارتقا کیفیت آموزش و ایجاد رقابت برای مجریان آموزشی امکان ارزیابی اساتید فراهم گردپ.
در این نشست، هم‌چنین سامانه آموزش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تشریح و موضوع جهت ایجاد تعامل برای انتخاب این سامانه به‌ عنوان سامانه پایه برای سایر استان‌ ها مورد ارزیابی و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
415 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0