باستانی مطرح کرد:

ادامه بررسی حادثه معدن یورت هفته بعد در کمیسیون صنایع انجام میشود/قصوراتی متوجه این حادثه بوده است

سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بررسی حادثه معدن یورت از دستور کار کمیسیون خارج نشده است و هفته بعد روند بررسی آن ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 960403018 تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر ۹۶ - ۱۲:۲۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بررسی حادثه معدن یورت از دستور کار کمیسیون خارج نشده است و هفته بعد روند بررسی آن ادامه خواهد یافت.ادامه بررسی حادثه معدن یورت هفته بعد در کمیسیون صنایع

ادامه بررسی حادثه معدن یورت هفته بعد در کمیسیون صنایع

ادامه بررسی حادثه معدن یورت هفته بعد در کمیسیون صنایع

ادامه بررسی حادثه معدن یورت هفته بعد در کمیسیون صنایع

سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه و سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی بحادثه معدن یورت گلستان گفت: بررسی این حادثه از دستور کار کمیسیون خارج نشده است.
باستانی با اشاره به این که طبق آخرین گزارشی که در صحن علنی قرائت شد منتظر هستیم طی یک مرحله دیگر کشف علل صورت گیرد، ادامه داد: کشف علل و رفع ابهامات بعدی با آواربرداری از نقاطی که آواربرداری از آن ها صورت نگرفته، انجام میشود و بعد از آن مجدد در کمیسیون در دستور خواهد بود.


وی افزود: این کشف دلایل در حال انجام و از طرف کمیسیون صنایع در حال بررسی است لذا نمیتوانیم علت و نتیجه مشخصی برای معدن یورت و بروز حادثه آن عنوان کنیم.
سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح نمود: با بررسی دقیق معدن یورت متوجه شدیم قصوراتی صورت گرفته است ولی نیازمند دلایل دیگر هستیم تا بتوانیم بصورت دقیق ‌تر منشاء بروز حادثه را مورد پی گیری قرار دهیم.
باستانی هم چنین اظهار داشت: مجموع بررسیها نشان داد این حادثه هم به لحاظ نظارتی و فنی دچار مشکل بوده است و از لحاظ نظارتی حجم آلایندگیها بیش از حد بوده و این دلیل انفجار بود.
ایشان اضافه کردند: هم چنین طی بررسیها دریافتیم که نظام مهندسی معدن نیز کار خود را بدرستی انجام نداده است از طرفی خود شرکت آن ها هم باید استانداردهای اساسی را رعایت میکرد که چنین حادثه‌ای روی ندهد ولی باز هم برای نتیجه و جمع‌بندی گزارش این حادثه نیاز به بررسیها و آواربرداریهای بیش تری هستیم.
سخن گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد :بررسی حادثه معدن یورت هنوز از دستور کار کمیسیون خارج نگردیده است و با تکمیل گزارش و بررسیها قطعاً پیگیریهای ما ادامه خواهد داشت.
منبع : خبرگزاری فارس

 

کانال تلگرام نظام مهندسی زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۶
1028 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0