رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال

رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال

رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال ، شکل گرفته شده است. تاکنون هیچ موفقیتی در اجرای طرح احیای بافت فرسوده مرکز استان حاصل نشده و زمان بهره برداری از آن نیز بسیار طولانی شده است

کد خبر: 990728011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال ، شکل گرفته شده است. تاکنون هیچ موفقیتی در اجرای طرح احیای بافت فرسوده مرکز استان حاصل نشده و زمان بهره برداری از آن نیز بسیار طولانی شده است

رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال

رونق یافتن آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی، در نیمه نخست امسال
ساخت‌وساز در خراسان شمالی افزایش یافت
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان کرد: آمار ساخت و ساز در استان، در نیمه نخست امسال رونق یافته و نقدینگی ‌های بیشتری به این صنعت سوق یافته است.
علی اکبر رمضانی گفت: یکی از دلایل سوق یافتن سرمایه ها به بخش مسکن، وضعیت نه چندان پایدار بورس است، البته در این استان شرایط برای ساخت و ساز مناسب است و میتواند صرفه نیز داشته باشد.
رمضانی ادامه داد: در استان پتانسیل و ظرفیتهای خوبی در زمینه احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد زیرا تاکنون در این زمینه اقدام موثری انجام نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: نیمه نخست امسال مساحت نقشه های ساختمانی تهیه شده در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنجاه و سه درصد رشد داشته و نقشه های تهیه شده به لحاظ تعداد پروژه های ساختمانی نیز سی و سه درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
رمضانی عنوان کرد: نیمه نخست امسال ششصد و چهل و شش هزار و ۶۸۴ مترمربع نقشه تهیه شده و شمار پروژه های ساختمانی در استان هزار و ۵۸۲ مورد گزارش شده است.
وی گفت: هشتاد و هشت درصد از پروژه های ساختمانی اجرا شده در استان با اسکلت بتنی، نه درصد با اسکلت فلزی و ۳ درصد با سایر موارد بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با ابراز رضایت از ورود مطلوب بخش خصوصی به عرصه ساخت و ساز، بر انجام کارها با مشارکت مردم تاکید کرد و افزود: متاسفانه طرحهایی همچون طرح احیای بافت فرسوده مرکز استان، از دست مردم گرفته شد که با شکست مواجه گردید.
رمضانی گفت: تاکنون هیچ موفقیتی در اجرای طرح احیای بافت فرسوده مرکز استان حاصل نشده و زمان بهره برداری از آن نیز بسیار طولانی شده است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی چهار هزار و هفتصد و بیست و سه نفر عضو دارد.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۹
420 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0