برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان مهندس سلمان موحدخواه

شهر رشت را اولویت بندی نموده اند؛ پروژههای عمرانی باید عادلانه و متناسب توزیع گردد

شاهد اجرای مختلف و بیش تر پروژه های شهری در مناطق بیش تر توسعه یافته مثل گلسار و منظریه بوده و دیگر محلات و مناطق رشت عملاً از مسیر توسعه شهری خارج شده است.

کد خبر: 960222005 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۰۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،شاهد اجرای مختلف و بیش تر پروژه های شهری در مناطق بیش تر توسعه یافته مثل گلسار و منظریه بوده و دیگر محلات و مناطق رشت عملاً از مسیر توسعه شهری خارج شده است.پروژههای عمرانی باید عادلانه و متناسب توزیع گردد

پروژههای عمرانی باید عادلانه و متناسب توزیع گردد

سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

پروژههای عمرانی باید عادلانه و متناسب توزیع گردد

 

مهندس سلمان موحدخواه عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان و کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی کلان شهر رشت چندی پیش
موحد خواه با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهر رشت، بیان کرد: متأسفانه امروز در شهرداری رشت بدلایل گوناگون مدیریتی و زیرساختی با بن بست عدم اتمام برخی از پروژهها مواجه هستیم.
وی با اشاره به این که تحقیق بنده در این حوزه بسیار جامع است، گفت: در سال نودچهار بودجه شهرداری رشت با ششصدوپنجاه میلیارد تومان بسته شد که از این مبلغ دویست و پنجاه میلیارد تومان وصول گردیده و مبلغ چهارصد میلیارد تومان برای شهرداری رشت بده کاری باقی ماند. هم چنین در سال نودوپنج هم بودجه شهرداری هشتصدوپنجاه میلیارد تومان بوده که حدود چهارصد میلیارد آن وصول مطالبات و چهارصدوپنجاه میلیارد تومان باز برای شهرداری بدهی بجای ماند و در روند این مصوبات، بودجه شهرداری در سال نودوشش هم چیزی بمبلغ نهصدوپنجاه میلیارد تومان تقریباً تصویب شد که حاصل آن دریافت ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای پرداخت بدهی شهرداری از بانکهای عامل دریافت شد یعنی عملا شهرداری بدلیل نداشتن مدیریت صحیح منابع بودجه امروز با مشکل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام مواجه است و تا زمانیکه منابع مورد نظر وصول نشود کلیه پروژههای نیمه تمام هم چنان بهمان وضعیت خواهد ماند.
وی، راه حل این مشکل و برون رفت از این وضعیت را فقط با کاهش هزینه های جاری در شهرداری دانست و ادامه داد: اولویت بندی پروژههای شهری مهم و نیمه تمام امکان پذیر است هرچند که این پروژههای نیمه تمام فقط در دوران مدیریتی خاص صورت نگرفته و از ادوار گذشته مدیریت شهری نیز به ارث رسیده است اما حالا باید برای منابع و داراییهای شهرداری برنامه ریزی گردد و هزینه کردها مشخص شود تا راه کارهای جدید تبیین گردد.
موحد زاده افزود: اما اگر امروز بیابیم و قول بدهیم و بگوییم که شورای جدید وقتی بیاید میتواند جبران گذشته را کند، این کاری ناشدنی نیست چرا که با همت و تدبیر و البته با یک هم دلی و اتحاد می توان چاره ای اندیشید تا رشت بعنوان شهری با زیر ساخت های جدید مطرح شود و البته بازهم اشاره دارم بتنهایی هیچ کاری صورت نمیپذیرد.
وی تصریح کرد: اما دلیل دیگری که مانع توسعه و اتمام پروژه های نیمه تمام می شود عدم هماهنگی لازم آقای شهردار با مصوبات شورا است زیرا که اگر طرحهای عمرانی طبق مصوبات شورا گرداوریی می شد قطعا با ترافیک پروژههای نیمه تمام مواجه نمیشدیم. آن چه شهر ما امروز به آن نیاز دارد دیدن مشکلها و معظلات شهروندانی است که با عدم مدیریت صحیح مواجه هستند انعکاسی از این موضوع را هم در بدنه شهرداری و پرداخت نکردن حقوق پرسنل آتش نشانی میتوان دید که ماه ها است که حقوق دریافت نکرده‌اند.


وی عدم توزیع مناسب پروژههای عمرانی را یکی دیگر از مشکلات امروز شهرداری رشت دانست و تاکید کرد: مشکل دیگری که شهر رشت را تحت شعاع خود قرار داده اجرای پروژههای عمرانی در چند منطقه از شهر است که رشت را در چند نقطه مرکز شهر و میدان سابق شهدای ذهاب و پیاده راه فرهنگی خلاصه نموده است با این حال شاهد اجرای متعدد و بیش تر پروژههای شهری در مناطق بیش تر توسعه یافته مثل گلسار و منظریه بوده و دیگر محلات و مناطق رشت عملاً از مسیر توسعه شهری خارج گردیده است.
وی مطرح کرد: در واقع شهر رشت را اولویت بندی شده است و این خود موجب مشکلهای فراوانی برای شهروندان مناطق کم تر توسعه یافته شده است بطور نمونه وقتی از مسیرهای ۴ گانه بشهر رشت وارد می شویم به عینه عدم توسعه زیر ساختهای عمرانی را در این مناطق ورودی شهر رشت مشاهده می کنیم که قطعا در شأن مردم شریف و با فرهنگ رشت نیست که فرهنگش از مدت ها پیش زبان زد کشور می باشد. بنظر بنده تنها با کار و اتحاد می توان به آرمان شهر رسید.
منبع: ایرسا گیل

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۹۶
1281 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0