ساخت و سازهای ساختمانی در استان ایلام تحت نظارت مضاعف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

ساخت و سازهای ساختمانی در استان ایلام تحت نظارت مضاعف قرارمیگیرند

در این آئین تعدادی از عضوهای کمیته نظارت مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور در محل اجرای یکی از طرحهای ساخت و ساز شهر ایلام طبق ماموریت های محوله روند اجرای این پروژه را از حیث عمرانی، شهرسازی و قانونی بررسی کردند.

کد خبر: 960723003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶ - ۸:۰۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  در این آئین تعدادی از عضوهای کمیته نظارت مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور در محل اجرای یکی از طرحهای ساخت و ساز شهر ایلام طبق ماموریت های محوله روند اجرای این پروژه را از حیث عمرانی، شهرسازی و قانونی بررسی کردند.

ساخت و سازهای ساختمانی در استان ایلام تحت نظارت مضاعف

ساخت و سازهای ساختمانی در استان ایلام تحت نظارت مضاعف

ساخت و سازهای ساختمانی در استان ایلام تحت نظارت  مضاعف قرارمیگیرند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام در این جلسه با بیان اهمیت فعالیت و ماموریت کمیته نظارت مضاعف بیان کرد: فعالیت این کمیته به بالا رفتن سطح کیفی خدمات فنی و مهندسی، کاهش تخلف در حوزه نظارت و حسن اجرای خدمات مهندسی در استان ایلام منجر گردد.
الهام حیدری گفت: اعضای کمیته نظارت میتوانند با انجام دقیق و قانون مند ماموریتهای نظارتی، زمینه توسعه کیفی و کمی ساخت و سازها را در این استان فراهم کنند.
حیدری تشکیل کمیته نظارت مضاعف در استان ایلام را قدمی در راستای اجرایی شدن بند پنج ماده پانزده قانون نظام مهندسی ساختمان توصیف کرد.
مدیر کمیته نظارت مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام هم تشکیل این کمیته و فراگیری احتمالی آن در دیگر مناطق کشور را حاصل پیشنهاد، تلاش و پی گیری نظام مهندسی ایلام و گرداوری مشترک با سازمان نظام مهندسی کشور عنوان کرد.
مهندس هواسی عنوان کرد: اعضای این کمیته شامل چهل و سه نفر از مهندسان رشته های مختلف هستند که طبق شرایط مندرج قانونی از بین افرادی که تابستان سال جاری به فراخوان نظام مهندسی پاسخ مثبت دادند انتخاب شده اند.

ساخت و سازهای ساختمانی در استان ایلام تحت نظارت مضاعف


هواسی، بررسی و آسیب شناسی ساخت و ساز ها، بالا رفتن سطح کیفیت و بهبود عمران و فنی ساخت و سازها در ایلام را از جمله اهداف تشکیل و فعالیت کمیته نظارت مضاعف مهندسی ساختمان ایلام برشمرد.
او گفت: این کمیته با اولویت اقدامهای بازدارنده و پیش گیرانه در قالب نظارتهای میدانی بر نحوه ارائه خدمات مهندسی و روند اجرای پروژه ها از حیث نداشتن تخلف و نقیصه نظارت میکنند.
هواسی ادامه داد: چهل و سه عضو کمیته نظارت شامل ۸ گروه نظارتی، مشاهده و دریافت تخلف، نظارت دوره ای اعضای کمیته بر ساخت و سازهای استان، پی گیری شکایت شهروندان و گزارش مهندس ناظر پروژه ها منشا تشکیل پرونده و اقدام در مورد جلوگیری از تخلف در جریان ساخت و سازها را بعهده دارند.
مدیر کمیته نظارت مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام افزود: بررسی نحوه ساخت و ساز، آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف ساخت و ساز، بالا بردن سطح کیفیت ساخت و ساز و بهبود خدمات مهندسی، ارایه راه کارهای مناسب برای رفع آسیبهای ساخت و ساز و بالابردن سطح علمی و توان فنی اعضای سازمان از جمله اهداف تشکیل این کمیته است.
حدود ۳ هزار و دویست نفر مهندس رشته های مختلف عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام هستند.
منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۶
998 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0