انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

سازمان نظام مهندسی ساختمان، بزرگ ترین تشکل غیردولتی در کشور

فرج الله رجبی در گردهمایی برق و ساختمان در هتل میزبان بابلسر با اعلام اینکه امیدوار هستم این گردهمایی در جهت بروز کردن صنعت برق و ساختمان مفید و موثر باشد، عنوان داشت: یکی از شاخصه ‌های تولید علم در کل دنیا بخش‌ های غیر دولتی و ان ‌جی ‌او ها هستند.

کد خبر: 961123010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶ - ۶:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی در گردهمایی برق و ساختمان در هتل میزبان بابلسر با اعلام اینکه امیدوار هستم این گردهمایی در جهت بروز کردن صنعت برق و ساختمان مفید و موثر باشد، عنوان داشت: یکی از شاخصه ‌های تولید علم در کل دنیا بخش‌ های غیر دولتی و ان ‌جی ‌او ها هستند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان، بزرگ ترین تشکل غیردولتی در کشور

سازمان نظام مهندسی ساختمان، بزرگ ترین تشکل غیردولتی در کشور

سازمان نظام مهندسی ساختمان،  بزرگ ترین تشکل غیردولتی در کشور/ خروجی دانشگا‌ه‌ ها برای ورود به سازمان نظام مهندسی کافی نیست

رجبی ادامه داد: هر چه تعداد این شرکت ‌ها و نهادهای غیردولتی بیش تر باشد و فعالیت ‌های آن ها گسترده ‌تر نشان از توسعه ‌یافتگی یک کشور است.
وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، بزرگ ترین تشکل غیردولتی در کشور است.
این مقام مسئول بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای پشتوانه قانونی است که خدمات فنی مهندسی به جامعه ارائه می‌ دهد؛ علاوه بر آن یک ان ‌جی‌ او است و یک تشکل مردم نهاد به حساب می ‌آید.
رجبی هم چنین ادامه داد: طبق همین اساس است که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای کلی نظام بر امنیت جایگاه نظام مهندسی در ساخت و ساز کشور تاکید میکند.
رجبی مطرح کرد: بنابراین همه نهاد‌ها و همه اشخاصی که مرتبط با صنعت ساختمان هستند باید در راستای منویات مقام معظم رهبری به تقویت ساختار نظام مهندسی ساختمان یاری کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور یاد آور شد: هر حرکتی و اقدامی که سبب گردد سازمان نظام مهندسی تضعیف گردد، برخلاف منویات مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیش ترین خدمت را در حوزه ساختمان به جامعه داشته است، خاطر نشان ساخت: زلزله بم و رودبار با زلزله اخیری که در کرمانشاه بوده است، اصلا قابل مقایسه نیست و این نتیجه خدمات نظام مهندسی و سازمان نظام مهندسی کشور بوده است.
رجبی با اشاره به این که نیل به تمام ظرفیتهای سازمان نطام مهندسی نیازمند حمایت حاکمیت است، گفت: ما امروز شاهد ساخت و ساز‌های بی ‌رویه خلاف نقشه و خلاف پروانه در سراسر کشور هستیم.
وی خاطر نشان کرد: نظام مهندسی ساختمان، در آموزش و در ترویج مقررات ساختمان بیش ترین سهم در این کشور داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در بیش از پانصد نقطه کشور دارای نمایندگی است و ما بعنوان نمایندگان جامعه در بحث صنعت ساختمان، می‌ دانیم که در صنعت ساختمان با چه مشکلاتی روبرو هستیم؛ آسیبهای خود را نیز می ‌شناسیم وسعی در برطرف کردن آن داریم.
وی افزود: هرگونه ساخت و ساز در بخش غیردولتی در کشور باید زیر نظر نظام مهندسی ساختمان باشد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان، بزرگ ترین تشکل غیردولتی در کشور

رجبی با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی یک سازمان مستقل و خوداتکا است، گفت: سازمان نطام مهندسی اکنون بار کم ‌کیفیتی بعضی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه را به دوش می‌ کشد.
وی ابراز داشت: خروجی دانشگا‌ه ‌ها از لحاظ آکادمیک برای ورود به سازمان نظام مهندسی کافی نیست.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور افزود: سازمان نظام مهندسی بسیاری از منابع خود را صرف آموزش مهندسان در ابتدای ورود به این سازمان می‌ کند .

منبع : مازندران آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ بهمن ۹۶
865 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0