چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی

چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی

چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی ، ضروری است. خام فروشی و نداشتن برند و بسته بندی ویژه برای فرآورده های دامی را یکی از معضلات است

کد خبر: 990703003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ مهر ۹۹ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی ، ضروری است. خام فروشی و نداشتن برند و بسته بندی ویژه برای فرآورده های دامی را یکی از معضلات است

چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی

چاره اندیشی نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام بیان کرپ:
نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی چاره‌اندیشی کند
نظام مهندسی کشاورزی برای جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی چاره‌اندیشی کند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام عنوان کرد: خام فروشی و نداشتن برند و بسته بندی ویژه برای فرآورده های دامی را یکی از معضلات استان در عدم موفقیت در معرفی و فروش تولیدات کشاورزی و دامی استان است.
«جهانگیر رستمزاد» در دیدار با اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان، گفت: برندسازی، فرآوری و بسته بندی نقش بسیار مهمی در افزایش ارزش افزوده و هم‌چنین ارزش گذاری فرآورده های تولید شده دارد و
مهندسان نظام مهندسی کشاورزی باید در بخشهای مختلف به فکر چاره برای رفع این مشکلات باشند و از توان و تخصص خود در راستای استفاده مطلوب از ظرفیتهای استان در حوزه کشاورزی نهایت استفاده را ببرند.
رستمزاد با عنوان این که استان ایلام با توجه به ظرفیتهایی که در بخش کشاورزی دارد و هم‌چنین وجود ۳ میلیون راس دام سبک و سنگین و تولیدات دامی قابل توجه در صورت استفاده مناسب از سیستم مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و تکمیلی میتواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی در زمینه افزایش بهره وری در تولید و ارزش افزوده فرآورده های دامی جایگاه مناسبی به دست آورد.
وی ادامه داد: اکنون سامانه گرم‌سیری در حال راه اندازی است و سطح اراضی آبی استان از نود هزار هکتار به صد و بیست هزار هکتار افزایش یافته که با بهره برداری کامل از این سامانه اراضی آبی به صد و شصت هزار هکتار افزایش پیدا خواهند کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: هشتصد میلیارد ریال برای تکمیل این طرح نیاز است که با پیگیری‌های استاندار و با جذب و تخصیص این اعتبار طرح تکمیل و کشاورزان بیشتری میتوانند از آن بهره مند گردند.
رستمزاد از اعضای نظام مهندسی کشاورزی خواست تا در قالب تعاونی برای اجرای طرحهای مختلف کشاورزی فعالیت خود را شروع کنند و کشاورزی استان را از حالت سنتی به صنعتی و مدرن توسعه دهند.
وی ایجاد گلخانه را یکی از ظرفیتهای استان برشمرد و افزود: افرادی که با توان و تخصص در این زمینه میخواهند فعالیت کنند مورد حمایت ما از نظر صدور مجوزها و تسهیلات قرار خواهند گرفت.
طبق آمار اکنون ۵ هزار و چهارصد و شصت نفر در استان ایلام دانش آموخته بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی ایلام هستند که بیست و پنج درصد آنها دارای تحصیلات دکترا است.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۹
493 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0