به هم ریختن سیمای اردبیل با نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان به جای نماهای سبک و مقاوم

به هم ریختن سیمای اردبیل با نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان به جای نماهای سبک و مقاوم

به هم ریختن سیمای اردبیل با نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان به جای نماهای سبک و مقاوم ، تا در کنار چسبندگی و اتصال به دیواره ساختمان، جلوی آتش‌سوزی ‌ها مقاوم بوده و از طرفی زیبایی و جذابیت خاصی نیز به فضای پیرامونی ببخشد

کد خبر: 001008001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ دی ۰۰ - ۹:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به هم ریختن سیمای اردبیل با نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان به جای نماهای سبک و مقاوم ، تا در کنار چسبندگی و اتصال به دیواره ساختمان، جلوی آتش‌سوزی ‌ها مقاوم بوده و از طرفی زیبایی و جذابیت خاصی نیز به فضای پیرامونی ببخشد

به هم ریختن سیمای اردبیل با نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان به جای نماهای سبک و مقاوم

به هم ریختن سیمای اردبیل با نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان به جای نماهای سبک و مقاوم
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی اردبیل بیان کرد:
نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان سیمای اردبیل را به هم ریخته است
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل اظهار داشت: نماهای سلیقه‌ای کارفرمایان سیمای شهر اردبیل را به هم ریخته در حالی که باید سبک‌ترین و مقاوم‌ترین نماها در اردبیل مورد استفاده قرار گیرد.
یوسف ساجد ادامه داد: باید در اجرای نما مصالح مقاوم و سبک مورد استفاده قرار گیرد تا در کنار چسبندگی و اتصال به دیواره ساختمان، جلوی آتش‌سوزی ‌ها مقاوم بوده و از طرفی زیبایی و جذابیت خاصی نیز به فضای پیرامونی ببخشد.
ساجد بیان داشت: متأسفانه اجرای نماهای سنگی سنگین و رومی در شهر اردبیل بر اساس سلیقه کارفرمایان سیما و منظر شهری را بر هم زده در حالی که کمیته سیما و منظر شهری در این زمینه باید با مسببان و عوامل مؤثر در این زمینه برخورد کند.
وی تصریح کرد: ما در کمیته سیما و منظر شهری با همکاری مهندسان سازه، زلزله‌، شهرسازی و معماری و مهندسان حوزه ایمنی تلاش می ‌کنیم تا با هدف ساماندهی این موضوع مصوبات و تصمیمات کارشناسی را ابلاغ کنیم که متأسفانه به علل مختلف این مصوبات مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی اردبیل، لزوم ساماندهی ساخت و سازها در حوزه نماسازی را یادآور شد و گفت: باید طبق نقشه‌ها و تیپ ساختمان و مواد و مصالح به کار رفته در این زمینه اقدامات مؤثری انجام گردد تا با دوام‌ترین و کیفی‌ترین مصالح در نماها به کارگیری شود.
ساجد در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: البته در خارج از محدوده شهر بنیاد مسکن متولی این امر است اما اخیراً طبق تفاهم‌نامه امضا شده بین بنیاد مسکن و نظام مهندسی ساختمان قرار شده بر ساخت و سازهای خارج از محدوده شهرها نیز نظارت انجام شود که ما برنامه‌ریزی‌های خوبی را در این بخش انجام خواهیم داد.
وی گفت: ما گزارشی را در سال ۹۶ از وضعیت دوام و استحکام بناهای تاریخی و محلات قدیمی اردبیل تهیه و تحویل متولیان امر دادیم که در بخش عظیمی از بازارها و سراهای اردبیل و بافت فرسوده نیاز به استحکام بنا بوده تا با نوسازی آنها ایمنی و ارتقا شرایط سکونتی را در این فضاها شاهد باشیم.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی اردبیل به فعالیت نظام مهندسی از سال ۷۵ با اهداف تعریف شده در جهت ارتقا کیفی ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: نظارت عالیه راه و شهرسازی در این زمینه راهگشا بوده و ما همواره سعی کردیم طبق مأموریت محوله و شرح وظایف مشخص شده اقدامات مؤثری را در قالب مباحث ببست و دو گانه مقررات ملی ساختمان و آئین‌نامه دو هزار و هشتصد زلزله انجام دهیم.
وی گفت: تلاش بر این است تا تمامی نقشه‌ها و اجرای پروژه‌ها منطبق بر همین مقررات ملی ساختمان و آئین‌نامه دو هزار و هشتصد زلزله باشد تا شرایط مناسبی را در ایمنی واحدهای ساختمانی شاهد و ناظر باشیم.
ساجد در ادامه اظهارات خود گفت: سیزده هزار نفر مهندس عضو نظام مهندسی هستند که در هفت رشته ارائه خدمات می‌کنند که در قالب طراحی، اجرا و نظارت ما سعی داریم به وظیفه خود عمل کنیم.
وی گفت: در کنار کارفرمایان، مشاوران، ناظران و مجریان سعی بر این است تا در ابعاد مختلف و شرایط فراهم شده ساخت و طبق ضوابط و مقررات اعلام شده انجام و نظارت‌ ها به صورت دقیق و در راستای ارتقا کیفیت به انجام برسد.
ساجد بیان کرد: هم اکنون عمده ساخت و سازها در شهر اردبیل به شکل بتن و آرماتور بوده و ما سعی داریم در ساخت و سازها طبق طراحی و نظارت عالیه بستر کیفی‌سازی را به نحوی فراهم کنیم تا ساختمان‌ ها در برابر زلزله و سایر عوامل قهری از استحکام بیشتری برخوردار باشند.
وی ادامه داد: با توجه به تجربه زلزله شهرهای مختلف به ویژه زلزله سر پل ذهاب در سال ‌های اخیر بر اجرای کامل آئین‌نامه‌ها بویژه استحکام سازه‌های دیوار، جان پناه و قطعات الحاقی تأکید شده تا در بروز حوادث متعدد امکان تأمین سلامت افراد به وجود آید.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۰۰
349 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0