برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور

برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور

برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور ، صورت خواهد گرفت. در برخی استان‌ها که تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید، این افراد برای شرکت در آزمون به استان‌های مجاور مراجعه کردند

کد خبر: 010915001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ آذر ۰۱ - ۸:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور ، صورت خواهد گرفت. در برخی استان‌ها که تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید، این افراد برای شرکت در آزمون به استان‌های مجاور مراجعه کردند

برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور

برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن در سراسر کشور
برگزاری آزمون صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از برگزاری آزمون «صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن» در سراسر کشور خبر داد.
رضا بستامی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت: بعد از گذشت ۳ سال از عدم‌ برگزاری این آزمون، به همت سازمان نظام مهندسی معدن ایران و معاونت معدنی وزارت صمت، این آزمون در ۲ رسته پی‌جویی، اکتشاف و استخراج، ۵ شنبه دهم آذر ماه، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در ۲۲ استان کشور برگزار گردید.
بستامی ادامه داد: در برخی استان‌ها که تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید، این افراد برای شرکت در آزمون به استان‌های مجاور مراجعه کردند.
وی، تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون را چهار هزار و ۲۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۴‌ درصد آقایان و ۲۶‌ درصد بانوان بودند.
وی ادامه داد: استان تهران با ۵۸۸ داوطلب، بیشترین و اردبیل با ۵۳ نفر، کم‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: افرادی که در آزمون، موفق به کسب نمره قبولی شوند، مجوز قبولی آن‌ها به مدت ۲ سال اعتبار خواهد داشت و در صورت تکمیل مدارک به نظام مهندسی و وزارت صمت، برای آنها پروانه اشتغال صادر می‌شود.
بستامی گفت: در این آزمون، تعداد سوالات برای هرکدام از رسته ها، ۱۰۰ سوال است که ۳۰ سوال عمومی شامل (قانون معادن و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، قانون نظام مهندسی و آیین‌نامه اجرایی آن، آییننامه ایمنی معادن و HSEE و ۷۰ سوال در مورد درس‌های تخصصی و نشریات نظام مهندسی معدن هر رسته بود.
وی با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن دارای چهل و چهار هزار عضو است که از این تعداد ۱۲‌ هزار دارای پروانه اشتغال هستند، گفت: با توجه به شرایط موجود، این آزمون، بصورت سالانه برگزار و با صدور پروانه، برای جوانان اشتغال فراهم می‌ گردد.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۰۱
954 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0