کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان

کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان

کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان ، توسط آزمایشگاه‌ های ذیصلاح کنترل می‌ گردد. شرکت‌ های طراح و ناظر با حضور مجرب‌ ترین مهندسان استان تشکیل شده است

کد خبر: 010614002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ شهریور ۰۱ - ۸:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان ، توسط آزمایشگاه‌ های ذیصلاح کنترل می‌ گردد. شرکت‌ های طراح و ناظر با حضور مجرب‌ ترین مهندسان استان تشکیل شده است

کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان

کنترل کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان
رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی زنجان بیان کرد:
کیفیت بتن پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در زنجان کنترل می‌ گردد
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان توسط آزمایشگاه‌ های ذیصلاح کنترل می‌ گردد.
احسان ذبیحیان ادامه داد: با توجه به اهمیت نظارت صحیح بر عملیات اجرای پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان، برنامه ریزی لازم قبل از شروع پروژه‌ها انجام شده است.
ذبیحیان با بیان اینکه با همکاری سازمان نظام مهندسی استان، شرکت‌ های طراح و ناظر با حضور مجرب‌ ترین مهندسان استان تشکیل و پروانه اشتغال مهندسی برای آنان صادر شده است، گفت: تصمیم اداره کل مبنی بر واگذاری نظارت پروژه‌ها تنها به شرکت‌ های حقوقی بوده تا هم ارایه خدمات بهتری در زمان اجرا صورت گیرد و هم از خدمات آنها بعد از اتمام پروژه ها استفاده گردد.
وی تصریح کرد: لایه‌ های متعدد نظارت، در این پروژه‌ ها تعریف شده است و با حضور ناظران مقیم در محل اجرای پروژه، تمام مراحل انجام کار تحت نظارت ناظران حقوقی انجام می‌ گیرد.
نظارت بر پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن توسط مهندسان مجرب انجام می گردد
رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی زنجان افزود: کارگزار پروژه‌ ها و همکاران اداره کل راه و شهرسازی نیز لایه بعدی نظارت هستند و هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نظارت مضاعف بر عملکرد شرکت‌های حقوقی دارد.
ذبیحیان با بیان اینکه کیفیت بتن تمام پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان توسط آزمایشگاه‌ های ذیصلاح کنترل می‌ گردد، گفت: استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان مورد تاکید اداره کل راه و شهرسازی استان بوده و دستگاه نظارت پروژه‌ ها موظف به کنترل موارد است. براساس گزارش واصله این سخت‌گیری به گونه ای بوده که حتی در موردی مصالحی که دارای گواهینامه استاندارد بوده به علت نقص در مشخصات فنی به دستور دستگاه نظارت از کارگاه خارج شده و اجازه استفاده از آن داده نشده است.
وی تصریح کرد: جهت کنترل کیفیت بتن تولیدی، با هماهنگی دستگاه نظارت عوامل آزمایشگاه‌ های تشخیص صلاحیت شده در محل حاضر شده و نمونه برداری انجام می‌شود.
رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی زنجان با اشاره به صلاحیت آزمایشگاه‌ هایی که در پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن استان خدمات لازم را ارائه می‌ دهند، گفت: در این راستا آزمایشگاه‌ هایی انتخاب شده‌اند که علاوه بر داشتن پروانه اشتغال مهندسی، در زمینه آزمایشگاه، امتیاز لازم را در ارزیابی کمیته بازدید نظارت عالیه آزمایشگاه‌ ها اخذ کرده اند.
اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای با کیفیت پروژه‌ ها از همکاری سازمان‌ ها استقبال می‌ کند
وی گفت: کمیته بازدید نظارت عالیه متشکل از نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان است که به صورت سرزده و دوره‌ای از تمام آزمایشگاه‌ ها بازدید کرده و با دقت زیاد و براساس فرم‌ های مربوطه آزمایشگاه‌ ها را از لحاظ کیفی ارزیابی می‌ کنند.
وی ادامه داد: این ارزیابی بصورت جامع بوده و علاوه بر بررسی تجهیزات آزمایشگاهی و کالیبره بودن آنها، مطابقت روش انجام آزمایش با استاندارد مربوطه کنترل می‌ گردد.
ذبیحیان با بیان اینکه آزمایشگاه‌ های منتخب علاوه بر کنترل کیفیت بتن، در زمینه بررسی مصالح واقع در «بچینگ بتن» و ارایه طرح اختلاط در این پروژه‌ ها همکاری می‌ کنند، گفت: با توجه به حجم گسترده عملیات اجرایی پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن، همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات مرتبط در حوزه نظارت، از جمله اداره استاندارد، فارغ از بوروکراسی اداری و با هدف ارتقا کیفیت اجرا ضروری بوده و اداره کل راه و شهرسازی از همکاری آنها استقبال می‌ کند.
منبع:‌بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۰۱
251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0