انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین انجمن تولید کنندگان صنعتی ساختمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران دبیرانجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان اعلام کرد

انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین تولید کنندگان صنعتی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان تهران

دبیرانجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان از انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین تولید کنندگان صنعتی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان تهران خبر داد.

کد خبر: 990211008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹ - ۵:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دبیرانجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان از انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین تولید کنندگان صنعتی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان تهران خبر داد.

انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین تولید کنندگان صنعتی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان تهران

انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین تولید کنندگان صنعتی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان تهران

جعفر قرائتی ستوده ضمن بیان مطلب فوق عنوان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه صنعتی ساخت وساز با شاخصهای کاربردی و فراکاربردی منعقد شده است. از جمله موارد مورد عبارتند از: نظیر بهینه سازی مصرف انرژی، ارتقاء ضریب بازیافت مصالح مصرفی، رعایت ملاحظات زیست محیطی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و انجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان.

محورهای تفاهم

قرائتی در ادامه سخنان خود به محورهای مهم این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: ارایه برنامه و برگزاری دوره ها، کارگاه‌ها و دیگر فعالیت‌های آموزشی مرتبط ومورد نیاز طرفین به اعضای سازمان از جمله اهداف اصلی این همکاری است. همچنین مشارکت در طراحی و برگزاری گردهمایی ها و سمینارهای آموزشی مشترک داخلی و خارجی، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز و اجرای پژوهش‌های علمیاتی و تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز توافق طرفین تا مرحله تبیین دانش فنی از جمله شاخص ترین موضوعات این تفاهم نامه است.

وی، هم‌چنین تفاهم انجام داوری و نظارت و بررسی نتایج پروژه های تحقیقاتی داخل وخارج کشور، کمک به گرداوری و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آن ها، بسترسازی نظری توسعه صنعتی ساخت و ساز را از دیگر محورهای این تفاهم نامه شمرد.

دبیر انجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، در ادامه سخنانش، هم‌چنین به راه‌کارهای اجرایی شدن این تفاهم نامه اشاره کرد و بیان داشت: بمنظور تحقق همکاری در زمینه های موضوع تفاهم نامه، کارگروه مشترک با معرفی نمایندگان طرفین که حداکثر ۲ هفته از طریق مبادلات مکتوب معرفی خواهند شد، تشکیل می گردد.

انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی و آموزشی بین تولید کنندگان صنعتی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان تهران

گسترش همکاری

قرائتی ستوده، هم‌چنین در ادامه ضمانت‌های اجرایی این تفاهم نامه را همکاری با سایر دستگاههای ذیربط ارزیابی کرد و افزود: طرفین تفاهم نامه جهت تسهیل و افزایش ضمانت‌های اجرایی موضوع تفاهم نامه با سایر دستگاههای ذیربط همکاری و برنامه ریزی خواهند کرد.

دبیرانجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، در عین حال با تاکید بر این که مصوبات کارگروه مشترک موضوع تفاهم نامه بعد از تایید رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دبیرانجمن در چارچوب تفاهم نامه اجرایی خوهد شد، گفت: در قالب این تفاهم نامه همکاری در زمینه مشترک و مورد علاقه طرفین با مبادله موافقت نامه های الحاقی انجام خواهد شد.

وی، در ادامه به تعهدات انجمن متبوعش دراین تفاهم نامه در قبال سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: درقالب این تفاهم نامه انجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی نسبت به تهیه و گرداوری سرفصلها و طراحی دوره ها و کارگاههای آموزشی با اولویت نیازهای طرفین، دراختیارگذاشتن فضا و امکانات پژهشی و آموزشی و فراهم سازی بستر حضور اعضای سازمان در کلیه دوره ها، سمینارها و کارگاههای آموزشی متعهد شده است.

قرائتی ستوده، در ادامه هم‌چنین به جزییات تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اشاره کرد و افزود: همکاری در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مشترک، حمایت از اجرای طرحهای آموزشی، تحقیقاتی، سمینارها و کارگروههای آموزشی تخصصی در انجمن، فراهم سازی بستر حضور اعضای سازمان جهت شرکت در دوره ها و سمینارها و هم‌چنین همکاری و زمینه سازی لازم جهت بازدید و آموزشهای کاربردی در محل پروژه های داخلی و خارجی از تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در قالب این تفاهم نامه است.
دبیرانجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، هم‌چنین در خاتمه، به برنامه های مشترک انجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان و نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در قالب این تفاهم نامه اشاره کرد و ادامه داد: گرداوری طرح جامع توسعه صنعتی ساخت و ساز، اجرای طرح پروژه تحقیقاتی در رابطه با زنجیره تامین سیستمهای نوین ساخت و ساز و هم‌چنین اجرای طرح پروژه تحقیقاتی در رابطه با ساماندهی زیرساخت‌های توسعه صنعتی ساخت و ساز ازجمله شاخص ترین برنامه های مشترک سازمان و انجمن است.

منبع: صما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۹
421 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0