جلسه طرح آموزش جامع مهندسان

طرح آموزش جامع مهندسان در وزارت راه و شهر سازی کلید خورد.

جلسه طرح آموزش جامع مهندسان با حضور رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، معاونت ساختمان و مسکن ، رییس دفتر تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ، گروه آموزش سازمان نظام مهندسی فارس، جمعی از کارشناسان وزارت راه و شهر سازی در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شدبه گزارش روابط عمومی شورای مرکزی،طرح آموزش جامع مهندسان به هدف تقویت رویکردهای کاربردی و عملی در آموزش و به روز رسانی دوره های آموزشی تدوین شده است.

کد خبر: 7948 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ بهمن ۹۵ - ۱۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،جلسه طرح آموزش جامع مهندسان با حضور رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، معاونت  ساختمان و مسکن ، رییس دفتر تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ، گروه آموزش سازمان نظام مهندسی فارس، جمعی از کارشناسان وزارت راه و شهر سازی  در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شدبه گزارش روابط عمومی شورای مرکزی،طرح آموزش جامع مهندسان به هدف تقویت رویکردهای کاربردی و عملی در آموزش و به روز رسانی دوره های آموزشی تدوین شده است.طرح آموزش جامع مهندسان در وزارت راه و شهر سازی

طرح آموزش جامع مهندسان در وزارت راه و شهر سازی

طرح آموزش جامع مهندسان در وزارت راه و شهر سازی

طرح آموزش جامع مهندسان در وزارت راه و شهر سازی

 مهندس رجبی در راستای اهمیت اجرای طرح جامع آموزش مهندسان گفت:با کسب موفقیت در اجرای این طرح امکان تشکیل کارگروهی از سوی سازمان نظام مهندسی با وزارت علوم به منظور اصلاح سرفصل های دانشگاهی وجود دارد .
وی در این جلسه اظهار کرد : در راستای رویکرد سازنده سازمان نظام مهندسی ساختمان جلساتی نیز باسازمان  فنی و حرفه ایی کشور برگزار شده و با انتقال ایده ها بخشی از وظایف آن حوزه نیز قابل تفویض به سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

دکتر مظاهریان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت آموزش مهندسی گفت: هدف از اعمال نگاه کارشناسانه بر این طرح، اطمینان از فرایندی است که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و در یک میدان واقعی آزمایش شده است و این ضرورت به اندازه مورد وفاق است که موکداً باید گفت که هر مهندس باید یک کارنامه حرفه ای داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:اجرای صحیح طرح جامع آموزش می تواند سه سال قبل از ورود به حرفه را ،معنادار کندو به داشتن کارنامه حرفه ایی برای مهندسان تاکید نمود.

لازم به ذکر است پیش نویس طرح جامع آموزش مهندسان توسط سازمان نظام مهندسی استان فارس در سال ۱۳۹۳ تدوین و به وزارت راه و شهر سازی ارسال شد.

مهندس مانی فردر جلسه طرح جامع آموزش مهندسان گفت:هر ایده نویی که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها ارائه شود حتما بررسی خواهیم کرد.

مهندس مانی فر در ادامه تشریح کرد : کلیات این طرح برایندی از اقدامات و عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس است و به دلایل و اهداف تعیین شده لازم الاجراست.

مهندس نامورچی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز اظهار کرد :تمهیداتی لازم است تا برای گواهی کارآموزی مهندسان ورود به حرفه ،امضا صرفا دو مهندس پایه یک حذف شود .

کلیات طرح بشرح زیر است:

•نهادینه کردن رویکرد کاربردی نمودن دانش مهندسان

•بروز رسانی دوره های آموزشی

•آسیب شناسی دانشگاه و تدوین دوره های آمادگی ورود به حرفه ، اصلاح دوره های تمدید و ارتقای پایه، تعریف دوره های بازآموزی مهندسان پایه یک و بالاتر شامل : صلاحیت طراحی، نظارت ، دوره های عمومی و تخصصی و علمی کاربردی

•تعریف دوره های تخصصی چون ضوابط و مقررات شهر سازی و معماری طرحهای مصوب شهری ، دوره الزامات مقررات ملی در طراحی معماری و مبانی انتخاب سیستم ها سازه ، تاسیسات و معماری و … که اجرای دوره های آموزشی را شرکت ها ، کارگاه های خصوصی و دولتی و دفاتر مهندسی بر عهده دارند .

 

منبع: روابط عمومی شورای مرکزی

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ بهمن ۹۵
948 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0