طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه

طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه

طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه ، است. طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان ارائه شد

کد خبر: 990917004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه ، است. طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان ارائه شد

طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه

طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه
صدیف بدری بیان داشت:
ارائه طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: اکنون بیشترین نرخ بیکاری در کشور متاسفانه مربوط به رشته های فنی و مهندسی است چون به موقع به فکر ظرفیتهای اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه نبوده‌ایم.
صدیف بدری در مراسم افتتاحیه طرح جامع راه مهندسی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و اساتید هسته‌ای کشور و تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، تصریح کرد: طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه است که با زحمت بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی و همکاری سپاه حضرت عباس(ع) استان برگزار می ‌گردد، به ‌گونه‌ای که این سیستم در اصل سیستم جامع اطلاعات دانشجویان مهندسی کشور است.
بدری، تحصیلات فنی و تجربیات خود در این عرصه را یادآور شد و با اشاره به حضور خود در کمیسیونهای مهم و تاثیرگذار مجلس نظیر جهش تولید و عمران، در سخنانی به آسیب‌شناسی برخی رشته های فنی و مهندسی پرداخت.
وی با اذعان به این که بایستی به دانشجویان و فارغ التحصیلان اطلاعات جامع بیشتری داده شود تا در هدایت و پیشبرد طرحهای فنی و مهندسی استان کمک کرده باشد، بیان کرد: طرح جامع راه مهندسی می تواند به ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت کمک کرده تا دانشجویان بتوانند با علم و اندوخته بیشتر به روند توسعه علمی و صنعتی کشور کمک کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اکنون بیشترین نرخ بیکاری در کشور متاسفانه مربوط به رشته های فنی و مهندسی است چون به موقع به فکر ظرفیتهای اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه نبوده ‌ایم.
وی اظهار داشت: مجلس در حوزه افزایش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها ردیفهای خاصی در نظر گرفته و حتما با جدیت پی‌گیر هستیم تا نواقص موجود در این عرصه مرتفع گردد.
وی ادامه داد: ما در رشته های فنی و مهندسی حتی در امر سازماندهی فارغ‌التحصیلان و حتی تعرفه خدمات فنی و مهندسی هم در کشور مشکل داریم و بخشی از این مشکلات به ایرادات موجود در قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، در همین مورد تصریح کرد: در این ارتباط طرحی یک فوریتی در رابطه با اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه داده‌ام و پی‌گیر آن هستم که تا آخر مجلس بتوانیم قانون جامعی در این حوزه داشته باشیم.
وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: ایجاد ردیف بودجه در مجلس برای طرح های بزرگراهی مهم استان از جمله اردبیل به سرچم، اردبیل به آستارا، مشگین‌شهر به پارس آباد، اردبیل به گرمی و بیله سوار از دیگر مطالبات جدی مردم شریف استان بود که با پی‌گیری در مجلس به انجام رساندیم.
حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین که در آستانه روز دانشجو برگزار گردید، یاد و خاطره شهدا به ‌خصوص شهدای حوزه علم و فناوری را گرامی‌داشت و افزود: مهندس بدری همواره توجه ویژه ای به دانشگاه و دانشگاهیان دارند و اغلب اقدامات جدید مربوط به تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه محقق اردبیلی با پی‌گیری های جدی او محقق شده است.
منبع: بازار کار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۹
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0